Totálna ofenzíva voči Tesle: Volkswagen naleje 900 miliónov eur do najväčšej továrne na výrobu batérií v Európe
Švédsky startup Northvolt zaoberajúci sa výrobou batérií dostane tučnú investičnú injekciu. Volkswagen doň naleje 900 miliónov eur v snahe vyrovnať sa Tesle a jej Gigafactory.
Portál Clean Technica nedávno priniesol správu, že švédskemu startupu s názvom Northvolt v raste finančne pomôže Volkswagen. Ten totižto do spoločnosti zaoberajúcej sa vývojom a výrobou batérií prispeje sumou 900 miliónov eur. Na oplátku bude vlastniť 20 % podiel v Northvolte a bude mať jedno miesto v správnej rade. Volkswagen tak myslí na budúcnosť a snažil sa pripojiť k ostatným konkurentom v podobe BMW, Scanie, ABB, Siemensu a mnohých iných, ktorí taktiež javili o startup veľký záujem.
Prečo práve Northvolt?
Ako informuje magazín Shifted, zakladateľmi spoločnosti Northvolt sú Peter Carlsson a Paolo Cerruti, ktorí niekoľko rokov pracovali na manažérskych pozíciách v Tesle. Pred tromi rokmi ju však opustili v snahe založiť vo Švédsku novú spoločnosť, ktorá by bola konkurenciou Tesly pre Európu. Tá totižto neustále tlačí na znižovanie emisií a výroba efektívnych a inovatívnych batérii vo veľkom merítku v nej chýbala.
We’re building solutions for a cleaner future, but we can’t do it alone. We’re #recruiting for Process Operators, Maintenance Technicians, and Material Handlers to lead operations at Northvolt Labs in #Västerås, Sweden. #Apply at https://t.co/JkuJtGj2m1 pic.twitter.com/Od3tZSQ1xc
— Northvolt (@northvolt) July 4, 2019
Keď pred 3 rokmi Carlsson vyhlásil, že chce vybudovať startup s hodnotou 3 miliárd eur, každý si myslel, že je bláznom. Potenciál projektu a silnú iniciatívu jeho zakladateľov si ale uvedomili viaceré spoločnosti, vrátane Volkswagenu, ktorý do nej nalial najviac. Samotný Carlsson na margo svojich predstáv poznamenal: „Niektorí zjavne pochybovali o tom, či je skutočne možné projekt tejto veľkosti uskutočniť, ale vždy sme mali pevnú vieru, že to bude fungovať.“
Prvým krokom je obrovská továreň
Northvolt po finančnej injekcii plánuje vybudovať vo švédskom Skellefteå do roku 2021 obrovskú továreň na batérie, ktorá by mala konkurovať továrni Gigafactory, ktorú vlastní Tesla. Ako ďalej uvádza portál Shifted, prvým cieľom spoločnosti je produkovať 16 GWh kapacity batérií ročne. Po úplnom dokončení sa objem kapacity zvýši na dvojnásobok, teda na 32 GWh ročne v celkovom súčte kapacity vyrobených batérií.
Dorovnať konkurenciu v podobe Tesly ale nebude ľahké. Jej továreň Gigafactory bude totižto po svojom dokončení nasledujúci rok najväčšou budovou sveta. Už teraz produkuje 32 GWh kapacity batérií ročne a po dokončení to bude až 60 GWh. Northvolt si ale nekladie masovú výrobu ako jediný cieľ. Jej ďalším cieľom tiež udržateľnosť. Pracuje na vývoji batérií, ktoré by mali byť najekologickejšie na svete s tým, že budú recyklovateľné a budú minimalizovať svoj dopad na životné prostredie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Prelomový objav v boji s Parkinsonovou chorobou: Vedci odhalili, ako toxické proteíny ničia bunky
Andrej Danko končí vo funkcii: SNS má nového šéfa klubu
Investovanie sa predraží. Odvody správcovských spoločností na Slovensku stúpnu až 3,5-násobne
Nebezpečná aplikácia Slovákom kradne peniaze, kryptomeny aj údaje. Odborníci radia, čo robiť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP