Robotaxíky sú čisté fiasko. Známa firma robí 100 000 jázd týždenne, aj tak prichádza o miliardy
Kým konkurenti v autonómnej doprave čelia ťažkostiam, Waymo, robotická taxislužba od Google napreduje. V auguste spoločnosť zverejnila údaje, že týždenne zabezpečuje 100 000 platených jázd v San Franciscu, Phoenixe a v Los Angeles, vďaka svojej flotile autonómnych a špeciálne upravených SUV Jaguar.
Ako uvádza portál Futurism, je to znak rastúcej dominancie na tomto rýchlo sa rozvíjajúcom trhu. Tento údaj predstavuje dvojnásobok oproti počtu jázd uskutočnených v máji tohto roku.
Neziskový líder
„V tomto bode je priemysel plne autonómneho riadenia priemyslom jedného hráča: Waymo,“ povedal pre časopis The New York Times bývalý riaditeľ John Krafcik, ktorý momentálne je členom predstavenstva automobilky EV Rivian.
Napriek tomu, že Waymo má stále viac zákazníkov a poskytuje viac jázd, spoločnosť stále nie je v zisku. Google, pod ktorú experimentálna divízia spadá, vykázal za prvú polovicu roka 2024 stratu okolo 2 miliárd dolárov. Podľa Marka Mahaneya, z investičnej výskumnej spoločnosti Evercore ISI pre New York Times uviedol, že s najväčšou pravdepodobnosťou je robotaxi významnou časťou tejto straty.

Nevýhoda pred konkurenciou
Waymo je síce lídrom v autonómnom priemysle, oproti bežnej konkurencie ako Uber a Lyft má značnú nevýhodu – musí investovať do vlastných vozidiel. Ako uvádza NYT, flotila autonómnych SUV značky Jaguar sa môže vyšplhať až na 100 000 dolárov za kus.
Spoločnosť čelí aj určitej nedôvere verejnosti voči technológii autonómneho riadenia, hoci sú výsledky v oblasti bezpečnosti dobré. Waymo vytvára podrobné mapy každého mesta, v ktorom operuje, čo predstavuje ďalšie výdavky na výskum a takisto čas a ďalšie prípravy v prípade ďalšej expanzie do nových miest. Keď spoločnosť oznámila obrovskú expanziu do Kalifornie, Google sa vyjadril, že do spoločnosti reinvestuje 5 miliárd dolárov.
Bezpečnosť na prvom mieste
Napriek tomu, že spoločnosť nepreukázala zisk, disponuje s veľkou výhodou oproti konkurencii. Doteraz sa im podarilo vyhnúť najnákladnejšej chybe – vážnej havárii, čo by mohlo mať veľké dôsledky na reputáciu spoločnosti. Ako sme ťa informovali v minulom článku, ani Waymo sa nezaobišiel bez nepríjemného incidentu, kedy autonómne vozidlá vyvolávali v noci hluk.
Na rozdiel od konkurenčnej spoločnosti Cruise, ktorý musel čeliť vyšetrovaniu po tom, čo ohrozoval chodcov, má Waymo zatiaľ čo sa týka havárií bezpečnú bilanciu.
Spoločnosť však plánuje svoje luxusné flotily Jaguar vymeniť za Zeekr, ktorú vyrába čínska automobilka. Podľa hlavného produktového riaditeľa Saswata Panigrahiho, by táto výmena mohla časom znížiť fixné náklady.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Vybrali sme 5 najlepších darčekov pre smart domácnosť, dokážu uľahčiť život

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

USA budú mať drony s nekonečným doletom. Našli sci-fi spôsob, ako im dodávať "palivo" počas letu

ZAUJÍMAVÉ Prežila náraz do vody pri 660 km/h. Väčšiu raketu ako Sea Dragon dodnes nikto nepostavil

Astronómovia sú bez slov. Objavili sme „zakázanú” planétu, vo vesmíre nemá existovať
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

„Fico by bol vynikajúci prezident,“ vyhlásil Kaliňák. Pellegrini už podporu Smeru nemá, dôveru stratil aj u SNS

Muž zhodil expriateľku z úskalia, padala desiatky metrov. Polícia vyšetruje pokus o vraždu

V slovenských domácnostiach číha tichá hrozba. Spotrebič vyprodukuje miliardy toxických častíc za minútu

Obezita nemusí byť len o jedle. Vedci našli faktor, ktorý má doma takmer každý z nás a ignoruje ho

Vianočná predpoveď sa radikálne mení. V týchto regiónoch Slovenska môže nasnežiť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
Drvivá väčšina Slovákov nerozozná podvodný e-shop, ukazuje prieskum
Až štvrtina detí vykazuje závislosť na sociálnych sieťach, upozorňuje komisár pre deti
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

„Fico by bol vynikajúci prezident,“ vyhlásil Kaliňák. Pellegrini už podporu Smeru nemá, dôveru stratil aj u SNS

Muž zhodil expriateľku z úskalia, padala desiatky metrov. Polícia vyšetruje pokus o vraždu

V slovenských domácnostiach číha tichá hrozba. Spotrebič vyprodukuje miliardy toxických častíc za minútu

Obezita nemusí byť len o jedle. Vedci našli faktor, ktorý má doma takmer každý z nás a ignoruje ho

