Čínska spoločnosť Xiaomi, svetovo známa najmä smartfónmi a množstvom elektronických gadgetov, sa už dlhšiu dobu chystá preniknúť do oblasti dopravy, konkrétne elektromobility. Doteraz bolo známe o pripravovanom prvom elektromobile tejto firmy len minimum, uniknuté informácie však odhaľujú prekvapivé vlastnosti, ktoré toto auto prinesie, píše InsideEVs.

Obrovská batéria a dojazd

Podľa uniknutej snímky, na ktorú upozornil portál CarNewsChina a ktorá neskôr zmizla, bude mať nová batéria značky Xiaomi kapacitu úctyhodných 101 kWh. To je oveľa viac, než drvivá väčšina aj tých výkonnejších elektromobilov za vyššiu cenu. Budúcich zákazníkov zrejme poteší aj prevádzkové napätie 726,7 V, ktoré umožní rýchle nabíjanie.

Podľa tejto batérie nie je možné hodnotiť finálny produkt, ktorého cena zatiaľ známa nie je a nik netuší, ako bude vlastne vyzerať či jazdiť. Veľká batéria má poskytnúť dojazd až 800 km v prípade pohonu zadných kolies.

Pri pohone všetkých štyroch kolies dosiahne batéria dojazd „len“ 600 až 650 km podľa normy CLTC, ktorá je však vo väčšine prípadov o poznanie zhovievavejšia, než WLTP, dodáva InsideEVs.

Meta Auto/Weibo/Electrek/Úprava redakcie

Kapacita a dojazd naznačujú, že bude MS11 elektromobilom vyššej triedy, ktorý by mal zabezpečiť pohodlnú a svižnú jazdu. Tu však vzniká problém, keďže je hmotnosť tejto batérie až 642 kg, kvôli čomu je energetická hustota pomerne nezaujímavá a priemerná.

Vysoká hmotnosť batérie znamená potrebu lepšieho odpruženia, zavesenia, nižšiu efektivitu, nižšiu nosnosť a technicky vzato vyššiu cenu. V prípade čínskeho elektromobilu môže byť aj pri komplikovanejšej konštrukcii dosiahnutá cena, ktorá zvláda konkurovať západným elektromobilom.

Nie je nováčikom

Xiaomi nie je v elektromobilite nováčikom a už dlhšiu dobu ponúka nielen elektrické kolobežky, ale napríklad aj bicykle. Firma je však napriek tomu najznámejšia vďaka svojim smartfónov, ktoré patria medzi tie najpredávanejšie a prekvapia kombináciou pomerne nízkej ceny a vysokého výkonu.

Kedy sa dočkáme?

Vývoj a testovanie elektromobilu od Xiaomi údajne pokračuje prekvapivo rýchlo a započatia sériovej výroby sa môžeme dočkať už v prvej polovici budúceho roka. Cena tohto elektrického sedanu sa má pohybovať na úrovni 38 000 eur, čo je v porovnaní s konkurenciou smrtiaca cena. Na predaj si však počkáme približne rok, možno viac a skutočnosť môže byť od podobných odhadov úplne odlišná.

Ako si stihli všimnúť už mnohí, pripravovaný elektromobil MS11 nápadne pripomína niekoľko luxusných modelov viacerých výrobcov, pričom mnohým pripomína aj nemecké Porsche Taycan.

Xpeng G6 je čínsky konkurent Tesly Model Y

Čosi také však nie je v prípade čínskych áut zvláštne a mnohé z nich akoby čerpali priamo z dizajnu západnej konkurencie, avšak bez toho, aby priamo kopírovali konkrétny model, spomína Independent.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú