Ak si čo i len malým fanúšikom hier od Ubisoftu, určite ti neunikol systém postupného odkrývania mapy a bodov záujmu. Koncept je spravidla jasný, vylez na najvyšší bod v okolí, aktivuj animáciu a voilà, časť herného sveta je zázračne odkrytá. Populárny a masovo zavedený koncept má svoj pôvod v jednej z najznámejších herných sérií a ako informuje PC Gamer, jeho tvorca z neho s nie je odstupom času vôbec nadšený. 

Zmienenou sériou, ktorá koncept vyvýšených miest slúžiacich na odkrytie herného sveta predstavila, nie je nič iné ako prvý Assassin’s Creed z roku 2007. Áno, práve tu sa prvýkrát objavili veže, na ktoré si musel s hlavnou postavou pracne vyšplhať a postupne odokrývať krásy Svätej zeme.

Tvorca Assassin’s Creed oľutoval herný systém, ktorý on sám vymyslel

Zavedený systém síce najskôr pôsobil ako svieža inovácia, čoskoro sa však v hrách začal objavovať čoraz viac a rozrástol sa prakticky do všetkých otvorených hier (nielen) od Ubisoftu. Veže sa tak objavili vo všetkých hlavných pokračovaniach Assassin’s Creed, neminuli populárne série ako Far Cry, Watch Dogs, Division či Shadow of Mordor, no inšpiráciu v nich našli aj iné významné tituly ako napríklad Horizon: Zero Dawn alebo Zelda: Breath of the Wild.

Ubisoft

Nenechaj si ujsť
Hry od Ubisoftu budú stále väčšie a väčšie. Svoj tradičný prvok neplánuje zmeniť

Odkrývanie sveta pomocou vežičiek či vyvýšených bodov je jednoducho všade, z čoho však s odstupom času nie je príliš nadšený ich „vynálezca“ a otec série Assassin’s Creed, francúzsky vývojár Patrice Désilet. Ten sa podľa Destructoid nedávno objavil v Toronte, kde počas herného expa EGLX vyjadril nad podobným systémom ľútosť.

Breath of the Wild, wow! To bola hra, kde ste po prvej pol hodine mohli robiť prakticky všetko. Teraz namiesto toho šplháte na veže a odstraňujete hmlu zo zvyšku mapy. Prepáčte, je to moja chyba.“

Patrice sa samozrejme nemusí ospravedlňovať vôbec za nič, keďže Assassin’s Creed v mnohých smeroch definoval podobu hier, ako ju poznáme dnes. Keď sa ale nabudúce budeš 3 minúty trepať na vežu alebo z nej ešte pred odkrytím mapy dvakrát spadneš, spomeň si, že tvorcovi tohto konceptu je to aspoň trochu ľúto.

Pošli nám TIP na článok



Hry