Mladoboleslavská automobilka prišla s výbornou správou pre všetkých majiteľov elektromobilu Enyaq. Nová softvérová aktualizácia ME3 prináša vylepšenia, ktoré okrem iného zvýšia dojazd na jedno nabitie či skrátia nabíjacie časy na rýchlonabíjačkách, informuje automobilka v tlačovej správe.

Nová softvérová aktualizácia s označením ME3 prichádza spolu s novým modelom Enyaq iV Coupé. Všetky modely Enyaq vyrábané od februára 2022 už budú vybavené novou generáciou softvéru. Majitelia, ktorí si elektromobil kúpili dávnejšie, budú musieť počkať na aktualizáciu až do druhej polovice 2022.

Škoda

Horšou správou je, že na získanie aktualizácie musia zákazníci navštíviť autorizovaný servis a Škoda tak zatiaľ neposkytuje OTA aktualizácie podobne, ako to robí koncernový partner Volkswagen. Aktualizácia softvéru ale bude bezplatná.

Zvýšená starostlivosť o batériu

Jednou z najzásadnejších noviniek aktualizácie ME3 je režim starostlivosti o batériu. Po aktivácii tohto režimu systém automaticky obmedzí niektoré parametre auta, ktoré však prispejú k dlhšej životnosti akumulátora. Maximálna úroveň nabitia sa v režime Battery Care obmedzí na 80 % a taktiež sa zníži maximálny nabíjací výkon na DC staniciach, čím sa ale predĺžia časy nabíjania.

Michal Varga/FonTech

V prípade potreby 100 % kapacity batérie sa dá tento režim jednoducho vypnúť a jedným tlačidlom tiež odomkneš maximálny nabíjací potenciál. Novinkou pre verzie s pohonom 4×4 je jazdný režim Traction mode, ktorý je špeciálne určený na jazdu po povrchu, kde je potrebná maximálna trakcia. Rýchlosť vozidla je obmedzená na 20 km/h.

Bezstarostná navigácia v aute

Vylepšení sa dočkala aj vstavaná navigácia. Tá po novom umožňuje na danej trase pridať alternatívne zastávky na nabíjanie a navigácia tiež zobrazí informácie, s koľkými percentami batérie by si mal k danej nabíjačke prísť a tiež ako dlho potrebuješ nabíjať, aby si prišiel do cieľa či k ďalšiemu nabíjaciemu bodu na trase.

NEPREHLIADNI
VIDEO: Slovákom padne zo Škody sánka. Toto je najúchvatnejšia predná maska na našich cestách

Vylepšení sa dočkala aj grafika digitálneho kokpitu, ktorý v prípade elektromobilov na platforme MEB zobrazuje len najzákladnejšie informácie, no v prípade Škody Enyaq boli až natoľko základné, že sa na displeji sa zobrazoval stav nabitia batérie iba graficky. Používatelia sa dožadovali aj presnejšieho percentuálneho vyjadrenia.

Michal Varga/FonTech

Vyšší dojazd a rýchlejšie nabíjanie

Nový softvér umožnil zvýšiť maximálny nabíjací výkon vybraných modelov. Enyaq iV 60 sa po novom zvládne nabíjať výkonom maximálne 120 kW a Enyaq iV 80, respektíve 80x zvládne nabíjací výkon až 135 kW. Elektrické SUV s najväčšou 77 kWh batériou sa dokáže nabiť z 10 na 80 % už za 35 minút.

Vylepšený bol aj tepelný manažment batérie, vďaka čomu narástol dojazd na jedno nabitie. Automobilka však v tlačovej správe uvádza iba navýšenie dojazdu verzií Coupé, pričom najlepšie je na tom model Enyaq Coupé iV 80, ktorý dokáže prejsť na jedno nabitie podľa WLTP až 544 km.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú