Poruchovosť elektromobilov Tesla: Niektoré problémy sú až neuveriteľne banálne
Americkú automobilku Tesla snáď ani netreba predstavovať. Tento výrobca sa preslávil hlavne výrobou elektromobilov, pričom jej zakladateľ nie je nik iný ako známy vizionár Elon Musk. Tesla je považovaná za akéhosi priekopníka v oblasti elektromobility, ktorý udáva smer. Okrem toho, že spoločnosť za svoju existenciu ešte nezaznamenala jeden plusový rok, problémy má aj s vozidlami.
Tesla je veľká a známa, pričom mnohí ju v rámci elektromobilov považujú za značku luxusnú. Aj preto má vo svete silnú a početnú základňu fanúšikov, ktorí na ňu nedajú dopustiť. Nielen pri automobiloch, ale aj pri iných druhoch tovaru majú ľudia tendenciu priťahovať sa k veľkým menám, nakoľko dôverujú kvalite ich produktu.
Druhá skupina ľudí ani tak nepozerá na kvalitu, ako na imidž, trendy, či cenu vozidla. A práve v týchto oblastiach Tesla dominuje pravdepodobne najviac. Niet pochýb o tom, že prináša aj najmodernejšie technológie, no niektorí ľudia si ju kupujú práve pre jej cveng.
Ako sa hovorí, nie je všetko zlato, čo sa blyští a toto príslovie platí okrem iného aj pre vozidlá spoločnosti Tesla. Áno, aj Tesla môže mať viacero problémov, o ktorých možno ani veľa ľudí nevie, no aj napriek tomu sú presvedčení, že sú to tie najkvalitnejšie elektrické vozidlá pod Slnkom.
Za servis si priplatíš, no všetko závisí od krajiny a modelu
Je známe, že niektoré diely, z ktorých sú vozidlá vyrábané, nie sú príliš kvalitné. Časom sa môžu ozývať rôzne pískania, vŕzganie, či iné zvuky z ktorých nebude mať majiteľ radosť. Zvlášť, pokiaľ si za vozidlo dal niekoľko desiatok tisíc eur. Samostatnou kapitolou je aj servisovanie vozidla. Elektromobily nepotrebujú výmenu a údržbu niektorých súčiastok či kvapalín, ako je to pri bežných vozidlách so spaľovacím motorom.
Pri elektromobiloch tak nebudeš musieť riešiť výmenu motorového oleja, výmenu sviečok, či olejových filtrov. Tesla však odporúča investovať do servisných prehliadok, ktoré zahŕňajú dôkladnú kontrolu vozidla. Servisné prehliadky sú dôležité aj z toho pohľadu, že neprídeš o záruku, ktorú ti automobilka na tvoje auto poskytuje. O ďalších informáciách spojených so servisom sa dočítaš tu.

Problém môže pre niekoho predstavovať cena len za návštevu servisu. Tá sa môže pohybovať medzi 475 až 750 dolárov, pričom cena v európskom servisnom centre vo Viedni by mala byť zhruba 700 €. Ceny by mali zahŕňať aj prípadné opravy, no môžu sa líšiť v závislosti od roku výroby, modelu či servisného plánu. Taktiež si je možné servis predplatiť na obdobie 4 rokov, čo stojí okolo 2 200 €.
Viacero problémov, o ktorých Tesla vie
Vozidlá Tesla majú aj viacero konštrukčných nedostatkov. Jedným z nich je aj občasná poruchovosť posilňovača riadenia. Niekoľko majiteľov sa sťažovalo na problémy pri zatáčaní, nakoľko ich v danej činnosti volant blokoval. Toto je veľký problém, vďaka ktorému sa vodič môže dostať do život ohrozujúcej situácie. Navyše, oprava trvá aj niekoľko týždňov, nakoľko sa Tesle tento problém nedarí rýchlo vyriešiť.
Ďalší problém, ktorý môže byť pre mnohých nepochopiteľný, je systém sledovania mŕtveho uhla. Drvivá väčšina automobilov upozorňuje na vozidlo, ktoré sa nachádza v mŕtvom uhle na spätných zrkadlách. Tesla na túto skutočnosť upozorňuje na veľkom displeji, ktorý sa nachádza na stredovom paneli, čo môže byť taktiež v mnohých prípadoch nebezpečné.

Na veľkom displeji sa ti ešte okrem iného zobrazuje aj tvoja rýchlosť, nakoľko vozidlá nemajú klasické tachometre a preto sa budeš musieť pripraviť na to, že tvoj zrak sa viackrát počas jazdy bude musieť uprieť namiesto cesty na už spomínaný displej, čo môže taktiež predstavovať reálne nebezpečenstvo.

V poslednom období sa dokonca niekoľko majiteľov sťažovalo na to, že im displej stmavol a prestal reagovať. Stránky automobilky boli zaplavené viacerými sťažnosťami a reklamáciami. Ako sa však ukázalo, problém nastal pravdepodobne v pamäťovom čipe typu eMMC, ktorý je zabudovaný v palubnom počítači. Náklady na výmenu sa však pohybujú od 2 500 do 2 700 dolárov, čo je suma, ktorá nepoteší nikoho, informuje Digital Trends.
Pozor na úplne nové kusy a riedku sieť servisných stredísk
Problémy sa vyskytujú aj pri úplne nových kusoch daného modelu a preto sa odporúča, aby zákazníci neboli príliš nedočkaví a počkali, pokým sa niektoré prvotné chyby odstránia. Stáva sa často, že vozidlá môžu prísť k novým majiteľom so škrabancami, vydutým čelným sklom, či inými kozmetickými vadami, ktoré určite nevyčaria úsmev na tvári.
Jeden z veľkých problémov má aj nový Model 3, ktorý trpí na zlé, respektíve žiadne tesnenie. Jeden z používateľov nahral o tomto neduhu video, ktoré vložil na YouTube. Vo videu možno vidieť, že voda, ktorá sa nachádzala na aute, jednoducho stiekla do kufra auta a zamočila batožinu, ktorá sa v ňom nachádzala.
Veľkou slabinou Tesly je aj hustota servisných stredísk. Mnohí majitelia sú tak nútení naplánovať si dlhú cestu do najbližšieho servisného strediska, oproti tým, ktorí vlastnia bežný automobil so spaľovacím motorom. Navyše, niektoré z technických problémov nemusia byť vyriešené ihneď na mieste, čo sa potom odráža aj v tom, že si so sebou budeš musieť zobrať niekoho, kto ťa odvezie späť.
Spôsobené to môže byť, okrem iného, aj tým, že vo všeobecnosti sú elektrické vozidlá ešte stále málo prebádané, a tak nie je prekvapením, že sa môžu objaviť problémy, s ktorými sa technici ešte nestretli. Najbližším servisným strediskom pre Slovákov je zatiaľ to so sídlom vo Viedni.
Problémy hlásia Slováci aj Česi
Na Slovensku, či v Českej republike ešte stále nejazdí po cestách veľký počet elektromobilov, no občas je možné zahliadnuť nejaký model od automobilky Tesla. Aj slovenskí či českí majitelia mávajú so svojimi vozidlami rôzne problémy, o ktoré sa delia na fóre Tesla Club Slovakia.
Môže ísť napríklad o problémy s internetom. Niektorí používatelia sa sťažujú, že nemajú signál alebo prístup na internet a tento problém nepodarilo vyriešiť ani po návšteve servisného strediska vo Viedni.
Ďalší majitelia sa sťažovali na to, že sa im vždy spustí alarm vtedy, keď vzdialene zapnú klimatizáciu cez aplikáciu Modelu S. Tento problém sa však mal odstrániť s nasledujúcou aktualizáciou. Majiteľom Modelu X spôsobila problémy jedna z aktualizácií, po ktorej sa sám od seba reštartoval stredový displej aj niekoľko krát za deň, čím sa stal nepoužiteľný. Tento problém museli nakoniec riešiť v servisnom stredisku.

O niektorých problémoch so svojou Teslou nám porozprával aj známy český technologický youtuber Petr Mára, ktorý používa Teslu už dlhší čas. Viac sa dočítaš v spomínanom rozhovore.
Tesla nie je dokonalá, no to nie je žiadna automobilka
Je absolútne jasné, že práve Tesla má najväčší podiel na elektromobilite. Tento článok nie je o tom, že Tesla vyrába nekvalitné autá, ktoré sa neoplatí kúpiť, no ide o to, že aj pri takejto značke, ktorá predáva vozidlá za niekoľko desiatok tisíc, sa môžu vyskytnúť problémy, z ktorých sú niektoré vážnejšie a iné naopak veľmi banálne, ktoré by sa objavovať nemali.
Výhodou je to, že väčšina problémov sa dá opraviť resetom alebo aktualizáciou systému. Nevýhodou je príliš riedka sieť servisných stredísk, takže v prípade veľkého problému si nútený absolvovať dlhú cestu do servisu.

Je potrebné si uvedomiť, že vozidlá značky Tesla sú prešpikované technikou rôzneho druhu a tá jednoducho môže zradiť kedykoľvek. Možno častejšie, ako je to pri iných značkách, no je potrebné s tým rátať a potom sa podľa toho aj zariadiť.
V každom prípade, Tesla aj naďalej ostáva automobilkou z ktorej si mnohé ďalšie berú príklad z hľadiska použitých technológií, čo je v konečnom dôsledku v poriadku, nakoľko sa aj samotný Elon Musk niekoľkokrát vyjadril, že Tesla vznikla hlavne z toho dôvodu, aby inšpirovala a motivovala zvyšné automobilky k výrobe elektrických vozidiel, čo sa jej zjavne darí.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

Milujú ho tisíce Slovákov, po roku 2026 ho už nekúpiš. Legendárne auto dostalo v Európe stopku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
AKTUÁLNE: Ázijská mocnosť sa stáva spojencom EÚ v kľúčovej oblasti. Do výskumu nalejú 93 miliárd eur
Desí NATO aj spojencov Západu. Večný spojenec Ruska nasadí krutú zbraň a svet je v pozore
Od stolára k ikonickým postavám. Legendárny herec konečne dostane jedno z najvyšších ocenení
Čínska automobilka sa chystá zaplaviť Európu lacnými elektromobilmi. Spúšťa obrovskú ofenzívu
Európskemu štátu došla trpezlivosť. Apple musí zaplatiť ďalšiu mastnú pokutu
Veľké ambície, tvrdý pád. Japonská raketa nezvládla kľúčovú misiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

