Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
Hovorí sa, že elektromobil je len taký ekologický, ako ekologická je výroba elektriny, ktorou sa nabíja. Ak majiteľ elektromobilu nabíja svoje auto výhradne energiou zo Slnka, jazdí skutočne bez produkcie akýchkoľvek emisií. Daniel jazdí na elektrickom Volkswagene ID.3 a na jeho nabíjanie doma využíva fotovoltické články.
Kombinácia elektrického auta a fotovoltiky je zrejme to najlepšie, čo už v súčasnosti môže fanúšik moderných a ekologických riešení mať. Energia získavaná zo Slnka je absolútne ekologická a ak sa ňou nabíja aj elektrické auto, jazda je prakticky úplne bezemisná.
Daniel nám porozprával, ako využíva svoju fotovoltiku, ktorú okrem nabíjania elektromobilu využíva aj na napájanie domácnosti, či mu výkon postačuje a hlavne aká je návratnosť pomerne vysokej vstupnej investície do tejto modernej, no čoraz populárnejšej technológie.
V rozhovore sa dozvieš:
- Prečo si Daniel vybral práve VW ID.3
- Či bola práve fotovoltika motiváciou ku kúpe elektromobilu
- Ako využíva svoj elektromobil a prečo už prakticky nepotrebuje druhé spaľovacie auto
- Koľko stojí nabíjanie počas leta a zimy
- Prečo je aj napriek vlastnému zdroju elektriny stále pripojený k verejnej sieti
- Ako rieši situáciu, kedy mu fotovoltika neprodukuje dostatok energie
- Ako celkovo vníma elektromobilitu na Slovensku
- Aká je návratnosť za fotovoltiku, keď ňou navyše nabíja svoj elektromobil
Ktorý elektromobil si si vybral ako svoju “prvotinu” a čím ťa toto auto presvedčilo, aby si prešiel od spaľovacích áut k elektrickým?
Je to Volkswagen ID. 3. Objednaný bol v polovici decembra 2020 a dodaný v polovici marca 2021. Sľubovaný termín dodania bol teda dodržaný. Výber bol pomerne jednoduchý, prvý filter boli cenníky. Z aktuálne dostupných áut prichádzali do úvahy ešte kórejské, no tie som po skúsenostiach iných majiteľov nakoniec zavrhol.
Kórejci totiž neriešia coldgate (problémy s nabíjacím výkonom pri nízkych teplotách), ďalej majú nákladnú a možno aj nezmyselnú výmenu chladiacej kvapaliny v okruhu batérie, zbytočne časté servisné intervaly (15 000 km) a mínus naviac pre Konu je jej veľkosť, respektíve „malosť“. Nad ponukou francúzskeho koncernu som vôbec neuvažoval, na dnešnú dobu mi využiteľných 45 kWh v batérii príde málo a ani ceny týchto elektromobilov neboli presvedčivé.
Máš v súčasnosti okrem elektromobilu aj spaľovák, alebo je elektromobil tvojim jediným a primárnym vozidlom?
Mám ešte Kiu Ceed, ktorá teraz väčšinu času oddychuje pod prístreškom, keďže na 95 % jázd nám v rodine vyhovuje práve elektromobil VW ID. 3.
Čo bolo tvojou motiváciou a tým finálnym “nakopnutím” ku kúpe elektrického auta?
Motiváciou pre mňa bola dotácia na elektromobily, na ktorej využitie som mal až 12 mesiacov.
Hovorí sa, že elektromobil je len taký čistý, aká čistá je elektrina, ktorou sa nabíja. Ty ten svoj doma nabíjaš fotovoltikou. Bol pre teba práve elektromobil tým impulzom zadovážiť si fotovoltické panely?
Fotovoltika bol prvok o ktorom som tiež vedel, že ho chcem a súčasne sa naplnili tri pre mňa dôležité požiadavky. Tou prvou bola kúpa elektromobilu a tým pádom lepšie využitie vlastnej vyrobenej elektriny.
Ďalej k tomu prispela aj situácia na trhu, kedy fotovoltické sety slušne zlacnievajú každým rokom, respektíve za rovnaký peniaz je každým rokom vyšší inštalovaný výkon. No a nakoniec ma presvedčila možnosť virtuálnej batérie s kumuláciou vyrobenej energie do nasledujúcich mesiacov. Dotácia pre zelené domácnosti na fotovoltické články bola pre mňa už iba príjemným bonusom.
Majitelia elektromobilu pri jeho nabíjaní doma dokážu jazdiť v priemere za 1,50 € na 100 km, koľko stojí jazda teba?
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Koľko ho stojí jazda na 100 km pri nabíjaní cez deň
- Aká je návratnosť fotovoltaiky, ak ňou nabíja elektromobil a napája domácnosť
- Prečo musí občas elektrinu prikupovať z verejnej siete
- Či sa dá fungovať aj bez pripojenia na verejnú sieť
- Prečo si vybral elektromobil od Volkswagenu pred Hyundai, KIA či Peugeotom
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Tento hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
Plug-in hybridy ešte nepovedali posledné. Nová Škoda ma zarazila dojazdom aj spotrebou (RECENZIA)
Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
Na 16 palubách prepraví takmer 10 000 áut. BYD predstavila najväčšiu loď na svete
Elektrické Ferrari bude „vrčať“ ako V12. Taliani prišli na spôsob, ako premeniť elektromobil na spaľovák
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy slovenský spevák mal nehodu na motorke. Zrazil sa s autom, previezli ho do nemocnice
Nemeraj všetko a vyspi sa aj bez hodiniek. Neurogenetik Eichler varuje pred sledovaním spánku
Zomrel pred pár týždňami a nahradil ho herec. Okolo smrti pápeža Františka sa šíria dezinformácie
Cenník sa po 13 rokoch zdvojnásobí. Ministerstvo od mája zvyšuje dôležité poplatky, dotknú sa tisícov ľudí
Detailná predpoveď na leto 2025: Meteorológovia už vedia, ako budú vyzerať ďalšie mesiace
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Na 16 palubách prepraví takmer 10 000 áut. BYD predstavila najväčšiu loď na svete
- Plug-in hybridy ešte nepovedali posledné. Nová Škoda ma zarazila dojazdom aj spotrebou (RECENZIA)
-
- Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
- Na 16 palubách prepraví takmer 10 000 áut. BYD predstavila najväčšiu loď na svete
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- EÚ ide po vodičoch. Zavádza drastické zmeny, ktoré pocítia aj Slováci (PREHĽAD)
-
- Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
- Toto je rebríček najmenej poruchových áut. Nájdeš medzi nimi aj svoje?
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- EÚ ide po vodičoch. Zavádza drastické zmeny, ktoré pocítia aj Slováci (PREHĽAD)
Veľký krok pre IT sektor. Známa slovenská spoločnosť získala dôležitý podiel
Poľsko stavilo na jadrovú energiu. Náš sused uzavrel historickú dohodu s USA
Máme nádej na stabilnejšie náklady na energie v budúcom období. Ceny plynu padajú, elektrina sa drží
Energopomoc pre Slovákov je pripravená. Počet podporených domácností ostáva otáznikom
Slovenskí šoféri varujú. Mýto a dane nás dusia, zasiahne to všetkých obyvateľov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy slovenský spevák mal nehodu na motorke. Zrazil sa s autom, previezli ho do nemocnice
Nemeraj všetko a vyspi sa aj bez hodiniek. Neurogenetik Eichler varuje pred sledovaním spánku
Zomrel pred pár týždňami a nahradil ho herec. Okolo smrti pápeža Františka sa šíria dezinformácie
Cenník sa po 13 rokoch zdvojnásobí. Ministerstvo od mája zvyšuje dôležité poplatky, dotknú sa tisícov ľudí
Detailná predpoveď na leto 2025: Meteorológovia už vedia, ako budú vyzerať ďalšie mesiace
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené