Severská krajina rieši vážnu krízu. Začína mať problémy s kapacitou elektrickej siete kvôli elektromobilom
Niektoré švédske mestá začínajú mať problémy s kapacitou elektrických sietí v denných špičkách, kedy veľmi veľa ľudí, napríklad vo svojej práci, či po práci doma, nabíja svoje elektromobily. To je aj prípad mesta Västerås, ktorému má však pomôcť nový startup spoločnosti Northvolt, informuje Insideevs.
Spoločnosť Northvolt sa zaoberá vývojom batérií, ktoré majú slúžiť ako úložisko energie pre nabíjacie stanice. V niektorých švédskych metropolách už totižto hrozí, že kapacita siete nebude počas nabíjania elektromobilov stačiť a táto spolupráca by mala odľahčiť odber nabíjacích staníc z elektrickej siete počas špičiek až o 80 %.
Veľkokapacitnými batériami spoločnosti Northvolt s celkovou kapacitou až 320 kWh budú vybavené všetky nové nabíjacie stanice v meste Västerås už od budúceho roka. Batérie poskytnú nabíjací výkon 220 kWh, no hlavným dôvodom ich budovania má byť práve odľahčenie verejnej elektrickej siete, píše TelematicsNews.

Totálny kolaps elektrickej siete by mal obrovský dopad na všetkých ľudí, nielen na majiteľov elektromobilov, ktorí by v prípade neriešenia tejto situácie spomínaný kolaps, viac menej, spôsobili. Elektrifikácia napreduje veľmi rýchlo a je pozitívne, že vyspelé krajiny ako napríklad tie severské, ktoré už teraz pociťujú vyťaženosť siete v dôsledku elektrifikácie, sa začínajú zamýšľať nad možnými riešeniami.
Spoločnosť Northvolt má do budúcna veľké plány. V meste Skellefteå plánuje výstavbu továrne s ročnou produkčnou kapacitou 32 GWh. Jej výstavba by mala začať už v roku 2021 a ak pôjde všetko podľa plánu, tak od roku 2024 by sa produkčná kapacita mohla dostať až na úroveň 40 GWh. V ďalšom projekte sa Northvolt spojil s Nemeckým Volkswagenom, s ktorým chce vo fabrike v meste Salzgitter vyrábať ročne batérie s celkovou kapacitou 16 až 24 GWh. Výroba v Nemecku by mala začať na prelome rokov 2023 a 2024. CEO Northvolt Peter Carlsson však v jednom rozhovore povedal, že jeho spoločnosť by do roku 2030 chcela produkovať až 25 % všetkých batérií pre európsky trh s elektromobilmi, čo predstavuje ročnú výrobnú kapacitu približne 150 GWh.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
