Elektrifikácia automobilového segmentu zasiahla nielen bežné autá, ale aj športové modely legendárnych značiek, ktoré taktiež začali využívať elektrický pohon. Výnimkou nie je ani najnovší počin z Maranella, ktorý sa môže ako hybrid pýšiť titulom najrýchlejšieho Ferrari na svete. Hybridný hyperšport s označením Ferrari SF90 Stradale „trhá asfalt“ svojim ohromným výkonom, ktorý okrem motora V8 produkuje aj trojica elektromotorov.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!
FacebookInstagramYouTube

Mnohí by si mysleli, že tento svetoznámy taliansky výrobca športových automobilov trpí averziou voči elektrickému pohonu. Opak je však teraz pravdou, čo sa potvrdilo aj na včerajšom predstavení prvého produkčného hybridu Ferrari SF90 Stradale. Hyperšport z Maranella si tak dokázal osvojiť aj elektrický pohon, ktorý kombinuje so spaľovacou V8-čkou, aby poskytol celkový výkon až 986 konských síl, informoval Engadget.

Unikátne Ferrari spája silu V8-čky s elektromotormi

Nové emisné normy Európskej únie postihujú najmä staršie autá so spaľovacími motormi, no nanešťastie nie sú výnimkou ani superšporty, ktoré sa musia čoraz prísnejším nariadeniam taktiež prispôsobiť. Ferrari sa rozhodlo riadiť novými predpismi a aby splnilo nároky noriem, muselo svoj najnovší model vybaviť nielen silným turbomotorom V8, ale aj trojicou elektromotorov. Dva z nich ponúkajú maximálny výkon 84 koní.

Tretí a najväčší elektromotor usadený priamo pri prevodovke disponuje výkonom 148 konských síl. Celkovo tak spaľovaciemu motoru s výkonom 769 koní pridávajú na vrch ďalších 217 koní, a to všetko sa prenáša na všetky 4 kolesá. Vo výsledku sa tak v Taliansku zrodilo najrýchlejšie cestné Ferrari sveta, ktoré pokorí rýchlosť 100 km/h už za 2,5 sekundy. SF90 Stradale však dokáže tiež jazdiť iba na elektrický pohon, kedy vďaka 7,9 kWh batérii zvládne prejsť 25 km, informuje CNET.

Nenechaj si ujsť
Svet vie ešte viac detailov o revolučnom elektromobile. Nabitie trvá rovnako dlho ako klasické tankovanie

Vidieť takéto úchvatné majstrovské dielo legendárnej značky v meste bez revu motora V8 ale bude zaiste pre mnohých veľkým prekvapením. Všetko ale dokáže zmeniť štvorlitrový osemvalec známy z Ferrari 488 GTB. Motory sú pritom pripojené k 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovke, ktorá je nielen menšia ako predtým, ale tiež výrazne rýchlejšia a preradiť zvláda už za 200 milisekúnd. Napriek tomu je na papieri nové Ferrari SF90 Stradale pomalšie ako predošlé LaFerrari.

Údajne je jeho maximálka limitovaná na 340 km/h, čo je o 10 km/h pomalšie ako v prípade LaFerrari. Rýchlejšie radenie, nižšia hmotnosť a ohromný výkon s točivým momentom však nakoniec tento model prekonali a na trati Ferrari dosiahol model SF90 Stradale o 1 sekundu lepší čas.

Výrobca ale nezabudol ani na prémiový interiér s dostatkom technológií, ktorý je vybavený napríklad kapacitnými dotykovými obrazovkami, ale nechýba ani známy volant. Ten vodičovi prináša všetky potrebné ovládacie prvky.

Ferrari zatiaľ nie je pripravené prezradiť verejnosti cenu tohto hybridného skvostu, no už teraz je isté, že nebude vôbec nízka. Odhady hovoria, že sa môže predávať za cenu 560 000 až 850 000 €, informuje AutoCar. SF90 Stradale ale predstavuje budúcnosť tejto talianskej automobilky, hoci nič nateraz nenaznačuje tomu, že by sme sa raz dočkali aj čiste elektrického modelu. Prvé objednávky tejto novinky by malo Ferrari doručovať v priebehu roka 2020.