Poznáme české ceny plug-in hybridných verzií novej Octavie. Koľko stojí najvýkonnejšia Octavia RS iV?
Škoda predstavila na jeseň minulého roka už štvrtú generáciu modelu Octavia, ktorá okrem vynoveného dizajnu priniesla aj verziu s plug-in hybridným pohonom. K tej sa neskôr pridala aj športová verzia Octavia RS iV, na ktorú sme mali unikátnu možnosť nahliadnuť aj my. Automobilka z Mladej Boleslavi včera konečne odhalila aj český cenník nových modelov, kde sú najzaujímavejším prvkom pohopiteľne nové hybridy.
Ceny hybridov predstavené
Štvrtá generácia obľúbenej Octavie prichádza na trh s doposiaľ najširšou ponukou pohonov v histórii. K dispozícii je celkovo až 5 možností pohonu, pričom okrem nových plug-in hybridných verzíí ponúka vylepšené benzínové a naftové motory či verziu G-TEC s pohonom na zemný plyn (CNG).
Po vzore modelu Superb iV prichádza Octavia iV ako druhý model značky s plug-in hybridným pohonom. K dispozícii sú dva výkonové varianty, Octavia iV a tiež športová verzia Octavia RS iV.
Pod kapotou modelu Octavia iV je benzínový motor 1.4 TSI a 85 kW elektromotor, ktoré vytvárajú systémový výkon 150 kW (204 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm. Čisto elektrický dojazd dosahuje 60 kilometrov v cykle WLTP a vozidlo má 6-stupňovú prevodovku DSG.
K dispozícii sú dva stupne výbavy Ambition a Style, pričom oproti štandardnej verzii bola jej základná výbava obohatená o 18-palcové liatinové kolesá Perseus, voľbu jazdného režimu, 10-palcový infotainment Columbus s navigáciou a a dotykovou lištou, virtuálnu asistentku Lauru, bezdrôtový SmartLink a Infotainment Online na 3 roky. V plug-in hybridnej verzii má štartovaciu cenovku 806 800 Kč (30 225 €).
Čo sa plug-in hybridnej verzie Octavia RS iV týka, tá kombinuje benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 koní) a elektromotor s výkonom 85 kW.
Spolu poskytujú systémový výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm, pričom Lítiovo-iónová vysokonapäťová batéria s kapacitou 13 kWh umožňuje čisto elektrický dojazd do 60 kilometrov podľa normy WLTP. Jej cena sa zastavila na úrovni 939 900 Kč (35 200 €).

Octavia je tiež prvé vozidlo Škodovky, ktoré ponúka dve verzie e-TEC s mild-hybridnou technikou. V kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG majú trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) remeňom pripojený 48-voltový štartovací generátor a lítiovo-iónovú batériu 48 V s kapacitou 0,6 kWh. Model e-TEC prichádza na českom trhu so štartovacou cenovkou 553 900 Kč (20 750 €).
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)

Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti

Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony

Slováci môžu ušetriť desaťtisíce eur. Tu sú najlepšie jazdené elektroautá, ktoré kúpiš za zlomok ceny

OFICIÁLNE: Volkswagen ukončí výrobu legendárneho spaľováku. Model premení na elektromobil
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Psychológ odhalil 8 varovných signálov „breadcrumbingu“. Kŕmenie omrvinkami spôsobuje úzkosť či stratu sebaúcty (ROZHOVOR)
PREMIUMKrúpa varuje pred proruskou hrozbou na Slovensku: Brat za brata je paramilitantná jednotka

Tieto stravovacie návyky dokážu spomaliť nástup chorôb v starobe. Vedci odhalili najlepšiu investíciu do dlhovekosti

Dokonalosť na kolesách: Mechanik odhalil auto, ktoré aj po 20 rokoch jazdí takmer bez porúch

„Už buďte ticho.“ Šimečka v priamom prenose stratil nervy s Dankom po jeho neustálom prerušovaní (VIDEO)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
-
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
Elektromobily pre všetkých: Európska krajina chystá štedré dotácie, rozdá tisíce eur bežným ľudom
Vedci bijú na poplach: EÚ nás pomaly vedie do záhuby, toto sa musí okamžite zmeniť
Zlom vo svetovej politike. Veľmoci dosiahli tajnú dohodu, vojna medzi nimi sa môže skončiť
EÚ robí krok, ktorý sa kedysi zdal nemysliteľný. Nový plán má zmeniť chod automobilového priemyslu
Elektromobilita rozdelila Európu na dve časti. Osud spaľovákov má v rukách jeden štát
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Psychológ odhalil 8 varovných signálov „breadcrumbingu“. Kŕmenie omrvinkami spôsobuje úzkosť či stratu sebaúcty (ROZHOVOR)
PREMIUMKrúpa varuje pred proruskou hrozbou na Slovensku: Brat za brata je paramilitantná jednotka

Tieto stravovacie návyky dokážu spomaliť nástup chorôb v starobe. Vedci odhalili najlepšiu investíciu do dlhovekosti

Dokonalosť na kolesách: Mechanik odhalil auto, ktoré aj po 20 rokoch jazdí takmer bez porúch



