Poruchovosť elektromobilov Tesla: Niektoré problémy sú až neuveriteľne banálne
Americkú automobilku Tesla snáď ani netreba predstavovať. Tento výrobca sa preslávil hlavne výrobou elektromobilov, pričom jej zakladateľ nie je nik iný ako známy vizionár Elon Musk. Tesla je považovaná za akéhosi priekopníka v oblasti elektromobility, ktorý udáva smer. Okrem toho, že spoločnosť za svoju existenciu ešte nezaznamenala jeden plusový rok, problémy má aj s vozidlami.
Tesla je veľká a známa, pričom mnohí ju v rámci elektromobilov považujú za značku luxusnú. Aj preto má vo svete silnú a početnú základňu fanúšikov, ktorí na ňu nedajú dopustiť. Nielen pri automobiloch, ale aj pri iných druhoch tovaru majú ľudia tendenciu priťahovať sa k veľkým menám, nakoľko dôverujú kvalite ich produktu.
Druhá skupina ľudí ani tak nepozerá na kvalitu, ako na imidž, trendy, či cenu vozidla. A práve v týchto oblastiach Tesla dominuje pravdepodobne najviac. Niet pochýb o tom, že prináša aj najmodernejšie technológie, no niektorí ľudia si ju kupujú práve pre jej cveng.
Ako sa hovorí, nie je všetko zlato, čo sa blyští a toto príslovie platí okrem iného aj pre vozidlá spoločnosti Tesla. Áno, aj Tesla môže mať viacero problémov, o ktorých možno ani veľa ľudí nevie, no aj napriek tomu sú presvedčení, že sú to tie najkvalitnejšie elektrické vozidlá pod Slnkom.
Za servis si priplatíš, no všetko závisí od krajiny a modelu
Je známe, že niektoré diely, z ktorých sú vozidlá vyrábané, nie sú príliš kvalitné. Časom sa môžu ozývať rôzne pískania, vŕzganie, či iné zvuky z ktorých nebude mať majiteľ radosť. Zvlášť, pokiaľ si za vozidlo dal niekoľko desiatok tisíc eur. Samostatnou kapitolou je aj servisovanie vozidla. Elektromobily nepotrebujú výmenu a údržbu niektorých súčiastok či kvapalín, ako je to pri bežných vozidlách so spaľovacím motorom.
Pri elektromobiloch tak nebudeš musieť riešiť výmenu motorového oleja, výmenu sviečok, či olejových filtrov. Tesla však odporúča investovať do servisných prehliadok, ktoré zahŕňajú dôkladnú kontrolu vozidla. Servisné prehliadky sú dôležité aj z toho pohľadu, že neprídeš o záruku, ktorú ti automobilka na tvoje auto poskytuje. O ďalších informáciách spojených so servisom sa dočítaš tu.
Problém môže pre niekoho predstavovať cena len za návštevu servisu. Tá sa môže pohybovať medzi 475 až 750 dolárov, pričom cena v európskom servisnom centre vo Viedni by mala byť zhruba 700 €. Ceny by mali zahŕňať aj prípadné opravy, no môžu sa líšiť v závislosti od roku výroby, modelu či servisného plánu. Taktiež si je možné servis predplatiť na obdobie 4 rokov, čo stojí okolo 2 200 €.
Viacero problémov, o ktorých Tesla vie
Vozidlá Tesla majú aj viacero konštrukčných nedostatkov. Jedným z nich je aj občasná poruchovosť posilňovača riadenia. Niekoľko majiteľov sa sťažovalo na problémy pri zatáčaní, nakoľko ich v danej činnosti volant blokoval. Toto je veľký problém, vďaka ktorému sa vodič môže dostať do život ohrozujúcej situácie. Navyše, oprava trvá aj niekoľko týždňov, nakoľko sa Tesle tento problém nedarí rýchlo vyriešiť.
Ďalší problém, ktorý môže byť pre mnohých nepochopiteľný, je systém sledovania mŕtveho uhla. Drvivá väčšina automobilov upozorňuje na vozidlo, ktoré sa nachádza v mŕtvom uhle na spätných zrkadlách. Tesla na túto skutočnosť upozorňuje na veľkom displeji, ktorý sa nachádza na stredovom paneli, čo môže byť taktiež v mnohých prípadoch nebezpečné.
Na veľkom displeji sa ti ešte okrem iného zobrazuje aj tvoja rýchlosť, nakoľko vozidlá nemajú klasické tachometre a preto sa budeš musieť pripraviť na to, že tvoj zrak sa viackrát počas jazdy bude musieť uprieť namiesto cesty na už spomínaný displej, čo môže taktiež predstavovať reálne nebezpečenstvo.
V poslednom období sa dokonca niekoľko majiteľov sťažovalo na to, že im displej stmavol a prestal reagovať. Stránky automobilky boli zaplavené viacerými sťažnosťami a reklamáciami. Ako sa však ukázalo, problém nastal pravdepodobne v pamäťovom čipe typu eMMC, ktorý je zabudovaný v palubnom počítači. Náklady na výmenu sa však pohybujú od 2 500 do 2 700 dolárov, čo je suma, ktorá nepoteší nikoho, informuje Digital Trends.
Pozor na úplne nové kusy a riedku sieť servisných stredísk
Problémy sa vyskytujú aj pri úplne nových kusoch daného modelu a preto sa odporúča, aby zákazníci neboli príliš nedočkaví a počkali, pokým sa niektoré prvotné chyby odstránia. Stáva sa často, že vozidlá môžu prísť k novým majiteľom so škrabancami, vydutým čelným sklom, či inými kozmetickými vadami, ktoré určite nevyčaria úsmev na tvári.
Jeden z veľkých problémov má aj nový Model 3, ktorý trpí na zlé, respektíve žiadne tesnenie. Jeden z používateľov nahral o tomto neduhu video, ktoré vložil na YouTube. Vo videu možno vidieť, že voda, ktorá sa nachádzala na aute, jednoducho stiekla do kufra auta a zamočila batožinu, ktorá sa v ňom nachádzala.
Veľkou slabinou Tesly je aj hustota servisných stredísk. Mnohí majitelia sú tak nútení naplánovať si dlhú cestu do najbližšieho servisného strediska, oproti tým, ktorí vlastnia bežný automobil so spaľovacím motorom. Navyše, niektoré z technických problémov nemusia byť vyriešené ihneď na mieste, čo sa potom odráža aj v tom, že si so sebou budeš musieť zobrať niekoho, kto ťa odvezie späť.
Spôsobené to môže byť, okrem iného, aj tým, že vo všeobecnosti sú elektrické vozidlá ešte stále málo prebádané, a tak nie je prekvapením, že sa môžu objaviť problémy, s ktorými sa technici ešte nestretli. Najbližším servisným strediskom pre Slovákov je zatiaľ to so sídlom vo Viedni.
Problémy hlásia Slováci aj Česi
Na Slovensku, či v Českej republike ešte stále nejazdí po cestách veľký počet elektromobilov, no občas je možné zahliadnuť nejaký model od automobilky Tesla. Aj slovenskí či českí majitelia mávajú so svojimi vozidlami rôzne problémy, o ktoré sa delia na fóre Tesla Club Slovakia.
Môže ísť napríklad o problémy s internetom. Niektorí používatelia sa sťažujú, že nemajú signál alebo prístup na internet a tento problém nepodarilo vyriešiť ani po návšteve servisného strediska vo Viedni.
Ďalší majitelia sa sťažovali na to, že sa im vždy spustí alarm vtedy, keď vzdialene zapnú klimatizáciu cez aplikáciu Modelu S. Tento problém sa však mal odstrániť s nasledujúcou aktualizáciou. Majiteľom Modelu X spôsobila problémy jedna z aktualizácií, po ktorej sa sám od seba reštartoval stredový displej aj niekoľko krát za deň, čím sa stal nepoužiteľný. Tento problém museli nakoniec riešiť v servisnom stredisku.
O niektorých problémoch so svojou Teslou nám porozprával aj známy český technologický youtuber Petr Mára, ktorý používa Teslu už dlhší čas. Viac sa dočítaš v spomínanom rozhovore.
Tesla nie je dokonalá, no to nie je žiadna automobilka
Je absolútne jasné, že práve Tesla má najväčší podiel na elektromobilite. Tento článok nie je o tom, že Tesla vyrába nekvalitné autá, ktoré sa neoplatí kúpiť, no ide o to, že aj pri takejto značke, ktorá predáva vozidlá za niekoľko desiatok tisíc, sa môžu vyskytnúť problémy, z ktorých sú niektoré vážnejšie a iné naopak veľmi banálne, ktoré by sa objavovať nemali.
Výhodou je to, že väčšina problémov sa dá opraviť resetom alebo aktualizáciou systému. Nevýhodou je príliš riedka sieť servisných stredísk, takže v prípade veľkého problému si nútený absolvovať dlhú cestu do servisu.
Je potrebné si uvedomiť, že vozidlá značky Tesla sú prešpikované technikou rôzneho druhu a tá jednoducho môže zradiť kedykoľvek. Možno častejšie, ako je to pri iných značkách, no je potrebné s tým rátať a potom sa podľa toho aj zariadiť.
V každom prípade, Tesla aj naďalej ostáva automobilkou z ktorej si mnohé ďalšie berú príklad z hľadiska použitých technológií, čo je v konečnom dôsledku v poriadku, nakoľko sa aj samotný Elon Musk niekoľkokrát vyjadril, že Tesla vznikla hlavne z toho dôvodu, aby inšpirovala a motivovala zvyšné automobilky k výrobe elektrických vozidiel, čo sa jej zjavne darí.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť" nedostatkovú surovinu budúcnosti
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensku je nelegálna. Známa látka predlžuje život buniek o 57 % a spomaľuje starnutie, zistili vedci
Slovensko pod náporom búrok: Supercely, vietor 85 km/h a krúpy. Výstrahy 2. stupňa platia pre tieto okresy
Hygienici varujú: Tieto populárne letné lokality skrývajú zdravotné riziká (NOVÝ ZOZNAM)
NOVÝ PRIESKUM: Štvrtina Slovákov by pripustila pripojenie k Rusku, 14 % je jednoznačne za
Hlas vysvetľuje 300-tisícovú pôžičku od Pellegriniho sestry: Najnovšie Šutaj Eštok spomína aj Zomri
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
AKTUÁLNE: Prísna regulácia EÚ má prvé obete. Meta zakáže politické reklamy na svojich platformách
Internet Starlinku zrazu prestal fungovať. Tisíce ľudí po celom svete zažili rozsiahly globálny výpadok
Nový model Teslu ich nezachránil. Elon Musk má dôvod na obavy, jeho automobilka upadá
Airbus získal obrovskú objednávku od Avolonu. Dodá 90 lietadiel a ďalšie môžu pribudnúť
Japonci prišli s prelomovým genetickým objavom, pomôže ľudom Downov syndróm
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP