„Podcenili sme Teslu, predbehnúť ju nebude až tak jednoduché“, tvrdí šéf najväčšej automobilky sveta
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Tesla je aktuálne jednoznačným lídrom v oblasti elektromobility, no tradičné automobilky pochopiteľne majú ambície mladú kalifornskú spoločnosť čím skôr predbehnúť. Inak to nie je ani v prípade VW, najväčšieho výrobcu áut na svete. Ako však informoval portál InsideEVs, Herbert Diess priznal, že Tesla je silnejším súperom než si spočiatku mysleli.
Šéf nemeckého koncernu uznáva, že Tesla je aktuálne číslo jedna v oblasti elektromobility. Už pri jeho dávnejších vyjadreniach ale neskrýval ambície, že kalifornskú automobilku chce zosadiť z pomyselného trónu.
Nemecký gigant investoval nemalé peniaze do rozvoja elektromobility s cieľom stať sa najväčším výrobcom. Vedenie spoločnosti však zrejme malo príliš veľké oči a Teslu jednoducho podcenili.
Do roku 2025 sa im to zrejme nepodarí
Diess na konferencii FT Future of the Car 2022 priznal, že Tesla je v tomto tesnom súboji silnejší súper než predpokladali a predbehnúť ju v predajoch do roku 2025 sa im zrejme nepodarí. Zároveň dodal, že VW sa v žiadnom prípade nevzdáva a aj napriek nepriaznivým predikciám sa pokúsi tento ambiciózny cieľ dosiahnuť, píše Reuters.
Tesla navyše iba nedávno otvorila novú fabriku neďaleko Berlína, čím ešte zvýši konkurenčný boj o zákazníka na európskom trhu. VW by ale naopak mohol ťažiť s dlhodobých skúseností a najmä širšej ponuky vozidiel.
Brutálna elektroofenzíva a sila veľkého koncernu
Podľa odborníkov má Volkswagen oproti Tesle hneď niekoľko výhod. Najzásadnejšou je, že pod Volkswagen spadá viacero veľkých automobiliek a VW Group je sám o sebe najväčším automobilovým koncernom na svete.
Ďalej sú tu skúsenosti, ktorých má VW podstatne viac. Niektorí odborníci sa ale vyjadrili, že je príliš skoro vydávať závery, kedy a či sa vôbec Volkswagen stane jednotkou na trhu elektromobilov.
Volkswagen ich chce mať do roku 2030 na trhu až 70, no vzhľadom na množstvo veľkých automobiliek, ktoré spadajú pod koncern, toto číslo nie je až tak veľké.
Dôležitá je cenová dostupnosť
Herbert Diess je veľkým vizionárom a jeho názory by sme preto nemali brať na ľahkú váhu. Nedávno sa pre nemecký portál WiWo vyjadril, že elektromobily sa už do pár rokov cenami vyrovnajú spaľovákom alebo ich dokonca podlezú.
Toto bude veľmi dôležitý moment a automobilka, ktorá ako prvá prinesie skutočne cenovo dostupný a zároveň plnohodnotný elektromobil, si na svoju stranu môže nakloniť množstvo zákazníkov.
Aj v tomto smere zohráva Volkswagen a Tesla pomerne tichý, no rozhodne veľký súboj. Americký výrobca sa už údajne pripravuje na výrobu svojej Tesly s cenovkou do 21 000 €. Ani VW rozhodne nezaháľa, zatiaľ čo lacnú Teslu sme naživo ešte nevideli, nemecký výrobca na výstave IAA v Mníchove ukázal koncept ID Life.
Tento malý, lacný a ultra moderný elektromobil by podľa automobilky nemal stáť viac ako 20 000 € a do výroby sa dostane už do roku 2025.
Revolúcia pri výrobe áut
Americká automobilka priniesla revolúciu do výroby áut, kedy jednotlivé časti karosérie nezvára z viacerých častí, ale odlieva ich väčšie časti, čím sa výrazne kráti čas a znižuje pracovná sila potrebná na výrobu auta.
Ako sme informovali dávnejšie, práve v tomto vidí VW najväčšiu „silu“ americkej automobilky. Tesla dokáže so 12 000 zamestnancami v berlínskej továrni vyrábať 500 000 elektromobilov ročne.
Volkswagen vo svojej továrni vo Wolfsburgu vyrobí až 700 000 áut ročne, avšak s počtom 25 000 zamestnancov, čo je absolútny nepomer v porovnaní s Teslou. Podľa Herberta Diessa je preto potrebná reštrukturalizácia, ktorá ale ohrozí každé štvrté pracovné miesto.
Inými slovami, pri zmene výrobných procesov môže o prácu prísť každý štvrtý zamestnanec VW, čo by sa aktuálne dotýkalo až 30 000 ľudí po celom svete. Podľa hovorcu rady VW je ale riešenie s takto drastickým prepúšťaním zamestnancov úplne absurdné a nereálne.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
RECENZIA Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Šéf TikToku plánuje na súde bojovať proti zákazu platformy v USA
Europoslanci odobrili zníženie objemu obalov a ich recykláciu
Z Boeingu s 200 ľuďmi na palube sa dymilo, japonská aerolínia ho evakuovala
Už ich vidí úplne každý. Windows 11 pridal reklamy na najotravnejšie miesto (+ako ich vypneš)
Slovak stál za Bugatti Veyron aj Rolls-Royce. Neuveríš, ktorá automobilka si ho teraz uchmatla
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené