Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
Spoločnosť Huawei zverejnila oficiálne fotografie ich nového elektrického sedanu Maextro S800, ktorý okamžite vzbudil pozornosť svojimi rozmermi a výkonom. S dĺžkou 5 480 mm ide o najväčší elektrický sedan v Číne a jeden z najväčších sériovo vyrábaných sedanov na svete. Tento model je výsledkom spolupráce Huawei s automobilkou JAC v rámci prémiovej značky Maextro, informuje portál CarNewsChina.
Luxusný rival Maybachu a Nio ET9
Maextro S800 bol navrhnutý s ambíciou konkurovať luxusným modelom ako Mercedes-Benz Maybach S-Class (5 469 mm) a Nio ET9 (5 325 mm). Okrem impozantných rozmerov ponúka aj pôsobivý výkon – až 1 006 koní. Predobjednávky na tento model sa začali ešte v novembri minulého roka, pričom zákazníci mohli zarezervovať svoje vozidlo za zálohu 20 000 juanov. Cena S800 sa odhaduje medzi 1 až 1,5 milióna juanov (približne 130 000 až 200 000 eur).
Maextro S800 bude dostupný v dvoch verziách – ako čistý BEV (batériové elektrické vozidlo) a ako EREV (elektrické vozidlo s predĺženým dojazdom). BEV verzia disponuje troma elektromotormi – jedným 160 kW na prednej náprave a dvoma 237,5 kW na zadných nápravách, čo spolu prináša výkon 635 kW (852 koní).
EREV verzia je vybavená 1,5-litrovým benzínovým motorom, ktorý slúži ako generátor pre batériu, no kolesá poháňajú výlučne elektromotory. Tento variant bude ponúkaný v dvoch konfiguráciách: dvojmotorová verzia (160 kW vpredu a 230 kW vzadu) a trojmotorová verzia, ktorá kopíruje pohon BEV, pričom spolu s benzínovým motorom dosahuje maximálny výkon 750 kW (1 006 koní).
Obe verzie využívajú batérie typu NMC od spoločnosti CATL. Zatiaľ čo kapacita batérie pre BEV ešte nebola oznámená, EREV bude disponovať 63,262 kWh batériou, ktorá umožní čisto elektrický dojazd 272 až 371 km podľa čínskeho štandardu CLTC.
Rozmery a pokročilé funkcie
Maextro S800 má štedré rozmery: dĺžka 5 480 mm, šírka 2 000 mm, výška 1 536 mm a rázvor kolies 3 370 mm. Hmotnosť BEV verzie je 2 731 kg, zatiaľ čo trojmotorový EREV váži 2 859 kg.
Huawei sa postaral aj o technologické inovácie. Napríklad, 15. januára spoločnosť predstavila video, kde S800 autonómne vyhľadal nabíjaciu stanicu, zaparkoval vedľa nej a robotické rameno automaticky pripojilo nabíjačku, ktorá sa po nabití sama odpojila.
Značka Maextro je štvrtým členom Huawei-ovej HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance) spolu s existujúcimi značkami Stelato (v spolupráci s BAIC), Aito (s Series) a Luxeed (s Chery).
Výroba S800 prebieha v novom závode v čínskom meste Hefei, kde má JAC svoje sídlo. Tento závod bol dokončený 16. decembra, pričom JAC v minulosti vyrábal vozidlá pre Nio na základe výrobnej zmluvy.
Kedy sa S800 objaví na cestách?
Hoci presný dátum uvedenia na trh zatiaľ nebol oznámený, podľa predpokladov portálu CarNewsChina sa očakáva spustenie predaja v druhej polovici roka 2025. Maextro S800 tak prinesie novú konkurenciu do segmentu luxusných elektrických sedanov, ktorý je čoraz dynamickejší.
Huawei týmto modelom jasne ukazuje, že ich ambície v automobilovom priemysle siahajú ďaleko za bežný štandard, a prinášajú zákazníkom nielen špičkové technológie, ale aj výrazný luxus a výkon.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Arabi skrývajú vražedné tajomstvo. Futuristické mesto za miliardy už zabilo tisíce ľudí
Prichádza požierač svetov. Najväčší film Marvelu 2025 ukazuje apokalypsu a peklo na Zemi
Čas môže bežať aj dozadu. Fyzici majú dôkaz, že žijeme v paralelnom vesmíre
Slováci ich vyhadzujú na smetisko. Vedci objavili zelený spôsob, ako zo zariadení recyklovať zlato
Smart domácnosť, ktorá dáva zmysel. Vyskúšal som si Samsung SmartThings na vlastnej koži
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zomrela legenda filmovej hudby. Jeho najslávnejšiu melódiu poznal celý svet
Nešťastie na trati: Školák sa vracal z vysvedčenia, cesta domov sa skončila tragicky
Najnavštevovanejšie destinácie zasiahne extrémne počasie: Krajiny sú v pohotovosti
Rusi nechcú zomierať za Putina. Tisíce vojakov odmietajú bojovať, trestajú ich ako v gulagoch
Z dôchodku ti po novom ostane viac. Zmeny prídu už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
V Európe lietajú milióny dronov. Telekom ukázal systém, ktorý ich dokáže zastaviť
Ceny palív na Slovensku prudko stúpli. Sú najvyššie od apríla
Umelá inteligencia prekročila čiaru. Dánsko ju chce zastaviť zákonom
Žiadna tolerancia pre nenávisť a dezinformácie. Nemecko bráni digitálny zákon EÚ
Petržalská električka už má kolaudáciu. Bratislava čaká na finálne rozhodnutia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP