Čo je v základnej výbave Škody Enyaq iV a na akú sumu sa dostaneš s príplatkovou výbavou?
Mladoboleslavská automobilka si počas prípravy prvého elektrického SUV Enyaq iV pritiahla obrovskú pozornosť, pričom po pondelkovom odhalení nám Škoda včera predstavila aj oficiálne ceny pre slovenský trh. Dnes sa pozrieme na to, čo všetko ponúka základný model v najnižšej verzii a za najmenej peňazí .
Základná výbava postačí
Na slovenskom trhu bude nová Škoda Enyaq iV k dispozícii najprv v dvoch výkonnostných verziách. Do predaja sa tak najprv dostanú modely Enyaq iV 60 a Enyaq iV 80.
Základný model 60 disponuje výkonom 132 kW (180 koní) a maximálnym krútiacim momentom 310 Nm. Jeho lítiovo-iónová batéria má kapacitu 62 kWh, z čoho sa dá využiť 58 kWh. Maximálny dojazd v cykle WLTP činí 390 kilometrov a elektromobil je v základe dostupný od 39 490 €.

V tejto výbave nájdeme zvonku základné LED zadné a predné svetlomety, elektricky sklopné a automaticky stmievateľné spätné zrkadlá a 19-palcové disky PROTEUS z ľahkej zliatiny. Vnútro vypĺňa základný interiérový paket Loft. Poťahy sedadiel sú v kombinácii kože a šedej látky s prešitím, ktorá je prítomná aj na prístrojovej doske, pričom ako dekor je použitý brúsený hliník.

Prítomný je 2-ramenný kožený multifunkčný volant, 13-palcový displej infotainmentu, 5,3-palcový digitálny Virtuálny kokpit, bezkľúčový prístup či dvojzónová klimatizácia CLIMATRONIC.
Čo sa asistenčných systémov týka, tento paket disponuje asistentom pre udržiavanie v jazdnom pruhu, rozjazdu do kopca, rozpoznávanie dopravných značiek, tempomat s obmedzovačom rýchlosti či parkovacie senzory vpredu aj vzadu a zadnú parkovaciu kameru. Rovnako v nej nájdeme aj dažďový a svetelný senzor či výstrahu pred kolíziou a funkciu núdzového brzdenia.
Cenník doplnkových výbav nepríjemne prekvapí
K dispozícii je široká paleta možností doplnkových výbav, ktorých ceny Škoda v niektorých prípadoch výraznejšie zvýšila. Z tých základných môžeme uviesť napríklad balík Comfort Seat Plus, ktorý ponúka elektricky nastaviteľné predné sedadlá s pamäťou a masážnou funkciou na sedadle vodiča za 1063 €.

Z asistenčných systémov ťa základný adaptívny tempomat, asistent zmeny jazdného pruhu a asistent ochrany cestujúcich, ktorý predopne bezpečnostné pásy pri núdzovom brzdení, vyjdú v balíku Assisted Drive na 831 €.
Vyšší balík Assisted Drive Plus za 1105 € ponúkne aj adaptívne vedenie v pruhu, ktoré rozpozná práce na ceste, asistentom pri jazde v kolóne či komplexný asistenčný systém Travel Assist, ktorý umožňuje aj poloautomatickú jazdu po diaľnici. Navigácia s online funkciami na 3 roky vyjde 779 €, avšak pokiaľ ju chceš aj s heads-up displejom s podporou rozšírenej reality, zaplatíš dokopy až 1673 €.

Z príplatkov v oblasti komfortu je k dispozícii napríklad balík Convenience Plus, ktorý za 621 € ponúkne elektrické otváranie kufra, bezdrôtové nabíjanie pre smartfón, asistent rozpoznania prítomnosti vodiča, dodatočné odhlučnenie interiéru a akustické čelné sklo vrátane tónovania skiel.
Paket Light & View zase za sumu 1347 € poskytuje zákazníkom vonkajšie osvetlenie najvyššej úrovne so svetlometmi Matrix-LED, ktoré umožňujú trvalú jazdu s diaľkovými svetlami bez oslňovania iných účastníkov cestnej premávky a zadnými LED svetlami s dynamickým smerovým svetlom.
Systém tepelného čerpadla, ktoré stláča chladiace médium veľkou silou pričom sa vytvára teplo na zohrievanie prúdiaceho studeného vzduchu, je dostupný za 1210 €. Pretože takýmto spôsobom sa ušetrí približne o 3 až 4 kWh elektrickej energie na 100 km použitej na vykurovanie, v zime pri teplote do -25 °C prispieva tepelné čerpadlo k predĺženiu dojazdu až do 30%.

Ak si teda zrátame príplatkové prvky, pri kúpe novej Škody Enyaq iV 60 s niektorými základnými doplnkami treba počítať s omnoho vyššou sumou.
Spolu s elektricky nastaviteľnými prednými sedadlami, balíkom asistenčných služieb Assisted Drive Plus, balíkom Convenience Plus s elektrickým otváraním kufra či bezdrôtovým nabíjaním pre smartfón, navigáciou s heads-up displejom, novými svetlometmi Matrix-LED a systémom tepelného čerpadla ťa totiž základná verzia Škody Enyaq iV 60 vyjde až 46 419 €.
Táto suma sa už takmer približuje k silnejšej verzii Enyaq iV 80 s výkonom 150 kW (204 koní), maximálnym krútiacim momentom 310 Nm a 82 kWh batériou (z toho 77 kWh využiteľných), ktorá poskytuje maximálny dojazd podľa WLTP až do 510 kilometrov. Na Slovensku je k dispozícii v základe za 46 990 €.
Oproti verzii Enyaq iV 60 ponúka v základnej výbave navyše 3-zónovú klimatizáciu, svetlomety Matrix-LED spolu so zadnými LED svetlami s dynamickým smerovým svetlom, vyhrievané predné sedadlá s volantom, možnosť meniť jazdné režimy či dizajnový paket Chrom.
Tu je v príplatkovej výbave okrem základných vecí tiež k dispozícii spomínaný balík asistenčných služieb Assisted Drive Plus za 1105 €, systém tepelného čerpadla za 1210 € a balík Drive Sport Plus s progresívnym riadením, 3-ramenným vyhrievaným volantom s páčkami pre ovládanie rekuperácie a adaptívny podvozok s možnosťou výberu medzi športovým a pohodlným odpružením za celkovú sumu 947 €.

Spolu s týmito doplnkami ťa tak Škoda Enyaq iV 80 vyjde na 50 252 €, čo je už oproti základnej sume za nižšiu verziu naozaj zásadný rozdiel. Ak ťa zaujímajú všetky detaily o prvom elektrickom SUV Škody, zhrnuli sme ich v samostatnom článku pri predstavení.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

Hrozí masívny pád trhov. Finančný stratég varuje pred hurikánom, ktorý má udrieť v roku 2026

Putin chce znova obsadiť časť Európy, Ukrajina nestačí, varujú americké spravodajské služby
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
AKTUÁLNE: Ázijská mocnosť sa stáva spojencom EÚ v kľúčovej oblasti. Do výskumu nalejú 93 miliárd eur
Desí NATO aj spojencov Západu. Večný spojenec Ruska nasadí krutú zbraň a svet je v pozore
Od stolára k ikonickým postavám. Legendárny herec konečne dostane jedno z najvyšších ocenení
Čínska automobilka sa chystá zaplaviť Európu lacnými elektromobilmi. Spúšťa obrovskú ofenzívu
Európskemu štátu došla trpezlivosť. Apple musí zaplatiť ďalšiu mastnú pokutu
Veľké ambície, tvrdý pád. Japonská raketa nezvládla kľúčovú misiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

Hrozí masívny pád trhov. Finančný stratég varuje pred hurikánom, ktorý má udrieť v roku 2026


