Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Motorkárska sezóna je už za rohom a motorkári pomaly vyťahujú svoje stroje, aby sa pri prvom jarnom oteplení mohli vydať na cesty. Britská poisťovacia spoločnosť pri príležitosti začiatku motosezóny urobila prieskum, kde sa motorkárov pýtala, či a prečo by boli ochotní vymeniť svoju dvojkolesovú benzínovú lásku za elektrickú motorku. Ako píše RideApart, výsledky sú veľmi prekvapivé.

Automobiloví nadšenci sú voči elektromobilite skeptickí, niektorí viac, iní menej a nájdu sa dokonca aj takí, ktorí elektrické autá úplne odsudzujú. Pri motorkároch je to však ešte horšie a dovolím si tvrdiť, že takých v mojom okolí, ktorí by boli ochotní vymeniť svoj stroj za elektrickú motorku, zrátam na prstoch jednej ruky. Možno by som dokonca na tej ruke prsty ani nepotreboval, až tak nedôverčiví sú milovníci dvoch kolies k elektrifikácii tohto segmentu.

NEPREHLIADNI
Veľký rozmach elektrických motoriek je na dosah. Najväčší výrobcovia sa spájajú v najdôležitejšej oblasti

Harley-Davidson

Prieskum vykonaný v Británii však naznačuje niečo iné. Robil sa na vzorke 673 jazdcov, čo je pomerne málo, no dáva aspoň ako-taký obraz, koľko motorkárov by bolo ochotných presedlať na elektrický stroj a prečo by k tomuto kroku pristúpili.

Okamžitý výkon je najväčším lákadlom

Podľa výsledkov prieskumu Bikesure je najväčším lákadlom na elektrickej motorke okamžitý krútiaci moment, ktorý označilo za kľúčový až 57,8 % opýtaných. Takmer polovica považuje za dôležitú aj nižšiu spotrebu oproti jazde na benzínovej motorke. Medzi ďalšie benefity patrí tichý chod, no pri tejto otázke až 42,2 % opýtaných odpovedalo, že by im jednoducho zvuk motora chýbal. Výhodou je tiež menej náročný servis elektrického stroja.

Bikesure

Aby sme sa pozreli aj na nevýhody, viac ako polovicu trápi dojazd a s ním spojené dlhé nabíjanie batérie. Elektrické motorky je ešte stále veľmi ťažké zohnať ako jazdenky a „domáci mechanici“ sa obávajú najmä toho, že takýto stroj si už tak jednoducho sami opraviť nedokážu.

Takmer polovica opýtaných by však zmenu prijala

Z britského prieskumu ale vo finále vyplynulo, že takmer polovica opýtaných by svoj stroj pokojne vymenila za dve kolesá s elektromotorom. Na tomto prekvapivom výsledku sa ale rozhodne podpísal aj fakt, že Británia chce po roku 2030 úplne zakázať predaj spaľovacích áut. Motoriek sa toto obmedzenie zatiaľ netýka, no po roku 2040 by už nemali spaľováky vôbec jazdiť po britských cestách. To sa týka aj veteránov a tým pádom by sem určite spadali aj motocykle.

Bikesure

Pochopiteľne, k zmene by skôr pristúpili mladší jazdci. Z motorkárov do 25 rokov by malo záujem o elektrický motocykel až 58,5 %, z tých v rozmedzí 25 až 34 rokov by k tejto možnosti pristúpilo 56,3 %. Jazdci nad 65 rokov sú konzervatívni, iba 32,2 % by bolo ochotných siahnuť po elektrickej motorke.

Nové konzorcium by mohlo vyriešiť niekoľko problémov

Ako sme ťa nedávno informovali, veľkí hráči na trhu s motorkami, Honda, Piaggio, KTM a Yamaha, spájajú svoje sily a vytvárajú nové konzorcium. Ich spoločným cieľom je vytvoriť vymeniteľné batérie pre motocykle, ktoré by mali pomôcť k väčšej popularite elektrických motocyklov medzi nadšencami dvoch kolies.

To, čo sa zatiaľ nedarí dosiahnuť medzi výrobcami automobilov, sa tak snažia zmeniť výrobcovia motoriek. Vybitá batéria, ktorú by spoločne vyvinuli, by sa dala veľmi jednoducho vymeniť na čerpacej, respektíve nabíjacej stanici za plne nabitú v priebehu pár sekúnd a motorkár by tak mohol okamžite bez väčšieho čakania pokračovať ďalej.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú