Nedávne výsledky ukázali, že predaje prémiových elektromobilov Tesly klesli v poslednom štvrťroku až o 50 %, čo spôsobilo značné problémy, informoval Electrek. Viacerí potencionálni zákazníci zrejme čakali na nejaké vylepšenia, ktoré im však doteraz výrobca dopraje. Tesla staví v pohonnom ústrojenstve Modelu X a S na nový elektromotor s permanentnými magnetmi, ktorý nahradí doteraz využívaný elektromotor.
Vylepšený elektromotor s permanentnými magnetmi bol vyvinutý pre Model 3, ktorý mal premiéru ešte v roku 2017, prezradil portál Chargedevs. Dovtedy Tesla využívala klasické jednosmerné motory po celé roky. S novým pohonom prichádza aj niekoľko výhod, ktorými môže lepší Model X a Model S prilákať nových zákazníkov. Motor s permanentnými magnetmi vytvára krútiaci moment prostredníctvom javu zvaného reluktancia a navyše má ešte vyššiu účinnosť ako predošlé riešenie.
Kým tento nový pohon dokáže pracovať s účinnosťou až 97 %, staršie motory pracovali s 93 % účinnosťou, prezradil Electrek. Pridaním takéhoto elektromotora k existujúcim batériám budú môcť vlajkové modely spoločnosti prejsť na jedno nabitie ešte niekoľko kilometrov naviac. Zatiaľ však nie je jasné, kedy toto vylepšenie uplatní Tesla v praxi, no môže sa tak stať už onedlho.
Teraz čítajú

"Nehoda z Marsu" - rover Perseverance sa díval na pád pristávacieho stupňa, jeho koniec zachytil na fotografii

ZAUJÍMAVÉ Netflixu a Disney+ práve pribudla vážna konkurencia. Do ringu vstupuje nová streamovacia služba

Máme novú unikátnu fotografiu Venuše. Zachytila ju sonda počas cesty k Slnku

Toto boli najpredávanejšie smartfóny v roku 2020. Rebríčku kraľuje jeden výrobca

AKTUALIZOVANÉ Telekom začal predávať nové Magio GO. Ak sa nezaviažeš, je zásadne drahšie
Články, ktoré hýbu svetom

Telekom čelil mastným pokutám od úradov. Súd rozhodol o ich zaplatení
