Obrovská praktickosť a maximálny luxus. Takúto dodávku si ešte nevidel
Už pri teste prvej generácie luxusnej elektrickej dodávky Mercedes EQV som auto označil za jedno z najlepších, ak nie aj to najlepšie svojho druhu. Plne elektrická dodávka/MPV s kombinovaným dojazdom cez 300 km predurčuje toto auto nie len na nejaký luxusný letiskový transfer, ale bez problémov to môže byť aj prémiové rodinné auto na dovolenky.
Facelift EQV si našťastie zachováva všetky dobré vlastnosti – to je špičkový dojazd a maximálny luxus na palube a k nim pridáva najmodernejšie technológie, asistentov riadenia a nový infotainment s plnou podporou elektrickej inteligencie od Mercedesu. Tá dokáže plánovať trasy pozdĺž nabíjačiek a aj cestovanie na dlhé vzdialenosti je s týmto autom úplne bezproblémové.
V recenzii sa dozvieš:
- Čo všetko vylepšil Mercedes pri facelifte EQV
- Aké sú spotreby a dojazd vynoveného modelu
- Prečo je EQV jedným z najlepších luxusných vanov na trhu
- Koľko stojí špičková elektrická dodávka s dojazdom cez 300 km
Nakoľko sa jedná o facelift, technické parametre sa nezmenili a z hľadiska pohonu či batérie ponúka vynovený model úplne to isté ako predchodca.
O pohon sa stará elektromotor s výkonom 150 kW (204 koní) a krútiacim momentom 362 Nm. Poháňaná je iba predná náprava, no aj pri relatívne slabšom výkone poskytuje EQV veľmi slušnú jazdnú dynamiku, čo je pre elektromobily typické.
Na testovanie sa mi do rúk opäť dostalo EQV 300 vo verzii Long s celkovou dĺžkou 5,14 m a rázvorom 3,2 m. EQV je ale k dispozícii aj vo verzii Extra Long, ktorá je nielen dlhšia (5,37 m), ale má tiež väčší rázvor (3,43 m), takže jej manévrovateľnosť bude pochopiteľne o čosi horšia.
S EQV sa ale jazdí veľmi dobre a s autom sa jednoducho manévruje aj v garážových domoch či na úzkych parkoviskách. Jediný moment, ktorý mi dával pocítiť, že sedím vo väčšom aute, bol vyšší posed a prejazdy zákrutami, kedy sa EQV o čosi viac nakláňalo. Nebolo to však nič hrozné, ťažisko auta je totiž vďaka batériám v podlahe pomerne nízko.
Spotreba sa tiež oproti predchodcovi nijak nezmenila. EQV 300 je k dispozícii iba s jednou veľkosťou batérie, ktorá má využiteľnú kapacitu 90 kWh. Dlhodobo pri nájazde takmer 1 000 km som dokázal jazdiť s priemernou spotrebou do 28 kWh/100 km.
Diaľnica rýchlosťou 120 km/h ťahala v priemere 25,8 kWh/100 km a pri 130-ke to bolo 29,7 kWh/100 km. Prakticky vždy sa teda zmestíš do 30 kWh/100 km a teda aj po diaľnici by si pri využití celých 100 % batérie prešiel cez 300 km na jedno nabitie.
Mestská spotreba sa rovnako pohybovala na skvelej úrovni okolo 26 kWh/100 km, kedy v tomto prípade palubný počítač pri plnom nabití ukazoval dojazd cez 350 km.
Pri porovnaní s predchodcom teda sú diaľničné spotreby o málinko lepšie, no veľkú váhu by som tomu neprikladal. Možno mi len pri teste faceliftu fúkal vietor odzadu, alebo bola vhodnejšia vonkajšia teplota.
Rovnaký zostal aj maximálny nabíjací výkon. Nabíjanie EQV síce už na dnešné pomery nie je najvýkonnejšie, no vďaka výbornej nabíjacej krivke je stále dostačujúce a dosahuje výkon 110 kW.
Mercedes udáva, že EQV sa z 10 na 80 % nabije už do 45 minút – tento čas sa teda dá bez problémov dosiahnuť aj v realite. Ja som auto nabíjal nabíjal priebežne, vždy keď som s ním niekde stál. Prakticky za celý testovací týždeň som s EQV nemusel stáť vyslovene kvôli nabíjaniu, a to som dokopy najazdil spomínaných 1 000 km.
Palubná AC nabíjačka má výkon iba 11 kW, no pri domácom nabíjaní z wallboxu to doplna zvládne pod 11 hodín.
Mercedes vylepšil všetko, čo bolo treba. Takto vyzerá facelift EQV
Suma sumárum, spotreba a dojazd na tak veľké auto sú v prípade EQV na veľmi dobrej úrovni. Mnohí luxusnú elektrickú dodávku považujú iba za letiskový transfer, no ja osobne si toto auto viem predstaviť aj u rodiny s deťmi, ako vynikajúceho spoločníka počas dovoleniek. Koniec koncov, jeden takýto výlet na dovolenku do Chorvátska sme v minulosti s EQV absolvovali aj my.
Predfaceliftová veria však v mojom prípade zožala pomerne dosť kritiky za prevedenie interiéru. Tu ale facelift zaznamenal asi najväčšie zmeny a interiér sa zmenil na nepoznanie. Konečne môžem povedať, že je moderný, ako sa na trojcípu hviezdu patrí.
Pred vodičom sa rozprestiera dvojica displejov, ktoré sú osadené v jednom paneli a ktoré nahradili nemoderné analógové budíky a malý samostatný displej uprostred. Aj tento layout je už pomerne starý, Mercedes ho predstavil už pred viac ako 8 rokmi, avšak aj dnes vyzerá sviežo a moderne.
Obzvlášť, keď na ňom beží vynovený infotainment. Ten po novom podporuje bezdrôtové Apple CarPlay, čo v predfacelifte nebolo a autu som to vyčítal. Vstavaná navigácia mi opäť ukázala, prečo sú elektromobily od Mercedesu jedny z top na trhu. Navigácia totiž plánuje trasu tak dokonale a presne, ako navigácia v žiadnom inom doposiaľ testovanom elektromobile.
Zhodnotenie
Mercedes uchopil facelift EQV za správny koniec a prakticky vylepšil všetko, čo mi na staršej verzii chýbalo. Ak som už vtedy hľadal nejaké zásadnejšie nedostatky len veľmi ťažko, pri facelifte EQV ich už nenájdem žiadne.
EQV je ale aj naďalej auto pre tých najbohatších. Základná verzia začína na sume niečo málo cez 86 000 € a s nejakou tou príplatkovou výbavou sa vieš hravo dostať na sumu cez 100 000 €. Za týchto 100 000 € ale rozhodne dostaneš takú mieru komfortu a luxusu, akú ti neponúkne prakticky žiadna iná elektrická dodávka na trhu.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Koniec všetkých dohadov. DHL otestovala kamióny Tesla a neverila vlastným očiam
Čínsky gigant reaguje na ostré clá: V Európe budeme vyrábať elektromobily aj tak
Toto nemá nikto: V službách polície sa predstaví luxusný elektromobil, aký sa len tak nevidí
Slovensko chce byť elektromobilov veľmocou. Majú plán, ako skoncovať s kľúčovými prekážkami
Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Chcú zosadiť Čínu z trónu. Prekvapivá krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta skoro 1200 €
- Diesel nepovedal posledné slovo. Nemci ho spojili s geniálnou technológiou a výsledok takmer nemá chybu (TEST)
- Obľúbená automobilka Slovákov zažehnala krízu. Chystá útok na trh s 8 lacnými elektromobilmi
-
- Chcú zosadiť Čínu z trónu. Prekvapivá krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta skoro 1200 €
- Diesel nepovedal posledné slovo. Nemci ho spojili s geniálnou technológiou a výsledok takmer nemá chybu (TEST)
- Obľúbená automobilka Slovákov zažehnala krízu. Chystá útok na trh s 8 lacnými elektromobilmi
-
- Chcú zosadiť Čínu z trónu. Prekvapivá krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Diesel nepovedal posledné slovo. Nemci ho spojili s geniálnou technológiou a výsledok takmer nemá chybu (TEST)
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta skoro 1200 €
- Honda spojila nezlučiteľné. V elektromobiloch testuje komponent, ktorý je doménou spaľovákov
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
Elektromobily lámu rekordy v predaji. Čína a Európa dominujú
Záhadný objekt na Google Mapách: Ľudia sú presvedčení, že našli tajné dvere
Zakážu benzínové motory? Nemecký gigant bije na poplach a obracia sa proti EÚ
Čína chce ovládnuť vesmír a rozdupať NASA. S týmito misiami to chcú dokázať
Boj o technologického kráľa sa vyostruje. Apple môže čoskoro zosadiť dlhoročný „rival“
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené