Trendu sa nevyhlo ani Ferrari. V Maranelle vyrastie nová linka na výrobu elektromobilov
Zatiaľ čo väčšina tradičných automobiliek už naplno presedláva na elektromobilitu, niektorí výrobcovia, najmä tí najluxusnejší, odolávali nástupu elektrických áut. Zdá sa však, že trendu nakoniec podľahne aj automobilka Ferrari. Ako informuje Autonews, spoločnosť potvrdila výstavbu novej výrobnej linky, z ktorej budú schádzať elektrické modely.
Táto informácia pochádza priamo zo zdrojov automobilky. Firma totiž nedávno kúpila pôdu v blízkosti Maranella, kde vyrastie v poradí tretia výrobná linka, ktorá bude od začiatku navrhnutá na výrobu hybridov a elektrických modelov Ferrari.
Elektrifikácii sa nevyhne
Okrem samotnej výrobnej linky by malo podľa dostupných informácii na tomto mieste vyrásť aj centrum na vývoj a výrobu batérií. Celý nový projekt by mohol byť spustený už o pár dní, presnejšie 16. júna, oficiálne odhaliť sám CEO automobilky Benedetto Vigna.
Okrem toho prezradí aj novú stratégiu talianskeho výrobcu luxusných superšportov, ktorá bude pochopiteľne zahŕňať elektrifikované modely. Aj keď Ferrari doposiaľ nepredstavilo žiaden čistý elektromobil, čiastočne elektrifikované modely nie sú pre spoločnosť žiadnou novinkou.
Koniec éry V12
Emisné normy sú neúprosné a ani Ferrari sa zrejme nevyhne takzvanému „downsizingu“, čiže znižovaniu objemu spaľovacích motorov. Talianska automobilka sa dobrovoľne a tak skoro spaľovacích motorov zrejme nevzdá.
Aby však dosahovali aj menej objemné motory rovnaký, či dokonca vyšší výkon než masívne V12, Ferrari sa uchýlilo k využitiu hybridných motorizácií. Už pred pár rokmi sme mali možnosť vidieť kombináciu V8 a elektromotora v modeli Ferrari SF90 Stradale, ktorý má výkon 986 koní.
Minulý rok inžinieri z Maranella predstavili model Ferrari 296 GTB, ktorý zas kombinuje benzínovú V6 a elektromotor so systémovým výkonom 830 koní. Oba tieto hybridy dokážu jazdiť aj v čisto elektrickom režime, no batérie a elektromotor sú tu predovšetkým na zvýšenie výkonu a nie, aby sa s autom jazdilo bezemisne.
Proti elektrifikácii v minulosti bojovali
Ešte pred pár rokmi si automobiloví nadšenci nevedeli predstaviť superšport bez poriadneho zvuku vychádzajúceho z objemného spaľovacieho motora. Realita ale ukázala, že aj superšport môže byť elektrický a dokonca ponúka ešte lepší jazdný zážitok ako spaľovák, aj keď bez spomínaného burácania motora.
Elektrifikácia celého automobilového odvetvia je nezvratná, no k niektorým automobilkám a ich autám jednoducho spaľovací motor patrí. Taliansky minister Roberto Cingolani, ktorý bol v minulosti členom predstavenstva automobilky Ferrari, bojoval za výnimku z úplného zákazu predaja spaľovákov pre luxusné automobilky vyrábajúce superšporty.
Dôvody dávajú zmysel
Cingolani nežiada, aby vybrané automobilky mohli vyrábať autá so spaľovákmi donekonečna. Žiada iba o výnimku, ktorá by im dala viac času na transformáciu k elektromobilite.
Úplný zákaz predaja spaľovákov v Európe má nastať už v roku 2035 no podľa Cingolaniho luxusné automobilky s nízkoobjemovou produkciou nezvládnu transformáciu tak rýchlo, ako veľké koncerny s masovou výrobou.
Výnimka by teda umožnila výrobcom luxusných superšportov, ako napríklad Ferrari či Lamborghini, predávať autá so spaľovákmi aj po roku 2035, minimálne ešte ďalších zopár rokov.
Cingolani pre Bloomberg prezradil, že výrobcovia superšportov produkujú iba niekoľko tisíc áut ročne, čo je oproti výrobcom áut strednej triedy zanedbateľný podiel. Superšporty teda z celkového podielu tvorby emisií reprezentujú extrémne malé percento.
Pre automobilky s veľkým objemom výroby je podstatne jednoduchšie pri transformácii na elektromobilitu pokryť náklady na vývoj a čím skôr zabezpečiť ziskovosť vyrábaných elektromobilov.
Automobilka, ktorá ale vyrába iba niekoľko tisíc elektromobilov ročne, vývoj elektrického auta nezaplatí tak rýchlo. Práve toto má byť motivácia a impulz k tomu, aby automobilky z tejto kategórie získali potrebnú výnimku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla v Európe padla. Vodiči od nej dávajú ruky preč, našli lacnejšiu a lepšiu alternatívu
Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
Pickup povýšili na novú úroveň. Nový Hummer má vyše 1 100 koní a ohromné zrýchlenie z 0 na 100 km/h
Volkswagen chystá „elektrické monštrum". Slávny model dostane vzrušujúce vylepšenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Bežne predpisované lieky dokážu zmenšiť rakovinové nádory. Užívajú ich milióny ľudí
Reprodukčná schopnosť mužov sa za 40 rokov znížila o 60 %. Odborníčka varuje pred tichou epidémiou neplodnosti
Majstrovstvá sveta v hokeji 2029 sa uskutočnia na Slovensku: Svetovú elitu privítame tretíkrát
Jupiter bol kedysi dvakrát väčší než dnes. „To, čo sme objavili, mení celý príbeh vzniku slnečnej sústavy“
Vlhová sa už možno na svah nevráti: „Moje vnútro bolo rozbité na márne kúsky,“ hovorí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Tesla v Európe padla. Vodiči od nej dávajú ruky preč, našli lacnejšiu a lepšiu alternatívu
-
- Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
-
- Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
- Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
- RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
Trump hrozí Apple clami. iPhony možno zdražejú
Živá legenda Scorsese ako ho nepoznáš: Pripravuje sa veľkolepý päťdielny dokument
Kim Čong-un besnie a hrozí väzením. Pýcha režimu skolabovala pri spustení
Rusi si dovolili na Ukrajinu nechutný manéver. Toto by nemalo ostať bez odpovede
Vedci odhalili baktériu, ktorá požiera nemocničné plasty. Je smrteľná a odolná
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Bežne predpisované lieky dokážu zmenšiť rakovinové nádory. Užívajú ich milióny ľudí
Reprodukčná schopnosť mužov sa za 40 rokov znížila o 60 %. Odborníčka varuje pred tichou epidémiou neplodnosti
Majstrovstvá sveta v hokeji 2029 sa uskutočnia na Slovensku: Svetovú elitu privítame tretíkrát
Jupiter bol kedysi dvakrát väčší než dnes. „To, čo sme objavili, mení celý príbeh vzniku slnečnej sústavy“
Vlhová sa už možno na svah nevráti: „Moje vnútro bolo rozbité na márne kúsky,“ hovorí
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené