Takéto čísla nikto nečakal. Elektrické kamióny valcujú trh a rastú o stovky percent
Elektromobilita sa nepresádza len v osobnej doprave, batériové vozidlá vo veľkom nachádzajú uplatnenie aj v nákladnej doprave. Popri elektrických dodávkach sa začínajú čoraz viac objavovať aj elektrické ťahače a ich medziročný nárast je enormný aj u nás v Európe, píše Hybrid.cz.
Medziročne trh s elektrickými vozidlami s hmotnosťou nad 16 ton vzrástol v roku 2022 v porovnaní s rokom 2021 až o 200 %. Minulý rok sa tak predalo trikrát toľko elektrických kamiónov ako v roku 2021.

Lídrom v tejto oblasti nie je Tesla, ako by si mohli mnohí myslieť. Kalifornská automobilka je síce kráľom v segmente osobných elektromobilov, no svoj elektrický ťahač Tesla Semi uviedla do výroby len tento rok, aj to iba v obmedzenej kapacite. Pomyslenú korunu v segmente ťažkých nákladných elektrických vozidiel nosí úplne iný výrobca.
Volvo si drží takmer tretinu európskeho trhu
Absolútnym lídrom v predajoch elektrických ťahačov je Volvo, ktoré si minulý rok uchmatlo takmer tretinu trhu. Až 32 % nákladných vozidiel nad 16 ton bolo od Volva, pričom automobilka predala celkom 4 300 kusov rôznych nákladiakov v 38 krajinách.
V USA je však lídrom úplne iný hráč. V zámorí kraľuje predajom ťažkých vozidiel dcérska značka automobilky BYD, ktorá ale okrem nákladiakov vyrába aj autobusy či smetiarske autá.

Množstvo významných hráčov je však ešte iba na začiatku sérovej výroby svojich ťahačov, takže v nadchádzajúcich rokoch môžeme v tomto segmente očakávať ešte významnejší nárast.
Spomenúť môžeme napríklad Daimler a jeho nákladiak eCascadia s dojazdom 370 km alebo britský startup Volta Trucks, ktorý má už stovky objednávok na svoj 16-tonový ťahač.
Po spustení plnej sériovej výroby kamiónov Tesla Semi sa však môže stať kalifornská automobilka lídrom aj v segmente ťažkých nákladných vozidiel, nakoľko plne naložený nákladiak prešiel v reálnych podmienkach vyše 800 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
