Peugeot odhalil svoj doposiaľ najodvážnejší plán v oblasti elektromobility. Ako informuje Auto Express, dva mimoriadne obľúbené modely začne francúzska automobilka počnúc budúcou generáciou vyrábať už len ako elektromobily.
Automobilka síce stále ponúka množstvo vozidiel s benzínovými či naftovými motormi, v minulom roku bolo ale každé desiate predané vozidlo značky elektrifikované, píše InsideEVs. Peugeot za posledné dva roky predstavil elektrifikované verzie modelov 208 a 2008 pod názvami e-208 a e-2008, tentokrát však má s týmito dvomi modelmi ešte odvážnejšie plány. Peugeot e-208, ktorý sa stal aj európskym autom roka 2020, sa navyše vyrába exkluzívne na Slovensku vo fabrike pri Trnave.

Čisto elektrická 208 a 2008
Generálny riaditeľ Peugeotu, Jean-Phillipe Imparato, potvrdil, že ďalšia generácia modelov 208 a 2008 nebude mať v ponuke žiadnu verziu so spaľovacím motorom, ale bude výhradne len elektrická. Nakoľko je ale aktuálna generácia na trhu len necelé dva roky, príchod tej ďalšej sa dá očakávať najskôr v druhej polovici tohto desaťročia.
K tomuto kroku automobilku zrejme presvedčili predaje elektrifikovaných verzií e-208 a e-2008, ktoré v posledných desiatich týždňoch predstavovali viac ako 14 % zo všetkých objednávok. Imparato ďalej uviedol, že tento trend sa zvyšuje každý mesiac či dokonca každý týždeň.

Dôvodom stále zlepšujúceho sa predaja je určite aj nákupná čiastka. Cena oboch modelov totiž začína na sume približne 30 000 €, ktorá síce nie je najnižšia a v porovnaní so spaľovacími verziami je takmer dvojnásobne vyššia, v najbližších rokoch sa ale očakáva rapídne zníženie ceny batérií, ktoré sú aktuálne najdrahším komponentom elektromobilov.
Napríklad kým v roku 2010 stála 1 kWh batérie neuveriteľných 900 €, v súčasnosti cena 1 kWh atakuje hranicu 100 €. Portál Futurism informuje, že výskum spoločnosti BloombergNEF predpovedá do roku 2030 cenu za 1kWh menej ako 50 €.
Koniec 108?
Šéf Peugeotu sa vyjadril aj k momentálne najmenšiemu modelu automobilky. Je vysoko pravdepodobné, že Peugeot 108 sa nedočká ďalšej generácie, ale časom sa jeho výroba úplne ukončí. Peugeot však nebude jedinou automobilkou, ktorá by nepriniesla nástupcu najmenšieho modelu. Minulý rok sa totiž objavili informácie, že Škoda sa rozhodla ukončiť výrobu elektrickej aj spaľovacej verzie Citigo. O nástupcovi zatiaľ v oboch prípadoch nič nevieme.
Teraz čítajú

Audi e-tron GT ako "kombík"? Znie to šialene, no vyzerá nádherne

Porsche leje ďalšie desiatky miliónov eur do firmy „európskeho Elona Muska“. Vlastní takmer štvrtinu

Tesla zdvojnásobuje počet testerov. 5. úroveň autonómneho riadenia má prísť ešte do konca 2021

Elektrická trieda S konečne na ďalších fotografiách, Mercedes vytasí úplne nový dizajn

Takto vyzerá extrémne rýchle nabíjanie nového Hyundai Ioniq 5 v praxi
Články, ktoré hýbu svetom

AKTUÁLNE 4ka oficiálne spúšťa eSIM. Koľko stojí + prečo má veľkú výhodu voči ostatným

Musk nechce žiadny risk. Tesla potajme buduje ďalšiu megabatériu, ktorá zachráni Texas

Štát robí všetko pre to, aby malí obchodníci skrachovali. Na sľúbenú pomoc čakajú od novembra

Slováci spájajú vegánstvo a čapované pivo. Kvalitné jedlo za 3,50 eur tu ale určite nečakaj, to nejde, tvrdia
