Takto vyzerá nová elektrická éra. Kia odhalila prvé oficiálne fotografie modelu EV6
Koncern Hyundai rúbe s modulárnou platformou E-GMP určenou výhradne pre elektrické vozidlá skutočne vysoko. Už prvý model postavený na nej, model Ioniq 5, ukazuje skvelé parametre nielen papierové, ale aj tie reálne. Koncernový bratranec Kia EV6 oficiálne príde už o pár dní, zatiaľ sa nám ale ukázal na prvých oficiálnych fotografiách, o téme píše portál The Verge.
Nadpriemerný dojazd a extrémne rýchle nabíjanie, to sú dve najdôležitejšie charakteristiky novej platformy E-GMP, respektíve elektromobilov z koncernu Hyundai, ktoré sú a neskôr tiež budú postavené práve na nej.
Ioniq 5 už poznáme, dokonca aj vieme, ako rýchlo sa reálne nabíja. Výsledky reálneho testu boli o čosi horšie, než ako udával výrobca, no zrejme šlo o obmedzenie spojené s tým, že išlo iba o predprodukčnú verziu elektromobilu.
NEPREHLAIDNI
Kia odvážne vyhlasuje: Náš nový elektromobil sa vyrovná Porsche Taycan, máme prvé videá
Už o pár dní ale uvidíme aj koncernovú dvojičku Kia EV6. Toto futuristicky vyzerajúce SUV sa už pár dní dozadu ukázalo na videách, no okrem pár detailov a siluety sme toho príliš veľa nevideli. Teraz ju už ale môžeme vidieť v plnej kráse na oficiálnych fotografiách.
Takto vyzerá spojenie troch dizajnových štúdií
Ako píše portál InsideEVs, Kia EV6 vznikla kolaboráciou troch dizajnových štúdií automobilky z Kórei, Nemecka a USA. Už na prvý pohľad musí byť každému hneď jasné, že EV6 sa dizajnovo úplne líši od všetkých doteraz existujúcich modelov a pre elektromobily tak automobilka vytvorila nový a unikátny dizajnový jazyk.
Charakteristický je najmä svetelný podpis zadných svetiel, ktorých línia akoby pokračuje smerom od spodnej lišty. Aj predné svetlá majú novú grafiku, inak je ale predná časť typická „elektromobilová“, čo znamená, že výrobca dbal na dobrú aerodynamiku, s ktorou je spojený aj veľmi malý priestor na prívod vzduchu v spodnej časti prednej masky.
Novinky aj v interiéri
Kia nezmenila len svoje logo a exteriérový „dizajnový jazyk“, ale aj vizuál interiéru. Dominantným prvkom je tu zahnutá obrazovka, ktorá sa tiahne od priestoru pred vodičom až k stredovej časti. Tá v sebe spája virtuálne budíky a multimediálny systém.
Tlačidiel tu nájdeme minimum, no klimatizácia našťastie tie svoje má, najzákladnejšie úkony sa tak dajú ovládať mimo hlavného displeja. Nový je aj multifunkčný volant, ktorý je už tentokrát aj s množstvom tlačidiel. Z fotografie to pôsobí tak, že ovládanie systémov cez volant bude chaotické a zložité, no až prax ukáže, ako sa v skutočnosti s novým volantom pracuje.
Stredová konzola je položená pomerne vysoko, no to vôbec nevadí, pretože priestor pod ňou je otvorený. Inak tu ale nechýba množstvo úložného priestoru a vidieť tiež dvojicu klasických USB portov.
Technické špecifikácie zdieľané s Ioniq 5
Z technických špecifikácií toho zatiaľ veľa nevieme, no nakoľko ide o totožnú platformu s Ioniq 5, aj parametre by mali byť rovnaké, prinajmenšom podobné. Máme tu teda možnosť extrémne rýchleho nabíjania výkonom až 350 kW.
Model EV6 bude disponovať rovnakou nabíjacou technológiou a tešiť sa tak môžeme na rýchle nabitie 100 km dojazdu už za 5 minút a z 10 na 80 % by to autu malo trvať iba 18 minút.
V základe bude k dispozícii 58 kWh batéria, ktorá zabezpečí dojazd na úrovni 450 km podľa WLTP, no hovorí sa tiež o väčšej 73 kWh batérii s dojazdom okolo 550 km na jedno nabitie. Svetová premiéra prebehne online už 30. marca, kde sa dozvieme všetky podrobné detaily.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP