Odporcom došli argumenty. Batérie elektromobilov budú vyrábať najčistejším možným spôsobom
Batérie elektromobilov sú najkritizovanejšími komponentmi týchto ekologických vozidiel. Väčšina odporcov si stále myslí, že použitá batéria, ktorá už doslúžila, skončí na skládke. Dosiaľ to možno takto fungovalo, lenže technológia sa posunula vpred míľovými krokmi a už dnes spoločnosti vedia použitú batériu recyklovať.
Práve tento proces je hudbou budúcnosti, resp. súčasnosti, keďže je šetrný k prírode a sčasti aj k finančným zdrojom. Portál Motortrend píše, že v tejto oblasti došlo počas tohto týždňa k výraznému posunu vpred.
Spojenie gigantov
Toyota a (prekvapivo) Panasonic sa stávajú priekopníkmi v oblasti využívania recyklovaných materiálov pre batérie elektromobilov. Tieto dve spoločnosti budú prvými, ktoré začnú používať inovatívne komponenty od Redwood Materials, poprednej firmy v recyklácii batérií.
Panasonic plánuje implementovať tieto materiály vo svojej továrni v Kansase, zatiaľ čo Toyota ich využije v novom závode v Severnej Karolíne. Obe spoločnosti majú v pláne spustiť výrobu už v roku 2025, takže použitie v reálnom čase dostalo realistické kontúry.
Tento významný krok smerom k udržateľnosti a etickému prístupu v automobilovom priemysle prichádza s výstavbou nového závodu Redwood Materials v Nevade. Tento závod sa zameriava na produkciu katódových aktívnych materiálov (CAM), ktoré sú kľúčovými komponentmi batérií elektromobilov.

Problémová ťažba
Katódy obsahujú väčšinu vzácnych kovov potrebných na výrobu batérií, vrátane lítia, kobaltu a niklu. Získavanie týchto prvkov je často spojené s etickými a environmentálnymi problémami. Redwood Materials plánuje riešiť tieto výzvy využívaním recyklovaných materiálov – 30 % recyklovaného niklu, 30 % recyklovaného lítia a 100 % recyklovaného kobaltu.
Doteraz sa Redwood Materials sústredila na rozoberanie starých batérií a získavanie surovín. Nová výrobná linka CAM posúva tento proces o krok ďalej, umožňujúc priamu výrobu komponentov pre nové batérie.
Prvý z piatich plánovaných závodov bude ročne produkovať materiály s kapacitou 20 gigawatthodín. Po dokončení všetkých závodov sa očakáva celková ročná produkcia 100 GWh, čo postačí pre výrobu batérií do 1,3 milióna elektromobilov.
Tento vývoj predstavuje významný míľnik v snahe o vytvorenie udržateľného a etického dodávateľského reťazca pre batérie elektromobilov v USA. Je však len otázkou času, kedy bude táto inovatívna technológia implementovaná do celého sveta. Prostredníctvom nej sa minimalizujú environmentálne dopady, čo otvára nové horizonty pre budúcnosť elektromobility.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Známa slovenská firma potvrdila prepúšťanie desiatok zamestnancov. Zároveň vyhlasuje: Tržby nám opäť rastú

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Známa slovenská firma potvrdila prepúšťanie desiatok zamestnancov. Zároveň vyhlasuje: Tržby nám opäť rastú

