Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Pri elektromobiloch koluje teória, že ak s takýmto autom budeš jazdiť plnohodnotným diaľničným tempom, dojazd na jedno nabitie sa extrémne zníži a takáto jazda sa tým pádom stane časovo neefektívna.

Nové video BMW iX z nemeckej diaľnice ale dokazuje, že ani priemerná rýchlosť 160 km/h nerobí modernému elektromobilu problém a auto prejde na jedno nabitie cez 300 km, píše InsideEVs.

Diaľnica má za následok vyššiu spotrebu elektromobilu, o tom niet pochýb. Moderné elektromobily sú už ale natoľko sofistikované a disponujú tak nízkym koeficientom odporu vzduchu, že aj pri vysokej rýchlosti je spotreba stále “relatívne” dobrá.

BMW

Dôkazom toho je aj nové video na youtube kanáli Automann-TV. Vodič zobral elektrické BMW iX na nemeckú diaľnicu, aby preveril, kam sa až vyšplhá spotreba pri priemernej rýchlosti 160 km/h.

Prekvapivý výsledok

Nové elektrické SUV od BMW disponuje skutočne pôsobivými technickými špecifikáciami. Masívny 111 kWh akumulátor zabezpečuje tomuto kolosu dojazd podľa WLTP na úrovni 549 km.

Za skvelým dojazdom stojí aj skvelý koeficient odporu vzduchu, ktorý klesol na hodnotu 0,26. Nízky odpor vzduchu sa prejavuje najmä pri vyšších rýchlostiach a práve tú preverili na nemeckej „Autobahn“.

Ako uvádza vodič vo videu, počas testu sa snažil udržiavať rýchlosť “tempomatových” 160 km/h. Záver testu je taký, že BMW iX by dokázalo týmto tempom prejsť na jedno nabitie zhruba 300 km. Vzhľadom na to, že auto jazdilo v zimných podmienkach a rýchlosť bola o 30 km vyššia, ako je maximálka povolená u nás, považujeme tento výsledok za fantastický.

NEPREHLIADNI
BMW predstavilo futuristickú technológiu, nové elektrické SUV dokáže meniť farbu

V závere videa môžeme vidieť aj nabíjanie, ktoré je rovnako famózne a ktoré takmer okamžite stúpne na výkon 195 kW. Takto výkonné nabíjanie počas zimy sa takisto pri väčšine iných elektromobilov len tak nevidí a BMW iX sa vďaka tomu dokázalo nabiť na 80 % kapacity už za 30 minút.

Jazda „na spotrebu“ sa nevypláca

Video na youtube kanáli Automann-TV je tak ďalším dôkazom, že jazda na spotrebu pri elektromobile sa už vždy nevyhnutne nevypláca. Presvedčili sme sa o tom aj my v redakcii pri teste s elektrickou KIA EV6.

Michal Varga/FonTech

S autom sme absolvovali rovnakú trasu, pričom prvýkrát sme sa snažili ísť “na spotrebu” a druhýkrát sme jazdili maximálnymi povolenými rýchlosťami aj po diaľnici. Finálny výsledok po spočítaní časov jazdy a nabíjania hral v prospech svižnej jazdy s nabíjaním navyše.

Moderné elektromobily tak už eliminujú niekdajší nedostatok, kedy museli ich majitelia jazdiť po diaľnici slimačím tempom, aby sa vôbec niekam dostali. Pri dnešných výkonoch nabíjania už nie je časová strata taká veľká, koľko by si stratil pomalou jazdou na diaľnici.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú