20 000 € elektromobil je ešte ďaleko. VW odhalil koncept a dátum jeho predstavenia, nemá ani infotainment
Zdá sa, že prvý skutočne lacný elektrický Volkswagen tak skoro nepríde. Automobilka síce na konferencii IAA v Mníchove odhalila veľmi zaujímavý koncept ID Life, ktorý bude stáť menej ako 20 000 €, no v produkčnej verzii príde na trh až v roku 2025, informuje portál Electrek.
Volkswagen bez akýchkoľvek prvotných náznakov odhalil koncept extrémne futuristického, no v prvom rade skutočne lacného elektromobilu ID Life. Už na prvý pohľad z tohto drobného auta srší, že bude lacné. Pôsobí veľmi „plastovo“, čo je samozrejme zámer, nakoľko je auto z väčšej časti vyrobené z recyklovaných a prírodných materiálov.
Podstatná je v tomto prípade cena, produkčná verzia ID Life nemá podľa automobilky prekročiť cenovku 20 000 €. Pôjde tak o skutočne lacný, no zároveň plnohodnotný elektromobil.
Futuristický dizajn pripomínajúci Hondu-e
Už pri prvom pohľade na koncept auta bolo ihneď jasné, na ktorý model sa lacný elektromobil od VW podobá. Správne, je to elektrická Honda-e, ktorá je rovnako futuristická a ktorá priniesla unikátne riešenia najmä v interiéri.
Inak tomu nie je ani v prípade ID Life. Lacný elektromobil cieli na skupinu mladých šoférov, čomu je prispôsobený jeho exteriérový, ale aj interiérový dizajn.
Predný rad sedadiel je spojený, medzi sedadlom spolujazdca a šoféra sa preto nenachádza žiadna konzola. Toto riešenie má aj svoj praktický význam, predne sedadlá sa totiž dajú sklopiť a spolu so zadným radom tak vytvoria jedno veľké sedenie. Táto možnosť sa skvelo hodí na sledovanie filmov či hranie hier.
Koncept ID Life je totiž vybavený hernou konzolou a projektorom a ty si tak budeš môcť užiť nekonečnú zábavu kdekoľvek na cestách. Projekčné plátno je šikovne skryté v palubnej doske, odkiaľ sa dá v prípade potreby jednoducho vytiahnuť.
Palubná doska je extrémne čistá a neobsahuje žiaden displej infotainmentu. Ako infotainment môže vodič využiť svoj smartfón podobne, ako tomu je napríklad pri lacnom VW e-UP či Škode Citigo-e, ktorú sme testovali.
Displej pre vodiča je integrovaný priamo vo volante, no nejde však o klasický kruh, ale skôr o „kormidlo“ pripomínajúce volanty F1 alebo kontroverzný Yoke volant od Tesly.
Skvelý výkon aj solídny dojazd
Ako uvádza Volkswagen v tlačovej správe, v interiéri auta sa nachádzajú aj klasické 230 V zásuvky, z ktorých je možné napájať ďalšiu techniku, napríklad smartfón, notebook a podobne.
Produkčná verzia ID Life bude postavená na modulárnej platforme MEB pre menšie elektromobily. Pôjde tiež o prvé vozidlo na tejto platforme s pohonom predných kolies.
Elektromotor dostane výkon 172 kW (234 koní) a malý a ľahký ID Life vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Pôjde tak o skutočne mrštné vozidlo s dojazdom okolo 400 km podľa WLTP. Solídny dojazd zabezpečí batéria s kapacitou 57 kWh.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vyrobili dokonalý elektromobil do mesta. Batérie si zoberieš z auta a nabiješ doma
Majstrovský ťah. Volvo vyrobilo elektromobil, ktorý ako jediný priamo súperí s Teslou
Jazdili sme na elektrickom kamióne, ktorý čoskoro zaplaví Bratislavu
Slovenská polícia presedlá na bavoráky. Do služby pripadlo cez 30 BMW s batériami
VIDEO Výkonom zahanbí Teslu, luxusom Triedu S. Elektromobil skoro skrachovanej automobilky nakoniec vyrobia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Snažia sa zabiť elektromobily aj bežné spaľováky. Nový motor s výkonom 320 koní váži len 32 kg
- Krok od absolútnej revolúcie. Číňania vyvinuli batériu, ktorá sa nabije za pár minút pri hocijakej teplote
- Tesla chce v Európe ďalšiu továreň, už si vraj vybrala aj krajinu
- Japonci idú opäť hlavou proti všetkým. Do elektromobilu dali motor, ktorý nemá obdobu
- Takto vyzerá tanker budúcnosti. Jazdí na elektrinu, miesto ropy preváža masívne batérie
-
- Snažia sa zabiť elektromobily aj bežné spaľováky. Nový motor s výkonom 320 koní váži len 32 kg
- Krok od absolútnej revolúcie. Číňania vyvinuli batériu, ktorá sa nabije za pár minút pri hocijakej teplote
- Tesla chce v Európe ďalšiu továreň, už si vraj vybrala aj krajinu
- Vyrobili dokonalý elektromobil do mesta. Batérie si zoberieš z auta a nabiješ doma
- Takto vyzerá tanker budúcnosti. Jazdí na elektrinu, miesto ropy preváža masívne batérie
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
- Snažia sa zabiť elektromobily aj bežné spaľováky. Nový motor s výkonom 320 koní váži len 32 kg
Astronauti na ISS nainštalovali nové solárne panely
Toto je nová najlepšia krajina pre prácu z domu. Dostaneš ergonomickú stoličku aj internet zadarmo
Prémiový výrobca elektromobilov v Číne má fatálny problém. Jeho strata sa prehĺbila na stovky miliónov
AKTUÁLNE: Obrovské zlúčenie na trhu. Dvaja veľkí elektropredajcovia sa chcú spojiť
V takejto kvalite ikonický Avatar nikde inde neuvidíš. V tejto službe sa dočkal exkluzívneho vylepšenia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené