Tesla sa už dlhší čas snaží o zjednodušenie a vylepšenie výrobného procesu svojich elektrických automobilov. Pomôcť mu má aj nový stroj, ktorý dokáže vyrobiť rám Modelu Y takmer v jednom kuse.

Ako informuje portál Electrek, Tesla už dlhší čas pracuje na vylepšeniach výrobného procesu svojich automobilov. V minulosti čelila nevôli zákazníkov hlavne kvôli dlhým časom dodávok nových automobilov. Novinky sa týkajú zjednodušenia samotného dizajnu jednotlivých modelov v snahe dosiahnuť lepšiu automatizáciu procesu výroby.

Zmenou prejde dizajn vozidiel aj ich výrobný proces

Príkladom môže byť nový revolučný spôsob zavedenia kabeláže do vozidla Model Y. Tento úkon tak po novom budú môcť rýchlejšie a efektívnejšie vykonávať roboty. V rozhovore pre Teslapodcast tiež Elon Musk potvrdil, že Tesla prejde na výrobu konštrukcie z hliníkových odliatkov namiesto série dielov z lisovanej ocele a hliníka, ktoré je potrebné následne skladať dokopy. Chce tak dosiahnuť výrobu rámu, ktorý by bol odliaty takmer z jedného kusu.

„Keď dostaneme veľký odlievací stroj, pôjde to zo 70 dielov na jeden a s výrazným znížením kapitálových výdavkov na všetky roboty, ktoré dávali tieto diely dokopy,“ povedal Elon Musk v rozhovore pre Teslapodcast.

Aktuálne najnovšia patentová prihláška ukazuje, ako by spomínaný stroj na odievanie rámu vozidla Model Y mal vyzerať. Tento patent popisuje stroj, ktorý Tesla nazýva ako „viacsmerový stroj na odlievanie unibody rámu vozidla“. V patente popisuje klasické stroje na odlievanie jednotlivých častí rámov, ktoré je následne potrebné spájať dokopy, napríklad zváraním. Tento proces môže byť zdĺhavý a nákladný a práve z tohto dôvodu je potrebné stroje vylepšiť.

Riešením má byť stroj, ktorý navrhol Matt Kallas, dlhoročný supervízor tvorby foriem v Tesle. V jednoduchosti je princípom stroja centrálny odlievací hub, ktorý bude spájať jednotlivé odliatky z viacerých strán. Tesla si sľubuje zníženie prevádzkových nákladov, času potrebného na zostavenie dielov či nákladov na obstarávanie strojov. Kedy bude nasadený stroj do prevádzky nevedno, no Tesla zase raz ukázala, že nie je na výslní náhodou

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú