Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Tesla je aktuálne jednoznačným lídrom v oblasti elektromobility, no tradičné automobilky pochopiteľne majú ambície mladú kalifornskú spoločnosť čím skôr predbehnúť. Inak to nie je ani v prípade VW, najväčšieho výrobcu áut na svete. Ako však informoval portál InsideEVs, Herbert Diess priznal, že Tesla je silnejším súperom než si spočiatku mysleli.

Šéf nemeckého koncernu uznáva, že Tesla je aktuálne číslo jedna v oblasti elektromobility. Už pri jeho dávnejších vyjadreniach ale neskrýval ambície, že kalifornskú automobilku chce zosadiť z pomyselného trónu.

VW/Pixabay

Nemecký gigant investoval nemalé peniaze do rozvoja elektromobility s cieľom stať sa najväčším výrobcom. Vedenie spoločnosti však zrejme malo príliš veľké oči a Teslu jednoducho podcenili.

Do roku 2025 sa im to zrejme nepodarí

Diess na konferencii FT Future of the Car 2022 priznal, že Tesla je v tomto tesnom súboji silnejší súper než predpokladali a predbehnúť ju v predajoch do roku 2025 sa im zrejme nepodarí. Zároveň dodal, že VW sa v žiadnom prípade nevzdáva a aj napriek nepriaznivým predikciám sa pokúsi tento ambiciózny cieľ dosiahnuť, píše Reuters.

FonTech/VW

Tesla navyše iba nedávno otvorila novú fabriku neďaleko Berlína, čím ešte zvýši konkurenčný boj o zákazníka na európskom trhu. VW by ale naopak mohol ťažiť s dlhodobých skúseností a najmä širšej ponuky vozidiel.

Brutálna elektroofenzíva a sila veľkého koncernu

Podľa odborníkov má Volkswagen oproti Tesle hneď niekoľko výhod. Najzásadnejšou je, že pod Volkswagen spadá viacero veľkých automobiliek a VW Group je sám o sebe najväčším automobilovým koncernom na svete.

Ďalej sú tu skúsenosti, ktorých má VW podstatne viac. Niektorí odborníci sa ale vyjadrili, že je príliš skoro vydávať závery, kedy a či sa vôbec Volkswagen stane jednotkou na trhu elektromobilov.

Twitter

Volkswagen ich chce mať do roku 2030 na trhu až 70, no vzhľadom na množstvo veľkých automobiliek, ktoré spadajú pod koncern, toto číslo nie je až tak veľké.

Dôležitá je cenová dostupnosť

Herbert Diess je veľkým vizionárom a jeho názory by sme preto nemali brať na ľahkú váhu. Nedávno sa pre nemecký portál WiWo vyjadril, že elektromobily sa už do pár rokov cenami vyrovnajú spaľovákom alebo ich dokonca podlezú.

Toto bude veľmi dôležitý moment a automobilka, ktorá ako prvá prinesie skutočne cenovo dostupný a zároveň plnohodnotný elektromobil, si na svoju stranu môže nakloniť množstvo zákazníkov.

Volkswagen

Aj v tomto smere zohráva Volkswagen a Tesla pomerne tichý, no rozhodne veľký súboj. Americký výrobca sa už údajne pripravuje na výrobu svojej Tesly s cenovkou do 21 000 €. Ani VW rozhodne nezaháľa, zatiaľ čo lacnú Teslu sme naživo ešte nevideli, nemecký výrobca na výstave IAA v Mníchove ukázal koncept ID Life.

Tento malý, lacný a ultra moderný elektromobil by podľa automobilky nemal stáť viac ako 20 000 € a do výroby sa dostane už do roku 2025.

Revolúcia pri výrobe áut

Americká automobilka priniesla revolúciu do výroby áut, kedy jednotlivé časti karosérie nezvára z viacerých častí, ale odlieva ich väčšie časti, čím sa výrazne kráti čas a znižuje pracovná sila potrebná na výrobu auta.

Tesla

Ako sme informovali dávnejšie, práve v tomto vidí VW najväčšiu „silu“ americkej automobilky. Tesla dokáže so 12 000 zamestnancami v berlínskej továrni vyrábať 500 000 elektromobilov ročne.

Volkswagen vo svojej továrni vo Wolfsburgu vyrobí až 700 000 áut ročne, avšak s počtom 25 000 zamestnancov, čo je absolútny nepomer v porovnaní s Teslou. Podľa Herberta Diessa je preto potrebná reštrukturalizácia, ktorá ale ohrozí každé štvrté pracovné miesto.

Inými slovami, pri zmene výrobných procesov môže o prácu prísť každý štvrtý zamestnanec VW, čo by sa aktuálne dotýkalo až 30 000 ľudí po celom svete. Podľa hovorcu rady VW je ale riešenie s takto drastickým prepúšťaním zamestnancov úplne absurdné a nereálne.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú