Toto je najväčšie elektrické vozidlo na svete, ktoré takmer nikdy netreba nabíjať
Vo švajčiarskom lome využívajú na prácu najväčšie elektrické vozidlo na svete. Je ním 45 tonový vyklápač eDumper, ktorý pre svoju prácu takmer nepotrebuje dobíjanie z elektrickej siete.
Ako informuje portál Green Car, za najväčším elektrickým vozidlom stojí švajčiarska spoločnosť KUHN Schweiz AG vyrábajúca ťažké stroje. Ich počin s názvom Elektro Dumper (v skratke eDumper), je obrovské nákladné vyklápacie monštrum postavené na základoch dieselového vozidla Komatsu HB 605-7. Namiesto dieselového motora však ukrýva 590 kW elektromotor s krútiacim momentom 9500 Nm.
Nepotrebuje takmer žiadne dobíjanie z elektrickej siete
Tento 45 tonový kolos dokáže zdolať 13 % prevýšenie a odviezť náklad o hmotnosti 65 ton. Jeho rozmery činia takmer 9 metrov na dĺžku, 4,2 metra na šírku a výšku, pričom s vyklopenou korbou dosahuje výšku až 8,5 metra. Energiu ukladá do 600 kWh batérie, čo je pre zaujímavosť šesťnásobok kapacity batérie Tesly Model S s dlhým dojazdom. Tá navyše váži úctyhodné 4,5 tony.
Čo je však na tomto vozidle najzaujímavejšie, je fakt, že takmer vôbec nepotrebuje dobíjanie z elektrickej siete. Ako je to možné? Batéria sa dobíja za pomoci rekuperácie brzdového systému a výrobca tvrdí, že je extrémne efektívna. Vozidlo za jej pomoci vyrobí viac energie ako spotrebuje. Portál InsideEVs dopĺňa, že vozidlo denne vyprodukuje 200 kWh energie naviac, čo ročne predstavuje 73 až 77 MWh.
Nákladiak šetrný k životnému prostrediu
Spoločnosť si na test vozidla zavolala pretekára Formuly E Lucasa DiGrassiho, ktorý sa pre portál CNN vyjadril, že automobil dosiahol v lome vrchol s batériou na úrovni 80 %. Pri ceste späť sa batéria dobila na 88 %. Oproti dieselovému náprotivku má tak eDumper ušetriť priemerne 50 000 litrov nafty ročne a čo je dôležitejšie, vďaka tomu nevypustí priemerne až 130 ton CO2 do ovzdušia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou

Špinavé nákladiaky skončili. Obľúbená automobilka predstavila ohromné vozidlo

Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8x4 s ultimátnym pohonom

Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
