Súboj elektrických športiakov, aký tu ešte nebol. Audi RS e-tron GT a Tesla Model S v 1000 km závode – kto vyhral?
Závod nemusí byť iba o vysokej rýchlosti, pískajúcich pneumatikách a horiacich brzdách. Nástup elektromobilov priniesol úplne „novú formu pretekania“, ktorá je legálna aj na verejných komunikáciách. Kľúčovými aspektami sú pritom dojazd, nabíjanie a samotná spotreba elektromobilu. V takomto závode sa nedávno proti sebe postavili dva športiaky, Tesla Model S a Audi RS e-tron GT, informuje portál InsideEVs.
Podobného „preteku“ sme sa nedávno zúčastnili aj my. Slovenskí fanúšikovia elektromobility vytvorili trasu okolo celého Slovenska s niekoľkými povinnými prechodnými bodmi a cieľom „pretekajúcich“ bolo absolvovať túto trasu čo najrýchlejšie, samozrejme pri dodržaní všetkých dopravných predpisov.
Dôležitú úlohu v tomto teste tak zohráva spotreba elektromobilu, rýchlosť jeho nabíjania, ale aj naplánovanie trasy s nabíjacími bodmi či schopnosti vodiča jazdiť čo najekonomickejšie. Portál Carwow na svojom YouTube zorganizoval podobný test.
Postavili sa v ňom proti sebe dva luxusné elektrické športiaky, konkrétne Tesla Model S Long Range a Audi RS e-tron GT, aby si to medzi sebou rozdali na trase zo Škótska do Londýna. Trasa bola dlhá takmer 1000 km a poriadne tak preverila schopnosti týchto dvoch áut.
Praktický test ukázal kvality oboch elektromobilov
Zo škótskeho mesta Inverness do centra Londýna je to presne 914 km a už pred začiatkom bolo jasné, že obe autá musia absolvovať minimálne jednu zastávku na nabíjanie, čiže aj tento dôležitý faktor elektromobilov bol v danom teste preverený.
Dojazd hrá jednoznačne v prospech Tesly Model S Long Range, ktorá zvládne prejsť na jedno nabitie bez problémov viac ako 600 km, kdežto Audi RS e-tron GT prejde iba nejakých 450 km. Tesle by tak mala stačiť jedna zastávka, v prípade Audi by to bolo s jednou zastávkou veľmi natesno.
Na začiatku boli obe autá plne nabité. Každý z vodičov zvolil úplne inú stratégiu aj čo sa týka trasy, no aj čo sa týka samotného nabíjania.
Záver testu je však extrémne prekvapivý. Iba pár metrov od cieľovej destinácie sa obe autá stretli na jednej ulici a do cieľa tak prišli v podstate naraz. Celá cesta im trvala 10 hodín 52 minút, čo je fantastický údaj. Podľa máp Google by takáto trasa pri optimálnej prevádzke bez zastávok na nabíjanie mala trvať 9 hodín 45 minút. S elektromobilom je to teda iba o hodinu dlhšie.
Aj pri jazde klasickým spaľovákom by však vodič musel absolvovať niekoľko prestávok, minimálne na jedlo a toaletu, čiže aj čas 9 hodín 45 minút by bol len veľmi ťažko dosiahnuteľný.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026

