Tretí štvrťrok je za nami a znova tu máme štatistiky predajov smartfónov. Oproti predchádzajúcim obdobiam veľa zmien však nenastalo.

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Prvé dva štvrťroky v predaji boli v réžii smartfónov Apple, kde iPhone 7 neohrozene vládol rebríčku. Ani v treťom štvrťroku sa však nenašlo zariadenie, ktoré by ho z pomyselného trónu zosadilo.

Pomohlo zníženie cien

Hlavný dôvod, prečo sa iPhone 7 stále dobre predáva, je najmä nízka cena. Stále patrí medzi výkonné zariadenia, ktoré teraz stojí menej ako kedykoľvek predtým. Celkovo sa ich predalo po celom svete až 13 miliónov. Na druhom mieste je prekvapivo iPhone 6S, ktorý nedávno oslávil 2 roky od svojho predstavenia. Tých sa predalo úctyhodných 7,9 milióna kusov.

Tretie miesto miesto obsadil Samsung s modelom Galaxy J2 Prime, ktorý je obľúbený hlavne v Indii a na Strednom východe. Štvrté a piate miesto patrí zariadeniam čínskej spoločnosti Oppo, ktorá momentálne zažíva skvelé obdobie a darí sa jej ako na domácom, tak aj zahraničnom trhu. Celkovo sa predalo 375,9 miliónov zariadení, čo predstavuje medziročný nárast o 5,9 %.

Najväčší nárast zaznamenali čínske spoločnosti

Na prvých dvoch miestach sa teda žiadne prekvapenie nekoná. Vďaka desiatkam modelov, ktoré Samsung ponúka, tak vedie tabuľku s takmer dvojnásobným náskokom. Celkovo si ukrojil 22 % podiel na trhu s 8,2 %nárastom. Druhé miesto patrí kalifornskému Apple s 12,4 % podielom a nárastom predaja o 2,6 %.

Nenechaj si ujsť
Návštívili sme jedno z najprestížnejších výskumných centier v Európe. Takto sa testujú smarfóny

Obľúbenosť čínskych značiek potvrdzujú aj čísla predajov. Tretie miesto patrí Huawei, ktorý je obľúbený aj v našich končinách. S podielom 10,4 % postupne dobieha Apple a môžeme očakávať, že ho v blízkej dobe predbehne. Najväčší nárast zo všetkých výrobcov však zaznamenalo Xiaomi, ktoré dodalo až o 86,9 % viac zariadení v porovnaní s minulým rokom. Takisto sa tu očakáva ešte väčší nárast,  a to vďaka expanzii na európsky trh.

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
0%
Páči sa mi to
43%
Chcem to
0%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
0%
Neznášam to
57%
O autorovi
Martin Lajčák
Volám sa Maťo a momentálne som študentom vysokej školy. Medzi moje záľuby patria nové technológie, športovanie a nepohrdnem ani dobrou knihou
  • preco u nas neni taky boom okolo OPPO a VIVO?

    • Karol Z.

      zlý (žiadny) marketing

    • Diego

      Lebo nie sú na našom trhu?