Vedci z energetického výskumného strediska v Kórei vyvinuli nový typ batérie, ktorá je vyrobená z kremíkových anódových materiálov. Oproti bežným batériám využívaných v elektromobiloch poskytuje nová batéria dvojnásobný dojazd, informuje portál InterestingEngineering.
Oproti tradičným batériám, ktoré využívajú grafitové anódy, môže nový typ zhotovený z kremíkových anód dokonca zvýšiť kapacitu batérie až štvornásobne. Jej nabíjanie je taktiež extrémne rýchle, na 80 % kapacity sa dokáže batéria nabiť za 5 minút.
Pri použití takejto batérie v elektromobile sa zvýši dojazd až dvojnásobne, tvrdí vedúci projektu, Hun-Gi Jung. Kremík má podľa jeho slov až 10-krát väčšiu kapacitu skladovania energie ako grafit. Jeho nevýhoda pri použití v batérii však je, že pri nabíjacích a vybíjacích cykloch sa jeho objem rýchlo zväčšuje, čo zapríčiňuje rapídny pokles skladovacej kapacity.

Súčasné metódy na stabilizovanie kremíka ako anódového materiálu v batérii boli príliš nákladné, no tím vedcov sa s problémom vysporiadal pomocou vody, oleja a škrobu. Všetky tieto materiály sú lacné a relatívne dostupné. Pomocou troch surovín sa následne tepelnou úpravou podarilo vedcom kremík v batérii stabilizovať a zabrániť tak jeho expanzii počas jednotlivých cyklov, píše ScientistStudy.
Vďaka tomu, že na stabilizáciu kremíka boli použité dostupné materiály a stabilizačný proces je pomerne jednoduchý, existuje veľká pravdepodobnosť dostupnosti novej batérie aj v komerčnej prevádzke.
Elektromobilita

Nový Tuscon N Line predstavený. Takto vyzerá kórejské SUV so športovým vzhľadom, má aj plug-in hybrid

EÚ chce byť batériovou veľmocou. Na ich výrobu pôjdu takmer 3 miliardy €, zapojené je aj Slovensko

Dokázali sme to. Európa prekonala výrobou z obnoviteľných zdrojov fosílne palivá

RECENZIA Zabudni na Seat, toto je Cupra! Ako veľmi je zábavné športové auto s plug-in hybridom? (RECENZIA)
