Internetové bankovníctvo je jedným z najpohodlnejších spôsobov spravovania svojich financií. S ďalším vylepšením prichádza Tatra banka, ktorá v internet bankingu pridala novú službu One Banking, s ktorou nájdeš všetky účty z ostatných vybraných bánk na jednom mieste.

Klienti Tatra banky, ktorí majú účty založené aj v iných bankách, už nebudú musieť listovať v osobitných prostrediach internet bankingu. Všetko nájdu na jednom mieste. Do pilotnej prevádzky projektu sú zapojené ČSOB, Raiffeisen banka a Slovenská sporiteľňa, ktorých klienti s účtom aj v Tatra banke môžu túto novinku vyskúšať.

Služba je navyše zadarmo pre každého a nájdeme ju v Internet bankingu pod záložkou Účty v iných bankách. Prepojením svojich účtov s jediným prostredím internet bankingu tak klient získa jednoduchý prístup k prehľadu, pohyboch na účtoch v iných bankách a taktiež bude môcť v budúcnosti realizovať platobné príkazy priamo z prostredia Tatra banky.

Zobraziť celú galériu (1)
Tatra banka/YouTube

Služba, ktorá zjednocuje spravovanie financií z iných bánk

Tatra banka využíva v službe One banking autentifikačné nástroje a prihlasovacie údaje, ktoré musí klient pri zriadení služby zadať a zároveň potvrdiť prístup vo svojom bankovom účte v konkrétnej banke. Udelenie povolenia je platné 90 dní. Pred uplynutím lehoty bude klient upozornený, aby svoje povolenie obnovil. Čo však v prípade, ak na to zabudne?

„Platnosť prístupu definuje smernica PSD2 na dobu (maximálne) 90 dní, ale presná dĺžka platnosti prístupu závisí od banky, z ktorej účet klient pripája. Po celý tento čas bude mať klient v Internet bankingu aktuálne údaje o vybranom účte, zostatku a rovnako aj transakciách zrealizovaných na danom účte. 

Pred blížiacim sa uplynutím tejto doby bude klient vyzvaný, aby si prístup obnovil. Po ukončení platnosti prístupu, bude mať klient naďalej účet viditeľný v prostredí IB, avšak údaje nebudú aktualizované. Obnoviť alebo predĺžiť platnosť prístupu môže klient kedykoľvek,“ informoval FonTech.sk hovorca Tatra banky, Boris Fojtík.

V službe One banking sú teda zatiaľ podporované iba 3 slovenské banky, no už onedlho môžu pribudnúť ďalšie a hovorca banky informoval redakciu FonTech.sk, že okrem spomínaných bánk zvažuje Tatra banka aj podporu českých bánk. Služba je momentálne dostupná iba cez internet banking. Neskôr sa môže dostať aj do mobilnej aplikácie.

„Teší nás, že môžeme službu One banking priniesť našim klientom aj v tomto období, keď je dostupnosť digitálnych služieb ešte dôležitejšia. V budúcnosti plánujeme rozšíriť službu o ďalšie funkcionality, ktoré dnes našim klientom ponúkame k účtom v Tatra banke.

V prípade, že to do budúcna umožní legislatíva, radi by sme v Internet bankingu klientom zobrazovali aj ďalšie produkty z iných bánk,“ povedal o plánoch Peter Matúš, člen predstavenstva Tatra banky.

Pošli nám TIP na článok



Aplikácie