Tesla pracuje na ďalšej revolučnej technológii pre batérie. Dala si ju patentovať
Tesla už dlhšiu dobu pracuje na vývoji batériových článkov, ktoré by mohli priniesť revolúciu v elektromobilite. Spoločnosť však okrem vylepšovania konvenčných lítium-iónových článkov pracuje aj na novej lítium-kovovej technológii, ktorú si dala najnovšie aj patentovať, píše Electrek.
Ďalší patent od sľubného výskumného tímu
O partnerskom výskumnom tíme Tesly pod vedením Jeffa Dahna sme už v minulosti niekoľkokrát počuli. V septembri napríklad pre automobilku vyvinul nový typ lítium-iónovej batérie, ktorá má niekoľkonásobne dlhšiu životnosť, ako súčasne používané batérie v elektromobiloch a minulý mesiac sme informovali aj o podobnom patente na batériu, ktorá využíva novú generáciu katódy a elektrolytu.
Okrem toho však výskumný tím pracuje aj na prevratnej technológii lítium-kovových batérií bez anód, ktorá by mohla byť ešte lepšia než často spomínané solid-state batérie na báze pevného elektrolytu, ktoré sú napriek mnohým pozitívam stále v štádiu výskumu.
Lítium-kovové batérie a články bez anód majú oproti tradičným lítium-iónovým batériám výhody najmä čo sa týka energetickej hustoty, pričom absencia anódy tiež vedie k zníženiu nákladov, píše Tesmanian. Ich výroba však predstavuje množstvo výziev a veľkým negatívom je stále aj ich obmedzená životnosť, keďže sa pri opakovaných nabíjacích cykloch veľmi rýchlo degradujú.
Dahnov tým preto vyvinul nový elektrolyt na báze lítiových solí (LiDFOB), ktorý dosiahol doposiaľ najlepšie výsledky v oblasti zvýšenia retencie kapacity lítium-kovových článkov a batérii bez anódy.
„Použíté elektrolytové roztoky, ktoré obsahujú difluór oxalát boritan lítny, tetrafluórborát lítny a rozpúšťadlo vykazujú zlepšenie v oblasti retencie kapacity batérií.“, uvádza patent.
Podľa výsledkov tímu je však príchod týchto batérii na trh ešte ďaleko. Napriek sľubnému zlepšeniu retencie kapacity článkov sa výskumníci dostali iba na približne 50 nabíjacích cyklov, čo je na akékoľvek praktické použitie takejto batérie veľmi málo.
Tesla a jej partneri však už v minulosti viackrát ukázali, že to s vývojom nových batérii myslia naozaj vážne. Tento rok by sme mohli byť svedkami použítiu novej generácie lítium-onových batériových článkov v jej elektromobiloch, na ktorú už má spoločnosť niekoľko patentov.
Bude však zaujímavé sledovať, ako sa výskum posunie aj v smere lítium-kovových batérií, ktoré by mohli v budúcnosti predstavovať konkurencieschopnú alternatívu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci majú v obývačke poklady za tisíce eur. Tieto predmety majú päťcifernú hodnotu (PREHĽAD)
Revolúcia v liečbe depresie: Domorodá rastlina môže zachrániť milióny životov, hlási nový výskum
Nový pápež Lev XIV. mal prísť v júni na Slovensko. Plánoval odslúžiť omšu aj navštíviť známy vrch
V zóne smrti nemôžeme zachrániť nikoho. Horolezci odhaľujú drsnú stránku výstupu na Mount Everest
Fico počas osláv konca 2. svetovej vojny citoval antisemitu. Dúfam, že ide o neznalosť, varuje sociológ
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
- Zabudni na elektrickú kolobežku. Táto alternatíva je omnoho praktickejšia a stojí len o trochu viac
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
India a Pakistan na pokraji vojny. Civilné lety zastavené
Benzín aj nafta zlacneli. Analytik varuje, že ďalšie zníženie je neisté
Trump uzavrel prvú veľkú dohodu. Britské autá budú v USA lacnejšie
Najväčšia automobilka sveta hlási problémy. Zisky prudko padajú
Bez ruského plynu: EÚ sprísňuje pravidlá skladovania až do roku 2027
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci majú v obývačke poklady za tisíce eur. Tieto predmety majú päťcifernú hodnotu (PREHĽAD)
Revolúcia v liečbe depresie: Domorodá rastlina môže zachrániť milióny životov, hlási nový výskum
Nový pápež Lev XIV. mal prísť v júni na Slovensko. Plánoval odslúžiť omšu aj navštíviť známy vrch
V zóne smrti nemôžeme zachrániť nikoho. Horolezci odhaľujú drsnú stránku výstupu na Mount Everest
Fico počas osláv konca 2. svetovej vojny citoval antisemitu. Dúfam, že ide o neznalosť, varuje sociológ
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené