Hier s možnosťami otvoreného sveta neustále pribúda a asi najväčším podporovateľom tohto typu hier je štúdio Ubisoft. Jeho generálny riaditeľ hovorí, že štúdio sa v tomto smere nechystá poľaviť!

Štúdio Ubisoft má na svojom konte množstvo známych titulov, akými sú napríklad Assassin’s Creed, Far Cry či Watch Dogs. Tieto tituly predstavili v mnohých prípadoch veľké otvorené svety plné akcie a príbehov. Za zmienku môže stáť aj posledný Assassin’s Creed Oddysey, kde sa môže hráč pohybovať po gréckych ostrovoch a čas hrania spolu s predstavenými DLC sa môže v otvorenom svete vyšplhať veľmi vysoko.

Ubisoft chce hráčom poskytnúť viac zážitku z hier

Ako pripomína portál PCGamer, generálny riaditeľ Ubisoftu, Yves Guillemot, pre portál GamesIndustry.biz povedal, že štúdio sa bude naďalej sústreďovať na hry s otvoreným svetom a tiež ich plánuje stále viac rozširovať: „Naším cieľom je zabezpečiť, aby ste mali Unity v Odyssey. Ak chcete mať 15 hodín príbehu, môžete ho mať, ale môžete mať aj iné príbehy. Žijete v tomto svete a nasledujete to, čo chcete nasledovať.“

Cieľom Ubisoftu je tak vybudovať hry, v ktorých sa odohráva hlavný príbeh, ktorý môže byť rozšírený pomocou otvoreného sveta o množstvo ďalších príbehov. Ak chce hráč odohrať len hlavný príbeh, je to jeho voľba. No, ak chce poznať pozadie celého príbehu, musí plniť aj ostatné úlohy a jeho zážitok z hrania môže byť omnoho dlhší.

Otvorené svety budú väčšie a nič s tým neurobíme

Takéto počínanie má ale za následok budovanie stále väčších a rozšírenejších otvorených svetov. Ich vývoj môže byť preto zdĺhavý, ale aj nákladný. V tomto prípade tak narážame na mikrotransakcie či DLC rozšírenia, ktoré pomôžu takýto vývoj financovať, keďže sú vo väčšine prípadov za príplatok alebo zahrnuté v špeciálnych edíciách hier. Každopádne sa otvorené svety v hrách budú rozširovať, či sa nám to páči, alebo nie.

Hry