Tesla sa zrútila z útesu, fotky z nehody naháňajú hrôzu. Vodič odišiel po svojich a takmer nedotknutý
Tesla opäť raz dokázala obhájiť svoje bezpečnostné prvky po tom, čo sa jeden z týchto elektromobilov zrútil z útesu. Ako zázrakom odkráčal vodič po vlastných a takmer nezranený, z auta však neostalo takmer nič, informuje Teslarati.
Z auta ostali len trosky
K nehode došlo v Portoriku a konkrétne sa jednalo o Teslu Model S vo verzii P90D. Tá náhle zišla z cesty a zrútila sa z útesu, pričom z fotografií zverejnených na Twitter je jasné, že nešlo o ľahkú nehodu. Z auta ostali len trosky, vodič však aj napriek tomu odišiel po vlastných a takmer bez zranení.
Je samozrejme nutné podotknúť, že fotografie vykonal Elias Sobrino Najul až po tom, čo vozidlo vzali do parády záchranári. Pôvodné poškodenie je však naďalej viditeľné a je až ťažké uveriť, že sa vodičovi naozaj nič nestalo.
Model S P90D accident in Puerto Rico. Car fell through a cliff. Driver walked out alive with only an arm scratch. Happened yesterday. Thanks @elonmusk for your innovative safety features! pic.twitter.com/J9otsbWNI0
— Elias Sobrino Najul (@eliassob) November 25, 2021
Ako dodáva Elias Sobrino Najul, vodič spomínaného vozidla pozná osobne. Je tiež vhodné podotknúť, že sa auto nevznietilo tak, ako to často kritici elektromobility očakávajú.
Horia menej, než „spaľováky“
Ako navyše píše North Dakota Law, elektromobily majú v skutočnosti oveľa nižšiu pravdepodobnosť požiaru než klasické autá so spaľovacími motormi. Z ich štatistík vyplýva, že v hybridné vozidlá dokonca horia ešte asi 2-krát častejšie, než „spaľováky“.
Aj keď elektormobily horia asi 50-násobne menej často, jednu nevýhodu predsa len majú. Požiar sa dokáže vďaka obrovskému akumulátoru šíriť extrémne rýchlo a je takmer nemožné ho uhasiť. Kvôli takémuto požiaru prišli v tomto roku o život dvaja nešťastníci, pričom za volantom údajne nikto nesedel.
Ako sa ale nakoniec ukázalo a ako odhalila expertíza, na mieste vodiča ktosi sedieť predsa len musel. Nasvedčovala tomu deformácia volantu.
Robí problémy autopilot?
Kým o bezpečnosti z konštrukčného hľadiska pochybovať možné pri Tesle nie je, to isté sa nedá povedať aj o jej systéme pre autonómne riadenie. Ten je síce ešte stále vo fáze vývoja, vybraní ľudia však môžu jeho najpokročilejšie verzie testovať v reálnej prevádzke.
Ako sa navyše ukazuje, toto povolenie môžu získať aj veľmi zlí vodiči, ktorým v tom mal systém pôvodne zabrániť. Systém sa momentálne nachádza v šedej zóne a kým niekedy funguje extrémne dobre, inokedy priamo ohrozuje posádku vozidla. Ako však Tesla neustále podotýka, autopilota je nutné sledovať a mať ruky stále na volante, kým firma nevychytá všetky muchy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Najdrahšie krajiny sveta: Život v niektorých stojí tisíce dolárov mesačne. Európa má až päť zástupcov (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP