Bavorská automobilka priniesla na trh elektrických SUV skutočne silného kráča.

BMW iX totiž vo viacerých testoch ukázalo svoju silu v podobe rýchleho nabíjania či dlhého dojazdu. Zimný test Bjørna Nylanda navyše odhalil, že luxusné nemecké SUV sa nemusí za svoj dojazd hanbiť ani pei nízkych teplotách, informoval InsideEVs.

Nedávno sme ti priniesli článok, v ktorom sme informovali, že nové BMW iX dosahuje skvelú spotrebu aj pri „nemeckom“ diaľničnom tempe, teda pri rýchlosti okolo 160 km/h.

Ako uvádza vodič vo videu, počas testu sa snažil udržiavať rýchlosť “tempomatových” 160 km/h. Záver testu je taký, že BMW iX by dokázalo touto rýchlosťou prejsť na jedno nabitie zhruba 300 km. Vzhľadom na to, že auto jazdilo v zimných podmienkach a rýchlosť bola o 30 km vyššia, ako je maximálka povolená u nás, považujeme tento výsledok za fantastický.

Po diaľnici cez 350 km na jedno nabitie

Aj Bjørnov zimný test dojazdu dáva elektromobilom skutočne zabrať a reálne tak prejdú vozidlá na batérie podstatne menej, než uvádzajú automobilky. Tomuto „problému“ sa nevyhlo ani luxusné BMW, no vo výsledku ide, aj napriek skresaniu papierových kilometrov, o elektromobil s jedným z najlepších dojazdov počas zimy.

NEPREHLIADNI
Zabúda sa na to, potom vznikajú hoaxy. Toto si musí Slovák vyjasniť pred kúpou akéhokoľvek elektromobilu

Pri cestovnej rýchlosti 90 km/h dosiahlo BMW iX xDrive50 skvelú spotrebu 21,7 kWh/100 km. Elektromobil s využiteľnou kapacitou batérie cez 105 kWh v takomto prípade prejde na jedno nabitie až 489 km.

Vzhľadom na to, že vonkajšia teplota počas Bjørnovho testu bola 4 ºC , je tento dojazd fantastický.

Diaľničné tempo rýchlosťou 120 km/h už dalo autu  zabrať oveľa viac. Spotreba sa vyšplhala na 29,2 kWh/100 km, čo je nárast o 33 % v porovnaní s pomalším, vyššie spomenutým tempom.

BMW iX by na jedno nabitie v takomto prípade prešlo 365 km, čo je pri vonkajšej teplote 1 stupeň Celzia stále pozoruhodné.

Prvenstvo si v tomto smere drží Tesla Model X Long Range, ktorá diaľničným tempom zvládne prejsť 402 km. Bjørn však Teslu testoval pri teplote od 15 do 18 stupňov Celzia, čo sa určite pozitívne prejavilo na samotnom dojazde.

Nemecký konkurent Audi e-tron 55 prešiel diaľničným tempom iba 257 km na jedno nabitie, no luxusné elektrické SUV od Audi malo v porovnaní s BMW ešte náročnejšie podmienky, vonkajšia teplota sa pohybovala pod bodom mrazu, na zhruba -5 ºC.

Najrýchlejšie elektrické SUV na trhu

Nové elektrické BMW zaujalo aj v ďalšej oblasti. Jedným z najlepších spôsobov, ako vzájomne porovnať agilitu viacerých áut, je jednoznačne šprint. V jednom takomto súboji na kanáli Carwow si zmerali sily štyri luxusné elektrické SUV. Test ukázal, že papierový výkon a hmotnosť nie sú všetko.

Najvýkonnejší elektromobil z tejto štvorice je Tesla Model X s výkonom až 541 koní. Najmenej výkonné je EQC od Mercedesu, ktoré disponuje iba 408 konskými silami. Najpomalšieho adepta by sme si teda vedeli tipnúť, no v prípade víťaza to také jednoduché nie je.

BMW iX má výkon 523 koní a Audi e-tron S 503 koní. SUV so štyrmi kruhmi ale výrazne dominuje v krútiacom momente, ktorý sa vyšplhal až na 973 Nm.

Ako môžeš vidieť v samotnom videu, práve tento parameter robí v prípade Audi zázraky a e-tron S dokázal poraziť aj o 40 koní výkonnejšiu a o takmer 200 kg ľahšiu Teslu Model X.

Víťazom sa ale stalo luxusné BMW iX, ktoré je zároveň najdrahším účastníkom tohto šprintu a začína na sume viac ako 110 000 €.

Treba však uznať, že všetky štyri autá, dokonca aj najmenej výkonný Mercedes EQC, si viedli v šprinte z miesta pomerne vyrovnane. Pri letmom štarte z pohybu už EQC zaostalo o čosi viac, no povedzme si úprimne, kedy v reálnom svete využiješ tak vysoký výkon a zrýchlenie?

Zrýchlenie je v skutku famózne

Musíme ale uznať, že akcelerácia elektrickej novinky BMW iX je naozaj pôsobivá. Čo sa týka luxusných SUV, v tomto smere ide zrejme o najemotívnejší zážitok.

Ten dotvára futuristický zvukový prejav, ktorý celý pocit ešte umocňuje. Papierovo to dá BMW iX z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Čoskoro ale príde na trh verzia iX M60, ktorá akceleruje na stovku za 3,8 sekundy.

To je hodnota, ktorú ešte pred pár rokmi dosahovali luxusné superšporty ako Ferrari či Porsche a nie viac ako 2,5-tonové SUV-čka.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú