Odporcom došli argumenty. Batérie elektromobilov budú vyrábať najčistejším možným spôsobom
Batérie elektromobilov sú najkritizovanejšími komponentmi týchto ekologických vozidiel. Väčšina odporcov si stále myslí, že použitá batéria, ktorá už doslúžila, skončí na skládke. Dosiaľ to možno takto fungovalo, lenže technológia sa posunula vpred míľovými krokmi a už dnes spoločnosti vedia použitú batériu recyklovať.
Práve tento proces je hudbou budúcnosti, resp. súčasnosti, keďže je šetrný k prírode a sčasti aj k finančným zdrojom. Portál Motortrend píše, že v tejto oblasti došlo počas tohto týždňa k výraznému posunu vpred.
Spojenie gigantov
Toyota a (prekvapivo) Panasonic sa stávajú priekopníkmi v oblasti využívania recyklovaných materiálov pre batérie elektromobilov. Tieto dve spoločnosti budú prvými, ktoré začnú používať inovatívne komponenty od Redwood Materials, poprednej firmy v recyklácii batérií.
Panasonic plánuje implementovať tieto materiály vo svojej továrni v Kansase, zatiaľ čo Toyota ich využije v novom závode v Severnej Karolíne. Obe spoločnosti majú v pláne spustiť výrobu už v roku 2025, takže použitie v reálnom čase dostalo realistické kontúry.
Tento významný krok smerom k udržateľnosti a etickému prístupu v automobilovom priemysle prichádza s výstavbou nového závodu Redwood Materials v Nevade. Tento závod sa zameriava na produkciu katódových aktívnych materiálov (CAM), ktoré sú kľúčovými komponentmi batérií elektromobilov.
Problémová ťažba
Katódy obsahujú väčšinu vzácnych kovov potrebných na výrobu batérií, vrátane lítia, kobaltu a niklu. Získavanie týchto prvkov je často spojené s etickými a environmentálnymi problémami. Redwood Materials plánuje riešiť tieto výzvy využívaním recyklovaných materiálov – 30 % recyklovaného niklu, 30 % recyklovaného lítia a 100 % recyklovaného kobaltu.
Doteraz sa Redwood Materials sústredila na rozoberanie starých batérií a získavanie surovín. Nová výrobná linka CAM posúva tento proces o krok ďalej, umožňujúc priamu výrobu komponentov pre nové batérie.
Prvý z piatich plánovaných závodov bude ročne produkovať materiály s kapacitou 20 gigawatthodín. Po dokončení všetkých závodov sa očakáva celková ročná produkcia 100 GWh, čo postačí pre výrobu batérií do 1,3 milióna elektromobilov.
Tento vývoj predstavuje významný míľnik v snahe o vytvorenie udržateľného a etického dodávateľského reťazca pre batérie elektromobilov v USA. Je však len otázkou času, kedy bude táto inovatívna technológia implementovaná do celého sveta. Prostredníctvom nej sa minimalizujú environmentálne dopady, čo otvára nové horizonty pre budúcnosť elektromobility.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Experti sa boja najhoršieho. Zlúčenie japonských automobiliek nedáva zmysel, prsty v tom má politika
Znie to ako paradox. Vďaka elektromobilu môžeš ušetriť stovky eur na elektrine, nová štúdia ukázala obrovskú výhodu
VIDEO: Tragédia v USA. Tesla Cybertruck explodovala pred hotelom, incident vyšetruje FBI
Nabíja sa úplne sama. Prelomová technológia poráža klasické batérie a dosahuje rekordnú efektivitu
Predali závratný počet áut. Elektromobily majú jasného lídra, týmto číslam môže Tesla len závidieť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Predali závratný počet áut. Elektromobily majú jasného lídra, týmto číslam môže Tesla len závidieť
- Pilier našej ekonomiky je v ohrození. Slovensko zavádza najvyššiu daň z transakcií v regióne
- Elon Musk chce dobyť ďalší kontinent. Rokuje s africkou krajinou, má nezvyčajnú požiadavku
- Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
- Pilier našej ekonomiky je v ohrození. Slovensko zavádza najvyššiu daň z transakcií v regióne
- Kuriózna chyba vo výrobe populárneho modelu. Svetová automobilka zvoláva tisíce áut do servisu
- Radikálny obrat v susednej krajine. Štvrtina obyvateľov chce prejsť na elektromobily, má to háčik
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Experti prehovorili: Toto sú najlepšie zimné pneumatiky na trhu (REBRÍČEK)
- Väčšina Slovákov sa ohromne mýli. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
Revolúcia sa odkladá. OpenAI nedodržalo termín spustenia kľúčového nástroja
Nový iPhone dostane zásadné vylepšenia kamery. Údajne im pomáha Samsung
Robotické sondy prekračujú všetky limity. Sú budúce vesmírne misie v rukách strojov či ľudí?
Vedci odhaľujú tajomstvá evolúcie. Konečne vieme, ako DNA menila život na Zemi
Ukrajina čelí novej výzve. Špeciálne ruské drony odolávajú všetkým protiopatreniam
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené