Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Volvo a jeho dcérska značka Polestar nedávno potvrdili ceny plne elektrického vozidla Polestar 2, ktorého úlohou bude konkurovať Tesle Model 3 na európskom trhu. Zatiaľ sa mu to darí minimálne po stránke cien.

Polestar ako dcérska značka Volva nedávno zverejnila na svojich stránkach tlačovú správu, ktorej súčasťou boli aj ceny plne elektrického vozidla Polestar 2. Správa, na ktorú upozornil portál Electrek, okrem cien odhaľuje aj jednotlivé trhy, na ktorých bude vozidlo predstavené. Automobil sa do výroby dostane na začiatku roka 2020 a k prvým zákazníkom poputuje až začiatkom júna.

Ceny sú pre jednotlivé krajiny rôzne

Medzi krajiny, kde si budú môcť vodiči Polestar 2 zakúpiť, patrí Nórsko, Švédsko, Nemecko, Veľká Británia, Holandsko a Belgicko. Automobil bude v západnej Európe najdrahší v Belgicku a Holandsku, kde si zaň automobilka vypýta 59 800 €. V Nemecku si ho budú môcť vodičikúpiť o 1000 € lacnejšie a v prepočte za približne 56 000 € si ho budú môcť obstarať zákazníci vo Veľkej Británii.

Asi najvýhodnejšie bude možné Polestar 2 kúpiť v Nórsku, kde sa jeho cena vyšplhá v prepočte na takmer 47 000 €. Táto cena je v Nórsku veľmi lukratívna aj kvôli miestnym dotáciám na elektrické vozidlá. Menším prekvapením je ale cena vo Švédsku, kde bude možné Polestar 2 zakúpiť v prepočte za prekvapivých 61 000 €. Vo všetkých spomínaných štátoch západnej aj severnej Európy spomínané ceny zahŕňajú DPH spolu s 3. rokmi bežného servisu a údržby.

Konkurent, ktorý musí okrem ceny aj svoje kvality dokázať

Nie je žiadne tajomstvo, že Polestar 2 má byť priamy konkurent Tesly Model 3. Tieto dve plne elektrické automobily zdieľajú okrem ceny aj podobné parametre. Model 3 Long Range AWD sa v spomínaných krajinách predáva za podobnú cenu okrem Nemecka a Veľkej Británie, kde rozdiely v cene činia 8000, respektíve 3000 €.

Po stránke parametrov ponúkne Polestar 2 78 kWh batériu a 300 kW motor. Tesla Model 3 LG AWD v tomto smere ponúka rovnakú batériu a 311 kW motor. Polestar 2 dokáže svoju batériu dobíjať výkonom 150 kWh, zatiaľ čo Model 3 to zvláda pri maxime 250 kWh. Jediný dôležitý údaj, ktorý ešte nepoznáme, je dojazd Polestaru 2.

Ten bude veľmi dôležitým ukazovateľom čo sa konkurencieschopnosti týka. Na to, či sa Volvo a Polestaru podarilo vyprodukovať skutočného konkurenta Tesly, si ešte budeme musieť počkať na prvé testy a skúsenosti majiteľov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú