Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Isto si stihol dnes zaregistrovať štart novej sociálnej siete Threads, ktorú spustila Zuckerbergova Meta. Nová sociálna sieť, ktorá je nazývaná aj „zabijak Twitteru“ je na svete len pár hodín a už sa objavili prvé problémy. Podľa informácií portálu Mashable sa zdá, že spoločnosť získava o používateľoch aj tie najcitlivejšie údaje, pričom ich plánuje využiť na reklamu.

Nočná mora

Portál TechCrunch sa dokonca nebál označiť sociálnu sieť Threads za „nočnú moru ochrany osobných údajov“. Z povinne zverejnených informácií, ktoré si vyžaduje systém iOS, totiž vyplynulo, že aplikácia môže zhromažďovať mimoriadne citlivé údaje o používateľoch s cieľom profilovať ich digitálnu aktivitu.

Medzi tieto údaje patrí nielen poloha či história prehľadania, ale tiež kontakty, zdravotné a finančné údaje alebo ďalšie citlivé informácie. V skratke povedané, Threads zhromažďuje takmer všetky údaje, ktoré dokáže.

Vzhľadom na to, že spoločnosť Meta je známa zarábaním peňazí sledovaním a profilovaním si svojich používateľov, ktorým podstrkuje behaviorálnu reklamu (forma reklamy, ktorá je zameraná na sledovanie a analyzovanie správania  daného používateľa na internete, aby sa zlepšila relevancia a teda aj účinnosť), nejde zrejme o až tak veľké prekvapenie.

Nejde o prvý problém

Otázne však zostáva, či takýto prístup technologického giganta nájde pochopenie v Európskej únii. Už začiatkom tohto roka sa totiž ukázalo, že právny základ, ktorý spoločnosť Meta používala na spracovanie osobných údajov používateľov na Facebooku, je nezákonný. Viac informácií nájdeš v samostatnom článku.

EÚ tiež obvinila Metu z porušenia antitrustových pravidiel tým, že narušila hospodársku súťaž v oblasti online inzerátov. Európska komisia (EK) uviedla, že ako problematické vidí prepojenie online podnikania Mety v oblasti reklamy a previazanie inzerčnej platformy Marketplace s Facebookom, ktoré znamená, že používatelia Facebooku majú automaticky prístup k Marketplace „či už to chcú alebo nie“.

Technologická spoločnosť tiež podľa EK ukladá nespravodlivé obchodné podmienky pre konkurenčné spoločnosti s online inzerátmi, ktoré inzerujú svoje služby na Facebooku alebo Instagrame.

App Store/ Meta

Navyše, nové nariadenia EÚ úplne zakazujú používanie citlivých údajov na podsúvanie reklám. Z uvedeného jednoznačne vyplýva, že Meta má po nedávnych právnych problémoch na svojom konte ďalšiu právnu neistotu v oblasti svojho podnikania.

Aby toho nebolo málo, v súčasnosti Meta neponúka svojim používateľom ani len možnosť vopred odmietnuť sledovanie a profilovanie a nie to ešte samostatnú otázku, či používateľ súhlasí so zdieľaním údajov o jeho zdravotnom stave. Na to, aby sa Threads oficiálne dostal aj do členských krajinách EÚ, musí Meta najskôr vyriešiť nemalé problémy v oblasti regulácií.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú