Automobilka Peugeot minulý rok uviedla na trh nový kompaktný elektromobil e-208. Ten však mnohých záujemcov zarazil vyššou cenovkou, no automobilka zvažuje výrobu lacnejšej verzie s nižšou kapacitou batérie, informuje Carscoops.
Elektrický Peugeot 208 by tak čoskoro mohol dostať lacnejšiu verziu s cenou na hranici 25 000 €. V súčasnosti totiž automobilka vyrába iba jeden model s cenovkou takmer 29 000 €, ktorá je takto nastavená pre slovenský trh. Novú, lacnejšiu „dvestoosmičku“ však podľa automobilky uvidíme najskôr až po facelifte aktuálneho modelu.

Manažérka Peugeotu Anne-Lise Richardsová povedala, že zákazníci sa čoraz viac snažia stotožňovať s elektromobilmi a už sa toľko nezaujímajú o ich maximálny dojazd. Aj keď aktuálne Peugeot e-208 zákazníci nepovažujú za drahý, no tiež ani lacný, automobilka priznala, že neskôr zrejme budú potrebovať aj lacnejšiu verziu, píše portál AutoExpress.
V prípade modelu Peugeot e-208 je „návod“ na zníženie cenovky veľmi jednoduchý. Automobilka plánuje znížiť kapacitu batérie odstránením niekoľkých článkov batérie. V súčasnej verzii dosahuje kapacita batérie slušných 50 kWh, čo zabezpečí maximálny dojazd 340 km.

Nový lacnejší model e-208 by tak mohol disponovať batériou s kapacitou okolo 37 kWh, ktorá by zabezpečila dojazd na stále slušných 240 km. Ako sme však informovali, nový model bude otázkou až najbližších niekoľkých rokov.
V súčasnosti z liniek Peugeotu schádzajú iba dva modely elektromobilov, a to spomínaná 208 a tiež mestské SUV 2008. Model Peugeot e-208 sa navyše vyrába exkluzívne u nás na Slovensku vo fabrike pri Trnave a automobilka aj napriek vyššej cenovke registruje podľa dostupných informácii množstvo predobjednávok, takže uvažujú o zdvojnásobení výroby.
Elektromobilita

Nový Tuscon N Line predstavený. Takto vyzerá kórejské SUV so športovým vzhľadom, má aj plug-in hybrid

EÚ chce byť batériovou veľmocou. Na ich výrobu pôjdu takmer 3 miliardy €, zapojené je aj Slovensko

Dokázali sme to. Európa prekonala výrobou z obnoviteľných zdrojov fosílne palivá

RECENZIA Zabudni na Seat, toto je Cupra! Ako veľmi je zábavné športové auto s plug-in hybridom? (RECENZIA)
