Trendu sa nevyhlo ani Ferrari. V Maranelle vyrastie nová linka na výrobu elektromobilov
Zatiaľ čo väčšina tradičných automobiliek už naplno presedláva na elektromobilitu, niektorí výrobcovia, najmä tí najluxusnejší, odolávali nástupu elektrických áut. Zdá sa však, že trendu nakoniec podľahne aj automobilka Ferrari. Ako informuje Autonews, spoločnosť potvrdila výstavbu novej výrobnej linky, z ktorej budú schádzať elektrické modely.
Táto informácia pochádza priamo zo zdrojov automobilky. Firma totiž nedávno kúpila pôdu v blízkosti Maranella, kde vyrastie v poradí tretia výrobná linka, ktorá bude od začiatku navrhnutá na výrobu hybridov a elektrických modelov Ferrari.
Elektrifikácii sa nevyhne
Okrem samotnej výrobnej linky by malo podľa dostupných informácii na tomto mieste vyrásť aj centrum na vývoj a výrobu batérií. Celý nový projekt by mohol byť spustený už o pár dní, presnejšie 16. júna, oficiálne odhaliť sám CEO automobilky Benedetto Vigna.
Okrem toho prezradí aj novú stratégiu talianskeho výrobcu luxusných superšportov, ktorá bude pochopiteľne zahŕňať elektrifikované modely. Aj keď Ferrari doposiaľ nepredstavilo žiaden čistý elektromobil, čiastočne elektrifikované modely nie sú pre spoločnosť žiadnou novinkou.
Koniec éry V12
Emisné normy sú neúprosné a ani Ferrari sa zrejme nevyhne takzvanému „downsizingu“, čiže znižovaniu objemu spaľovacích motorov. Talianska automobilka sa dobrovoľne a tak skoro spaľovacích motorov zrejme nevzdá.
Aby však dosahovali aj menej objemné motory rovnaký, či dokonca vyšší výkon než masívne V12, Ferrari sa uchýlilo k využitiu hybridných motorizácií. Už pred pár rokmi sme mali možnosť vidieť kombináciu V8 a elektromotora v modeli Ferrari SF90 Stradale, ktorý má výkon 986 koní.
Minulý rok inžinieri z Maranella predstavili model Ferrari 296 GTB, ktorý zas kombinuje benzínovú V6 a elektromotor so systémovým výkonom 830 koní. Oba tieto hybridy dokážu jazdiť aj v čisto elektrickom režime, no batérie a elektromotor sú tu predovšetkým na zvýšenie výkonu a nie, aby sa s autom jazdilo bezemisne.
Proti elektrifikácii v minulosti bojovali
Ešte pred pár rokmi si automobiloví nadšenci nevedeli predstaviť superšport bez poriadneho zvuku vychádzajúceho z objemného spaľovacieho motora. Realita ale ukázala, že aj superšport môže byť elektrický a dokonca ponúka ešte lepší jazdný zážitok ako spaľovák, aj keď bez spomínaného burácania motora.
Elektrifikácia celého automobilového odvetvia je nezvratná, no k niektorým automobilkám a ich autám jednoducho spaľovací motor patrí. Taliansky minister Roberto Cingolani, ktorý bol v minulosti členom predstavenstva automobilky Ferrari, bojoval za výnimku z úplného zákazu predaja spaľovákov pre luxusné automobilky vyrábajúce superšporty.
Dôvody dávajú zmysel
Cingolani nežiada, aby vybrané automobilky mohli vyrábať autá so spaľovákmi donekonečna. Žiada iba o výnimku, ktorá by im dala viac času na transformáciu k elektromobilite.
Úplný zákaz predaja spaľovákov v Európe má nastať už v roku 2035 no podľa Cingolaniho luxusné automobilky s nízkoobjemovou produkciou nezvládnu transformáciu tak rýchlo, ako veľké koncerny s masovou výrobou.
Výnimka by teda umožnila výrobcom luxusných superšportov, ako napríklad Ferrari či Lamborghini, predávať autá so spaľovákmi aj po roku 2035, minimálne ešte ďalších zopár rokov.
Cingolani pre Bloomberg prezradil, že výrobcovia superšportov produkujú iba niekoľko tisíc áut ročne, čo je oproti výrobcom áut strednej triedy zanedbateľný podiel. Superšporty teda z celkového podielu tvorby emisií reprezentujú extrémne malé percento.
Pre automobilky s veľkým objemom výroby je podstatne jednoduchšie pri transformácii na elektromobilitu pokryť náklady na vývoj a čím skôr zabezpečiť ziskovosť vyrábaných elektromobilov.
Automobilka, ktorá ale vyrába iba niekoľko tisíc elektromobilov ročne, vývoj elektrického auta nezaplatí tak rýchlo. Práve toto má byť motivácia a impulz k tomu, aby automobilky z tejto kategórie získali potrebnú výnimku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
Nabíjanie elektromobilov bude lacnejšie. Firma Renaultu chce naplno využívať túto prebytočnú energiu
Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
Ceny klesajú, zvrat sa blíži. Výmena batérie elektromobilu bude čoskoro lacnejšia ako oprava spaľováku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dlhovekosť je v našej moci: Tieto návyky dokážu predĺžiť život až o 24 rokov, tvrdí prevratný vedecký výskum
Skryté nebezpečenstvo smart hodiniek: „Večné chemikálie“ nosí denne na tele 25 % Slovákov. Tieto značky prešli testom
Len 1 hodinu od Bratislavy vznikla špičková samoobslužná výberová kaviareň s „Porsche medzi kávovarmi“
V týchto mestách stráviš za volantom hodiny. Prvé miesto rebríčka najvyťaženejšej premávky ťa prekvapí
Policajný prezident končí na svojom poste. Dôvodom je tragédia v Spišskej Starej Vsi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
- Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Nemci priznali krutú realitu. Bez technológií Američanov by sme dlho neprežili
Jednoduchú fotku premení na 3D a je zadarmo. Tento AI nástroj je pre profíkov aj bežných ľudí
Každý človek má svojho nečakaného strážcu. Nové zistenia zmenia pohľad na baktérie
Jadrová ponorka USA nasadila podvodné drony. Vyšle ich na tajné misie proti nepriateľom
Je veľký ako semienko jahody. ESA vyvinula vesmírny čip, ktorý bude mať dôležitú úlohu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dlhovekosť je v našej moci: Tieto návyky dokážu predĺžiť život až o 24 rokov, tvrdí prevratný vedecký výskum
Skryté nebezpečenstvo smart hodiniek: „Večné chemikálie“ nosí denne na tele 25 % Slovákov. Tieto značky prešli testom
Len 1 hodinu od Bratislavy vznikla špičková samoobslužná výberová kaviareň s „Porsche medzi kávovarmi“
V týchto mestách stráviš za volantom hodiny. Prvé miesto rebríčka najvyťaženejšej premávky ťa prekvapí
Policajný prezident končí na svojom poste. Dôvodom je tragédia v Spišskej Starej Vsi
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené