Tesla priznala chybu, kontroverzná „inovácia“ takmer zmizne. Ľudia doteraz platili, aby sa jej zbavili
Tesla s príchodom faceliftu Modelu S a X predstavila „revolučnú“ novinku, ktorou je volant yoke. Automobilka sa rozhodla do svojich vlajkových modelov miesto klasického okrúhleho volantu vložiť niečo, čo skôr pripomína volant z F1. Inžinieri si ale zrejme neuvedomili, že verejné cesty nie sú pretekársky okruh a v praxi sa obdĺžnikový volant absolútne neosvedčil. Tesla sa teda rozhodla, že v štandardnej výbave bude dostupný klasický okrúhly volant a yoke si môžu zákazníci nakonfigurovať za príplatok, píše InsideEVs.
Tesla „potichu“ aktualizovala konfigurátor na svojom webe a už v ňom štandardne nájdeš Model S a Model X s klasickým okrúhlym volantom. Yoke volant je k dispozícii za príplatok 250 €, čo nie je veľa, no vzhľadom na jeho nepraktickosť je otázne, či si ho niekto aj za túto symbolickú sumu vôbec zakúpi.
Okrúhly volant má svoje opodstatnenie
Nemá zmysel snažiť sa opäť vynájsť koleso a to platí aj pre Teslu aj jej volant yoke. Na závodnom okruhu a pri ostrej jazde nepochybne riadenie s takýmto volantom dáva zmysel, no predovšetkým pri manévrovaní v meste a pri parkovaní musí ísť o nočnú moru.
V bežnej premávke musí s volantom točiť aj o 360 stupňov a tu už nastávajú problémy. Kruh je ideálny na točenie a ak máme bod otáčania presne v strede, tak jeho okraje sa nám prakticky nepohnú a vždy ich máme na tom istom mieste.
To ale neplatí v prípade obdĺžnika. Ak volantom yoke otočíš o 90 stupňov, úchop sa presunie z vodorovnej polohy do zvislej a na tretej a deviatej hodine nemáš volant za čo chytiť.
V bežnej premávke je to horor
Nepraktickosť tohto volantu skvele ukázal vo videu známy nórsky youtuber Bjørn Nyland. Tvar volantu ale nie je jediným problémom. Ako vyplýva z jeho recenzie, oveľa horším dizajnom sú smerovky, ktoré nemajú klasickú páčku, ale sú umiestnené ako tlačidlá na volante a nachádzajú sa nad sebou, nie vedľa seba.
Pokiaľ držíš volant oboma rukami a s autom ideš rovno, respektíve nemusíš volantom extra vytáčať, zadávanie smeru jazdy stlačením tlačidla je celkom jednoduché a dá sa na to zvyknúť.
Problém ale bol napríklad kruhový objazd, kedy mal Bjørn volant otočený o 180 stupňov. Vtedy sa šípky na udávanie smeru jazdy presunuli na pravú stranu a horná šípka, ktorou sa zapína pravá smerovka, sa presunula dolu a spodná sa zasa nachádzala hore.
Bjørn to nie vždy dokázal spracovať a správne vyhodnotiť, ktorú šípku má v danom momente stlačiť. Neraz sa preto dostal do situácie, kedy pri výjazde z kruhové objazdu nedal znamenie o zmene smeru jazdy, alebo trafil to nesprávne. Tento test iba dokazuje, že klasický volant a páčky sú na vedenie vozidla v bežnej premávke to najlepšie, čo zatiaľ máme.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
Úplne si nás podmania. Čínska automobilka vstupuje na ďalší európsky trh
Vydrží dlhšie než kedykoľvek predtým. Vymysleli batériu, ktorý sa nabije z 0 na 80 % za 15 minút
Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
Má skoro 1 000 koní a pretekárske funkcie. Audi ukázalo beštiu, ktorá ti spôsobí zimomriavky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Amazon investuje ďalšie miliardy do AI. Chce zostrojiť niečo, čo tu ešte nebolo
Vysoké clá ohrozujú Atlantik. Môže za to napätie medzi USA a Európou
Zamestnanci v neistote. Technologický gigant plánuje rušenie pracovných miest
Objav, ktorý mení dejiny. Egypťania miešali magické nápoje s drogami
Drahé kovy na vzostupe. Konflikt na Ukrajine dvíha ceny zlata a striebra
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené