Totálna ofenzíva voči Tesle: Volkswagen naleje 900 miliónov eur do najväčšej továrne na výrobu batérií v Európe
Švédsky startup Northvolt zaoberajúci sa výrobou batérií dostane tučnú investičnú injekciu. Volkswagen doň naleje 900 miliónov eur v snahe vyrovnať sa Tesle a jej Gigafactory.
Portál Clean Technica nedávno priniesol správu, že švédskemu startupu s názvom Northvolt v raste finančne pomôže Volkswagen. Ten totižto do spoločnosti zaoberajúcej sa vývojom a výrobou batérií prispeje sumou 900 miliónov eur. Na oplátku bude vlastniť 20 % podiel v Northvolte a bude mať jedno miesto v správnej rade. Volkswagen tak myslí na budúcnosť a snažil sa pripojiť k ostatným konkurentom v podobe BMW, Scanie, ABB, Siemensu a mnohých iných, ktorí taktiež javili o startup veľký záujem.
Prečo práve Northvolt?
Ako informuje magazín Shifted, zakladateľmi spoločnosti Northvolt sú Peter Carlsson a Paolo Cerruti, ktorí niekoľko rokov pracovali na manažérskych pozíciách v Tesle. Pred tromi rokmi ju však opustili v snahe založiť vo Švédsku novú spoločnosť, ktorá by bola konkurenciou Tesly pre Európu. Tá totižto neustále tlačí na znižovanie emisií a výroba efektívnych a inovatívnych batérii vo veľkom merítku v nej chýbala.
We’re building solutions for a cleaner future, but we can’t do it alone. We’re #recruiting for Process Operators, Maintenance Technicians, and Material Handlers to lead operations at Northvolt Labs in #Västerås, Sweden. #Apply at https://t.co/JkuJtGj2m1 pic.twitter.com/Od3tZSQ1xc
— Northvolt (@northvolt) July 4, 2019
Keď pred 3 rokmi Carlsson vyhlásil, že chce vybudovať startup s hodnotou 3 miliárd eur, každý si myslel, že je bláznom. Potenciál projektu a silnú iniciatívu jeho zakladateľov si ale uvedomili viaceré spoločnosti, vrátane Volkswagenu, ktorý do nej nalial najviac. Samotný Carlsson na margo svojich predstáv poznamenal: „Niektorí zjavne pochybovali o tom, či je skutočne možné projekt tejto veľkosti uskutočniť, ale vždy sme mali pevnú vieru, že to bude fungovať.“
Prvým krokom je obrovská továreň
Northvolt po finančnej injekcii plánuje vybudovať vo švédskom Skellefteå do roku 2021 obrovskú továreň na batérie, ktorá by mala konkurovať továrni Gigafactory, ktorú vlastní Tesla. Ako ďalej uvádza portál Shifted, prvým cieľom spoločnosti je produkovať 16 GWh kapacity batérií ročne. Po úplnom dokončení sa objem kapacity zvýši na dvojnásobok, teda na 32 GWh ročne v celkovom súčte kapacity vyrobených batérií.
Dorovnať konkurenciu v podobe Tesly ale nebude ľahké. Jej továreň Gigafactory bude totižto po svojom dokončení nasledujúci rok najväčšou budovou sveta. Už teraz produkuje 32 GWh kapacity batérií ročne a po dokončení to bude až 60 GWh. Northvolt si ale nekladie masovú výrobu ako jediný cieľ. Jej ďalším cieľom tiež udržateľnosť. Pracuje na vývoji batérií, ktoré by mali byť najekologickejšie na svete s tým, že budú recyklovateľné a budú minimalizovať svoj dopad na životné prostredie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
