Recenzia | Nový hit Slovákov medzi elektrickými kolobežkami: Za veľmi málo peňazí veľmi veľa muziky
+ Výkon
+ OLED displej
+ Rekuperácia energie pri brzdení
+ Cena
+ Vhodné vylepšenia v porovnaní s Kugoo S1
- Smerovky na riadidlách nedržia príliš pevne
- Protišmyková plocha sa rýchlo opotrebúva
- Absencia kotúčových bŕzd
Elektrické kolobežky sa stali moderným trendom a novým dopravným prostriedkom pre jednotlivcov v mestách, ktorí sa chcú rýchlo dopraviť na kratšie vzdialenosti. Do tohto segmentu už zavítalo viacero známych výrobcov, vrátane Xiaomi, Ninebot či Alfawise a dokonca sa aj u nás v Bratislave začala rozbiehať služba pre zdieľanie kolobežiek.
Tieto „nemotorové vozidlá“ si už obľúbili používatelia po celom svete. My sme si tentokrát vyskúšali kolobežku Kugoo S1 Pro, ktorá podľa názvu napovedá, že chce byť vylepšenou verziou klasického modelu Kugoo S1. Spravil však výrobca dostatočné úpravy na to, aby mohol jeho nový kúsok niesť tento prívlastok? To a ešte viac sme zisťovali počas nášho testovania, v ktorom sme zavítali aj do ulíc mesta a vyskúšali si všetky možnosti, ktoré tento užitočný dopravný prostriedok ponúka.
Zákony
V prvom rade si však pripomenieme nové zmeny v segmente kolobežiek a to, ako ich po novom rozlišuje zákon na Slovensku. Hoci donedávna nemali samostatnú kategóriu, s novými úpravami zákona o cestnej premávke boli zaradené do kategórie V medzi osobné nemotorové vozidlá iné ako kategórie L, pri ktorých slúži na pohon okrem ľudskej sily aj pomocný elektrický motorček.
Netreba zabúdať, že používatelia, teda vodiči elektrických kolobežiek, musia dodržiavať pravidlá cestnej premávky rovnako ako cyklisti, čo platí nielen pri spôsobe jazdy v premávke, ale aj pri povinnej výbave. Viac informácií o nových zmenách zákona týkajúcich sa el. kolobežiek nájdeš v samostatnom článku.
Dizajn a konštrukcia
Teraz sa však už poďme pozrieť na to, v čom sa „Pro“ verzia Kugoo S1 líši od klasiky. Každého už pri prvej jazde poteší najmä tuhá konštrukcia, ktorej hlavná časť je vyrobená z kovu. Telo kolobežky je dobre skladateľné a po rozložení nepôsobí žiadnym lacným dojmom, a to ani napriek prítomným plastom, ktoré sú skutočne pevné. Uchytenie prednej časti je vystužené a vôbec sa nehýbe. Vďaka skvelej konštrukcii tak kolobežka dobre drží na ceste počas jazdy a príjemne sa riadi aj vďaka gumeným riadidlám s prispôsobiteľnou výškou.
To príde vhod najmä pre vyšších jedincov, ktorým týmto spôsobom poskytne Kugoo S1 Pro pri jazde vyššiu stabilitu. Na koncoch riadidiel nájdeme aj smerové svetlá, ktoré môžu blikať alebo trvalo svietiť. Za bežného dňa však nie sú príliš dobre rozoznateľné a svoju úlohu zvládnu na výbornú najmä v noci. Lepšie státie na kolobežke zasa zabezpečuje protišmyková plocha, ktorá sa ale rýchlo opotrebúva.
Výrobca teraz pribalil do balenia aj tašku pre pohodlnejšie prenášanie kolobežky. Jej hmotnosť sa zastavila na 11 kg. Samotný proces skladania však vyžaduje trocha sily. Podľa nového zákona je každá elektrická kolobežka povinná spĺňať niekoľko podmienok pre základnú výbavu a musí obsahovať dostatok bezpečnostných prvkov. Základom sú v tomto prípade odrazové prvky pre bezpečnosť počas jazdy v horšom počasí a počas noci, ktoré v Kugoo S1 Pro samozrejme nechýbajú.
Nájdeme tu aj zadné červené svetlo a predné biele svetlo, ktoré ti vďaka 24 LEDkám spoľahlivo posvieti na cestu v tme. Novinkou sú však bezdušové kolesá, pri ktorých sa defektu rozhodne báť nemusíš a pohodlnejšiu jazdu prinášajú aj malé otvory pre tlmenie nerovností na cestách. V porovnaní s kolobežkou od Xiaomi sú však o čosi menšie. K tlmeniu nerovností dopomáha aj dvojica tlmičov v prednej a zadnej časti kolobežky, ktorá sa postará o komfortnejšiu cestu.
Výbava
Kugoo S1 Pro však nie je žiadnym pomalým prostriedkom a pri jazde dokáže vďaka 350 W elektromotoru vyvinúť rýchlosť až 25 km/h so slušným zrýchlením, ktoré môže vodiča naozaj prekvapiť. Povedal by som, že akcelerácia je agresívnejšia a motor poskytuje výkon rýchlejšie ako konkurenčné modely Xiaomi. Rozjazd však býva niekedy trhavý. Kolobežka je stavaná na maximálnu nosnosť 120 kg.
Všetky potrebné informácie pritom zobrazuje OLED displej na riadidlách, ktorý v porovnaní s klasickou verziou Kugoo S1 dostal aj ochranný film. Obrazovka je dobre čitateľná aj za slnečného dňa, pričom pod ňou nájdeme päticu tlačidiel pre ovládanie zapínania/vypínania kolobežky, rozsvietenie svetiel či zobrazenie informácií. Medzi ne patrí zostávajúca kapacita batérie, rýchlosť, dojazd a prejdená vzdialenosť. Nechýba tu ani akási alternatíva zvončeka, teda zvukové upozornenie, ktoré príde vhod pri „trúbení“ v premávke.
Na dlhšiu trasu využije vodič kolobežky aj funkciu tempomatu, ktorá mu umožní udržiavať konštantnú rýchlosť až do stlačenia brzdy. Brzdenie je možné aktivovať po stlačení ľavej páčky, zatiaľ čo tá pravá slúži na akceleráciu kolobežky. Brzdiť je možné aj nožnou brzdou vzadu. Práve brzdenie, pri ktorom svieti aj zadné červené svetlo, hrá pri jazde dôležitú rolu, keďže pri ňom dochádza k rekuperácii energie, čím sa dopĺňa kapacita batérie.
Kvôli upraveným kolesám sa však táto špecifikácia zmenila a teraz je na úrovni 7,5 Ah. Plné nabitie kolobežky trvá zhruba 4 hodiny. V prípade motora však k zmenám nedošlo a 350 W bezkomutátorový elektromotor s krútiacim momentom 13,3 Nm je rovnaký ako v prípade Kugoo S1. Takáto pohonná jednotka však dokáže v jednom z 3 režimov vyvinúť spomínanú maximálnu rýchlosť 25 km/h. V nižšom režime je maximálka 15 km/h a zlatou strednou cestou je maximálna rýchlosť 20 km/h. Celková výdrž na jedno nabitie pritom závisí od viacerých faktorov ako je hmotnosť vodiča, rýchlosť, stúpanie a ďalšie.
V priemere je pri normálnej jazde možné na plnú kapacitu batérie prejsť približne 30 km. Nám sa podarilo dosiahnuť dojazd 27 km pri hmotnosti vodiča 80 kg. Kolobežka bez problémov zvládla aj 8 % stúpanie do kopca. S vyššou rýchlosťou však energia rýchlo ubúda a prejdená vzdialenosť na nabitie sa môže znížiť aj na maximálne 20 km. Bez problémov ale dokáže používateľa prepraviť na krátke vzdialenosti a pri jazde v meste rozhodne niečo vydrží.
Záver
Vo výsledku je nová kolobežka Kugoo S1 Pro skutočne lepším nástupcom klasickej verzie, hoci výrobca nespravil zásadné zmeny v pohone a výdrži batérie. Menšie, no stále dôležité úpravy na správnych miestach sa tak postarali o vytvorenie ďalšieho skvelého dopravného prostriedku, ktorý nájde uplatnenie aj u nás na Slovensku.
Práve vďaka svojej kompaktnosti a rýchlosti sa stáva tento model spoľahlivým pomocníkom pri každodennom „behaní“ po meste, kde sa každému pomôže dostať na požadované miesto rýchlejšie a bez nutnosti trčať v dopravných zápchach. Budúceho majiteľa navyše prekvapí aj príjemnou cenou, ktorá je pri pohľade na jej možnosti a spracovanie veľmi lákavá, a to dokonca aj v porovnaní s konkurenciou od Xiaomi. Táto nová elektrická kolobežka od perspektívnej značky tak môže byť tvoja už za 310 € vďaka kupónu KUGOOPRO. Dodanie s expresne rýchlym doručením (4 dni) bez dodatočných poplatkov priamo z európskeho skladu v Poľsku je čerešnička na torte. Predajca taktiež zaručuje ročnú záruku a následný servis v Poľsku.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vytasili silný kaliber za prijateľnú cenu. Vyskúšal som novú Škodu, jej famóznej spotrebe nebudeš veriť
Spotreba pod 5 litrov je len začiatok. Nový Ford je nabitý technológiami a v jednej veci poráža aj nemecké prémiovky (TEST)
Slováci ani netušia, že existuje. Našiel som zázračný gadget, ktorý ti okamžite zlepší život
Nissan odstránil najväčší neduh japonských áut. Nový Qashqai ponúka skvelú výbavu za bezkonkurenčnú cenu
Stojí 200 € a dokáže nahradiť PS5. Vyskúšal som novú konzolu s revolučnou novinkou (TEST)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Kontroverzný zákon je na spadnutie. Blízka krajina chce spoplatniť každý prejdený kilometer, vodiči zúria
- Elektromobilový bestseller dostal veľký update. Unikli jeho parametre a ceny, ktorým nebudeš veriť
- Spaľováky rovno poslali do dôchodku. Automobiloví giganti vrazia 4 miliardy do výstavby svätého grálu elektromobilov
- Čísla neklamú, mýtus je fuč. Elektromobily znova prevalcovali spaľováky, títo vodiči ich už vôbec nechcú
- Nemajú šancu to stihnúť. Radikálny plán Nemcov dostal tvrdú ranu, elektromobily sú na tom zle
-
- Spaľováky rovno poslali do dôchodku. Automobiloví giganti vrazia 4 miliardy do výstavby svätého grálu elektromobilov
- Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
- Kontroverzný zákon je na spadnutie. Blízka krajina chce spoplatniť každý prejdený kilometer, vodiči zúria
- Vytasili silný kaliber za prijateľnú cenu. Vyskúšal som novú Škodu, jej famóznej spotrebe nebudeš veriť
- Kombinuje štýl Ferrari a McLarenu. Nový elektromobil od Xiaomi je splnený sen za zlomok ceny
-
- Vytasili silný kaliber za prijateľnú cenu. Vyskúšal som novú Škodu, jej famóznej spotrebe nebudeš veriť
- 13-tisíc eur za elektrickú Toyotu so slušným dojazdom? Spustili predobjednávku na skvostné SUV
- Stojí menej ako 18 000 eur a má dojazd 1 400 km. Prehliadaná automobilka ukázala šokujúce SUV
- Vláda chce schváliť radikálny zákon. Nemci dajú elektromobilom prekvapivú výhodu v premávke
- Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
AKTUÁLNE: Bitcoin znovu presiahol magickú hranicu 100 000 dolárov
Do 5 rokov chcú dobehnúť USA. Putin odhalil veľké plány Ruska s umelou inteligenciou
Dostali košom s okamžitou platnosťou. Známa sieť čerpacích staníc končí s ruským plynom
Slovenské podniky spozornite. Sprístupnil e-knihu o ESG úplne zadarmo pre všetkých
Vážne témy aj kuriózne otázky. Google odhalil, čo Slováci vyhľadávali najčastejšie v roku 2024 (ZOZNAMY)
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené