Spaľováky budú definitívne minulosťou. Európska Komisia potvrdila radikálny plán do roku 2035
Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyen oznámila nový krok v rámci automobilového priemyslu, ktorý má za cieľ zabezpečiť budúcnosť európskej automobilovej výroby.
V rámci svojho plánu na ďalšie obdobie predstavila „strategický dialóg o budúcnosti automobilového priemyslu Európy“, ktorý bude súčasťou širšej iniciatívy Európskej únie zameranej na dekarbonizáciu dopravného sektora. Tento dialóg bude viesť k ďalšiemu posilneniu ambicióznych klimatických cieľov, ktoré majú zásadný vplyv na automobilky v EÚ, informuje o téme portál Electrive.
Európsky parlament si zvolil novú Komisiu pod vedením Ursuly von der Leyen. Komisia bude oficiálne pracovať od 1. decembra, pričom dvaja kľúčoví komisári, zodpovední za dopravu a klímu, už potvrdili, že sa pridržiavajú plánu postupného zrušenia spaľovacích motorov v Európe.

Tento krok znamená, že limity emisií CO2 pre vozidlá sa budú postupne sprísňovať a od roku 2035 bude v EÚ zakázané uvádzať na trh nové automobily so spaľovacím motorom. Tieto ambiciózne ciele sa týkajú aj medzistupňových cieľov, ktoré majú byť dodržané už v roku 2025, čím sa automobilkám v Európe predostiera jasná vízia.
Hoci predstavitelia Nemecka, ako minister hospodárstva Robert Habeck a kancelár Olaf Scholz, apelujú na odloženie potenciálnych klimatických pokút do roku 2025, zástupcovia EÚ, ako nový komisár pre klímu Wopke Hoekstra, sa jednoznačne postavili proti akejkoľvek zmene súčasného plánu. Hoekstra zdôraznil, že predvídateľnosť pre automobilky je kľúčová, a preto je dôležité udržať plnenie dohodnutých cieľov bez zmien, ktoré by mohli spôsobiť ďalší tlak na výrobcov áut.
Ursula von der Leyen vo svojej prezentácii pred voľbami Komisie v Európskom parlamente oznámila aj ďalšie iniciatívy, vrátane „kompasu konkurencieschopnosti“, ktorý má pomôcť Európe dohnať inovačný náskok USA a Číny.
V súvislosti s Európskym zeleným dohodou vyjadrila presvedčenie, že EÚ musí a bude pokračovať v napĺňaní svojich environmentálnych cieľov. Tieto ambície budú mať zásadný dopad na automobilky, ktoré budú musieť čeliť čoraz prísnejším environmentálnym reguláciám, čo predstavuje výzvu, ale aj príležitosť pre rozvoj inovácií v oblasti elektromobility a ekologických technológií.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

