Niet pochýb, že Škoda je na československom trhu azda najpopulárnejšou automobilkou. Počiatočné vynechanie najdostupnejšej verzie elektrického SUV Enyaq iV pre náš trh sa tak stretlo s veľkým sklamaním. Mladoboleslavská automobilka však model Enyaq iV 50, ktorý bude tvoriť základ ponuky, konečne prináša aj k nám. Automobilka o tom informovala v tlačovej správe.
Najlacnejší Enyaq konečne aj na Slovensku
Škoda rozširuje modelový rad elektrického SUV pre Slovensko aj o variant Enyaq iV 50, ktorý bude tvoriť úplný základ ponuky. V štandardnej výbave ponúkne elektromotor s výkonom 109 kW (148 koní), maximálny krútiaci moment 220 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 160 km/h. Poháňa ho batéria s kapacitou 55 kWh, ktorá postačí na dojazd 362 kilometrov na jedno nabitie podľa normy WLTP.
Čo sa interiéru týka, zákazníci dostanú v základe prevedenie Studio s látkovým poťahom sedadiel, dvojramenným koženým volantom, 18-palcovými diskami s krytmi Andromeda a technologickú výbavu v podobe asistenta núdzového brzdenia, asistenta udržiavania v jazdných pruhoch, rozpoznávanie dopravných značiek či digitálnu asistentku Lauru.
Videl si už?
VW prišiel s radikálnym plánom. Predaje elektromobilov chce zdvojnásobiť už za pár rokov
Základný Enyaq iV 50 tiež ponúkne hlavné LED svetlomety spolu s zadnými svetlami, tempomat, 10-palcový infotainment systém s dotykovým displejom, dvojicu USB-C konektorov a 5,3-palcový virtuálny kokpit. Nechýba tiež podpora spojenia s aplikáciou ŠKODA CONNECT s ponukou vzdialených služieb ako nastavenie klimatizácie, nabíjania, vyhľadanie vozidla či diaľkové zamykanie.
No a cena? Tá u nás pri „novom“ najslabšom modeli Enyaq iV 50 štartuje na sume 34 590 €. Pripomeňme, že vyšší model Enyaq iV 60 ťa v základe vyjde na 39 990 €, čo je podstaný rozdiel, ktorý sa však prenáša aj do jazdných vlastností modelu.
Nenechaj si ujsť
Taycan ako crossover? Porsche predstavilo „praktickú“ verziu luxusného elektromobilu, zvládne aj terén
Škoda tiež nedávno predstavila novú, športovejšiu verziu Enyaq Sportline iV, o ktorej sme informovali v tomto článku. Vyznačuje sa najmä dynamickejšími jazdnými vlastnosťami a upraveným vzhľadom, pričom ponuku elektromobilu by mala doplniť neskôr v tomto roku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
