Tesla pracuje na ďalšej revolučnej technológii pre batérie. Dala si ju patentovať
Tesla už dlhšiu dobu pracuje na vývoji batériových článkov, ktoré by mohli priniesť revolúciu v elektromobilite. Spoločnosť však okrem vylepšovania konvenčných lítium-iónových článkov pracuje aj na novej lítium-kovovej technológii, ktorú si dala najnovšie aj patentovať, píše Electrek.
Ďalší patent od sľubného výskumného tímu
O partnerskom výskumnom tíme Tesly pod vedením Jeffa Dahna sme už v minulosti niekoľkokrát počuli. V septembri napríklad pre automobilku vyvinul nový typ lítium-iónovej batérie, ktorá má niekoľkonásobne dlhšiu životnosť, ako súčasne používané batérie v elektromobiloch a minulý mesiac sme informovali aj o podobnom patente na batériu, ktorá využíva novú generáciu katódy a elektrolytu.
Okrem toho však výskumný tím pracuje aj na prevratnej technológii lítium-kovových batérií bez anód, ktorá by mohla byť ešte lepšia než často spomínané solid-state batérie na báze pevného elektrolytu, ktoré sú napriek mnohým pozitívam stále v štádiu výskumu.
Lítium-kovové batérie a články bez anód majú oproti tradičným lítium-iónovým batériám výhody najmä čo sa týka energetickej hustoty, pričom absencia anódy tiež vedie k zníženiu nákladov, píše Tesmanian. Ich výroba však predstavuje množstvo výziev a veľkým negatívom je stále aj ich obmedzená životnosť, keďže sa pri opakovaných nabíjacích cykloch veľmi rýchlo degradujú.
Dahnov tým preto vyvinul nový elektrolyt na báze lítiových solí (LiDFOB), ktorý dosiahol doposiaľ najlepšie výsledky v oblasti zvýšenia retencie kapacity lítium-kovových článkov a batérii bez anódy.
„Použíté elektrolytové roztoky, ktoré obsahujú difluór oxalát boritan lítny, tetrafluórborát lítny a rozpúšťadlo vykazujú zlepšenie v oblasti retencie kapacity batérií.“, uvádza patent.
Podľa výsledkov tímu je však príchod týchto batérii na trh ešte ďaleko. Napriek sľubnému zlepšeniu retencie kapacity článkov sa výskumníci dostali iba na približne 50 nabíjacích cyklov, čo je na akékoľvek praktické použitie takejto batérie veľmi málo.
Tesla a jej partneri však už v minulosti viackrát ukázali, že to s vývojom nových batérii myslia naozaj vážne. Tento rok by sme mohli byť svedkami použítiu novej generácie lítium-onových batériových článkov v jej elektromobiloch, na ktorú už má spoločnosť niekoľko patentov.
Bude však zaujímavé sledovať, ako sa výskum posunie aj v smere lítium-kovových batérií, ktoré by mohli v budúcnosti predstavovať konkurencieschopnú alternatívu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ukrajina a Maďarsko v ostrom spore: „Vyzývame Zelenského, aby sa prestal vyhrážať“
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Vláda plánuje zrušiť ďalšie štyri sviatky: Tvrdí Progresívne Slovensko
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP