Tesla prinesie revolučnú architektúru, ktorá skráti výrobný čas jednotlivých vozidiel
Predajné čísla výrobcov elektromobilov stále stúpajú, čo potvrdzuje aj ich súčasnú narastajúcu popularitu. Do elektrických áut navyše začali výrazne investovať aj veľké automobilky a konkurencia je tak čoraz väčšia. Tesla sa už dlhodobo snaží získať prvenstvo v celkovom počte vyrobených automobilov a najnovšie by výrobnému procesu mala napomôcť aj nová výrobná architektúra, informuje Electrek.
Tesla v najnovšom patente odkryla plány, ktoré obsahujú revolučnú architektúru, ktorá umožňuje väčšiu automatizáciu výrobného procesu. Hlavným cieľom je menšie využívanie materiálov, konkrétne káblových zväzkov. Práve ich manipulácia je v prípade automatizovanej výroby najväčším problémom.
Nenechaj si ujsť
Porovnali sme kúpu elektromobilu a auta so spaľovacím motorom: Výrazne ušetríš len v jednom prípade
Rapídne zníženie dĺžky káblov
Uľahčeniu automatizácie v oblasti manipulačných káblov sa spoločnosť venovala už v minulosti, kedy sa rozhodla pre ich skrátenie celkovej dĺžky. Príkladom toho je zníženie káblových zväzkov, ktoré v Tesla Model S predstavovali približne 3 kilometre, no pri Tesla Model 3 to bola už len polovičná dĺžka.
Najnovšie plány však naznačujú, že cieľom novej architektúry elektroinštalácie pre budúce platformy vozidiel bude skrátiť celkovú dĺžku len na 100 metrov. Nový systém by sa mal začať využívať pri výrobe očakávaných elektromobilov – Tesla Model Y a Tesla Pickup.
Zvýšenie produktivity
Patentová prihláška spoločnosti naznačuje hneď viaceré detaily, ktoré by mali zaručiť ľahšiu a efektívnejšiu výrobu vozidiel. Súčasťou je vybudovanie viacerých podzostáv, ktoré sa následne spoja s konstrou elektroinštalácie, čím sa skráti aj samotný čas montáže. V praxi to bude znamenáť zvýšenie produktivity samotného výrobného procesu jednotlivých vozidiel.
Každé vozidlo potrebuje množstvo káblových zväzkov, ktoré sa následné pripájajú napríklad k centrálnej batérii či hlavnému zdroju energie. Celý proces je preto veľmi zdĺhavý, čo by sa však v blízkej dobe malo práve vďaka novej technológii zmeniť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
Autá budú jazdiť samé a bezpečnejšie, než ľudia. Toyota sa spojila s gigantom, aby skoncovali s nehodami
O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
V Chorvátsku sa schyľuje ku kolapsu. Na koncert mieri pol milióna ľudí, uzavrú mnohé cesty
Žije na Bali, dane platí doma. 5 chýb Slovákov, ktoré ich stoja tisíce eur pri digitálnom nomádstve (ODBORNÍK)
Posledné dni na zmenu: Tisíce Slovákov môžu od júla zbytočne platiť viac za elektrinu
Jadrová zima a vietor vyše 750 km/h. Vedci zistili, čo by sa stalo, keby dnes vypukla nukleárna vojna
Najväčšia paľba rakiet Patriot v histórii: Iránsky útok odrazilo len 44 Američanov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Darwin sa možno mýlil. Evolúcia prebieha v skokoch, tvrdia vedci
Internet cez prázdniny môže byť mimoriadne nebezpečný. Deti čelia podvodom aj predátorom, varuje NBÚ
Vedci majú jasno. Konšpiračné teórie poškodzujú udržateľnosť sveta
Norwegian sa vracia po 11 rokoch. Nová linka z Bratislavy do Kodane už lieta
Technika z múzea ide späť do boja. Rusi vraj renovujú tanky staré 60 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP