Odporcom došli argumenty. Batérie elektromobilov budú vyrábať najčistejším možným spôsobom
Batérie elektromobilov sú najkritizovanejšími komponentmi týchto ekologických vozidiel. Väčšina odporcov si stále myslí, že použitá batéria, ktorá už doslúžila, skončí na skládke. Dosiaľ to možno takto fungovalo, lenže technológia sa posunula vpred míľovými krokmi a už dnes spoločnosti vedia použitú batériu recyklovať.
Práve tento proces je hudbou budúcnosti, resp. súčasnosti, keďže je šetrný k prírode a sčasti aj k finančným zdrojom. Portál Motortrend píše, že v tejto oblasti došlo počas tohto týždňa k výraznému posunu vpred.
Spojenie gigantov
Toyota a (prekvapivo) Panasonic sa stávajú priekopníkmi v oblasti využívania recyklovaných materiálov pre batérie elektromobilov. Tieto dve spoločnosti budú prvými, ktoré začnú používať inovatívne komponenty od Redwood Materials, poprednej firmy v recyklácii batérií.
Panasonic plánuje implementovať tieto materiály vo svojej továrni v Kansase, zatiaľ čo Toyota ich využije v novom závode v Severnej Karolíne. Obe spoločnosti majú v pláne spustiť výrobu už v roku 2025, takže použitie v reálnom čase dostalo realistické kontúry.
Tento významný krok smerom k udržateľnosti a etickému prístupu v automobilovom priemysle prichádza s výstavbou nového závodu Redwood Materials v Nevade. Tento závod sa zameriava na produkciu katódových aktívnych materiálov (CAM), ktoré sú kľúčovými komponentmi batérií elektromobilov.
Problémová ťažba
Katódy obsahujú väčšinu vzácnych kovov potrebných na výrobu batérií, vrátane lítia, kobaltu a niklu. Získavanie týchto prvkov je často spojené s etickými a environmentálnymi problémami. Redwood Materials plánuje riešiť tieto výzvy využívaním recyklovaných materiálov – 30 % recyklovaného niklu, 30 % recyklovaného lítia a 100 % recyklovaného kobaltu.
Doteraz sa Redwood Materials sústredila na rozoberanie starých batérií a získavanie surovín. Nová výrobná linka CAM posúva tento proces o krok ďalej, umožňujúc priamu výrobu komponentov pre nové batérie.
Prvý z piatich plánovaných závodov bude ročne produkovať materiály s kapacitou 20 gigawatthodín. Po dokončení všetkých závodov sa očakáva celková ročná produkcia 100 GWh, čo postačí pre výrobu batérií do 1,3 milióna elektromobilov.
Tento vývoj predstavuje významný míľnik v snahe o vytvorenie udržateľného a etického dodávateľského reťazca pre batérie elektromobilov v USA. Je však len otázkou času, kedy bude táto inovatívna technológia implementovaná do celého sveta. Prostredníctvom nej sa minimalizujú environmentálne dopady, čo otvára nové horizonty pre budúcnosť elektromobility.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ponocovanie ohrozuje tvoje zdravie. Vedci vypočítali, o koľkej hodine by si mal chodiť spať
Čaputovú v Prešove vypískali, ruská propaganda a májové oslavy, bez západu by Sovieti nevyhrali (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)
Aktualizované: Nezvestná Lucia sa našla, žiaľ, bolo už neskoro, píše Pátrací tým na sociálnej sieti
Vedci našli „baktériu chudnutia“. Výsledky nečakane predčujú aj populárne lieky
Na Slovensku zarobíš až 8 000 eur. Spoznaj TOP platene pozície, kde nebudeš mať núdzu o peniaze
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
-
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
POZOR: Vodičov na Slovensku čaká veľká zmena. Kľúčový poplatok sa totálne mení (PREHĽAD)
Slováci robia kritickú chybu s pneumatikami. Takto sa opotrebujú zbytočne rýchlo
Vesmírny objekt z roku 1972 sa vrátil na Zem. Pád prežil vďaka pevnej konštrukcii
Aurelium otvára dvere vedeckým zážitkom. Interakcia a pokusy budú súčasťou programu
V európskej krajine došlo k výbuchu skladu. Úrady varujú ľudí pred jedovatým oblakom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ponocovanie ohrozuje tvoje zdravie. Vedci vypočítali, o koľkej hodine by si mal chodiť spať
Čaputovú v Prešove vypískali, ruská propaganda a májové oslavy, bez západu by Sovieti nevyhrali (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)
Aktualizované: Nezvestná Lucia sa našla, žiaľ, bolo už neskoro, píše Pátrací tým na sociálnej sieti
Vedci našli „baktériu chudnutia“. Výsledky nečakane predčujú aj populárne lieky
Na Slovensku zarobíš až 8 000 eur. Spoznaj TOP platene pozície, kde nebudeš mať núdzu o peniaze
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené