Tesla prehrala súd storočia. Kvôli fatálnej nehode musí zaplatiť astronomickú pokutu
V nasledujúcom texte boli použuté materiály TASR. Americká automobilka Tesla dostala v piatok od federálneho súdu v štáte Florida tvrdý úder. Porota ju uznala za značnú mieru zodpovednú za tragickú dopravnú nehodu z roku 2019, v ktorej zohral úlohu systém autonómneho riadenia známy ako autopilot. Ako informuje TASR s odvolaním sa na agentúry DPA a AP, Tesla má pozostalým po obeti a zranenému zaplatiť celkovo 243 miliónov dolárov, čo je doteraz jeden z najvyšších verdiktov v súvislosti s jej technológiou samočinného riadenia. Z celkovej sumy predstavuje až 200 miliónov represívna pokuta, ktorá má slúžiť ako exemplárne varovanie pre automobilku aj širší technologický sektor. Ďalších 129 miliónov sa týka kompenzačného odškodného, pričom Tesla z tejto čiastky zaplatí 43 miliónov a zvyšok pripadá na vodiča vozidla, ktorý nehodu spôsobil. Tesla však už avizovala, že sa plánuje voči rozhodnutiu odvolať. Tvrdí, že počas súdneho procesu došlo k viacerým nezrovnalostiam, ktoré mohli ovplyvniť verdikt poroty. Prípad sa točí okolo tragickej udalosti, ku ktorej došlo počas noci, keď vodič elektromobilu Tesla mal zapnutý autopilot a pri rýchlosti takmer 100 kilometrov za hodinu narazil do stojaceho auta a dvoch ľudí. Tí stáli vedľa svojho vozidla a pozorovali hviezdy. Náraz mal fatálne následky, mladá žena z dvojice nehodu neprežila a jej partner utrpel vážne zranenia. Vodič Tesly priznal, že sa počas jazdy nesústredil, pretože hľadal mobilný telefón, ktorý mu spadol na podlahu. Tesla sa počas celého konania snažila presvedčiť porotu, že za nehodu nesie plnú zodpovednosť vodič. Automobilka dlhodobo deklaruje, že jej autopilot je len asistenčný systém, ktorý má pomáhať šoférom, nie ich nahradiť. Vodiči by tak podľa nej mali zostať v plnej pohotovosti a byť pripravení okamžite prevziať riadenie vozidla v každej situácii. Verdikt však naznačuje, že porota nebola presvedčená o dostatočnej komunikácii týchto rizík zo strany Tesly. V minulosti pritom spoločnosť čelila už viacerým prípadom, keď jej technológia bola spojená s dopravnými nehodami. V týchto situáciách bola buď oslobodená, alebo dosiahla mimosúdnu dohodu s poškodenými stranami. Tentokrát sa však súdne konanie skončilo jednoznačným rozhodnutím o výraznej finančnej zodpovednosti. Hoci sa verdikt ešte môže zmeniť na základe odvolania, signalizuje potenciálny precedens pre ďalšie prípady, v ktorých bude technológia autonómneho riadenia podrobená právnej kontrole. Pre Teslu ide o zásadnú skúšku dôvery verejnosti v jej produkty a spôsob, akým komunikuje ich bezpečnosť voči svojim zákazníkom.Tragická nehoda
Na vine je vraj niekto iný
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP