Najväčšia sociálna sieť sveta neprestáva svoje prostredie inovovať, a tak sa často stretávame s mnohými novinkami. Poslednou zmenou na Facebooku je záložka „Prieskumník“ s ikonou rakety. Neohlásená novinka prekvapila mnohých, no firma Marka Zuckerberga vraj len skúša reakcie používateľov. 

Po aktualizácii mobilnej Facebooku a v ľavom paneli webovej stránky tejto sociálnej siete si mnohí ihneď všimli ikonu malej rakety, ktorá nesie označenie „Prieskumník“. V tejto záložke sa nachádza obsah firiem a spoločností, ktoré ešte donedávna spadali do kategórie všetkých príspevkov na nástenke používateľa. Facebook však chcel oddeliť súkromné príspevky od tých propagačných, a tak vytvoril „Explorer Feed“. Na hlavnej nástenke „News Feed“ používateľ teraz uvidí už len príspevky od priateľov a platený obsah. Toto rozhodnutie však so sebou prinieslo aj negatívne reakcie.

Nová „raketka“ sa nepozdáva každému

Novinky na Facebooku sa nepáčia najmä stránkam, ktorých neplatených obsah sa dostal „stranou“. Podľa vyjadrenia spoločnosti pre portál Stratégie však ide len o test, ktorým chce zistiť ako budú používatelia na tieto zmeny reagovať. Skúšobná prevádza týchto noviniek bude počas nasledujúcich mesiacov okrem Slovenska prebiehať aj na Srí Lanke, v Srbsku, Bolívii, Guatemale a Kambodži.

Nenechaj si ujsť
Facebook všetkým ukázal, že peniaze vládnu svetom. Oddnes je to úplný odpad

„Používatelia nám povedali, že sa chcú jednoduchšie dostať k postom od priateľov a rodiny, tak testujeme dva rôzne feedy. Pri tomto teste môžu mať ľudia miesto vyhradené pre príspevky rodiny a priateľov (News feed) a miesto dedikované pre príspevky stránok.“ – vyjadrenie Facebooku pre portál Stratégie.sk.

Zmeny v rozdelení zasiahnu všetky typy príspevkov, od videí, až po klasické statusy. Najväčšie rozdiely môžu zaznamenať práve platené reklamy zákazníkov. Pre nasledujúce testovacie obdobie tak spoločnosť platiteľom reklám odporúča sledovať štatistiky metriky a dosah ich reklám.

Je ospravedlnenie dostatočné?

Napriek nesúhlasu mnohých bude Facebook v tomto testovaní pokračovať a za prípadné problémy sa vopred ospravedlňuje. Ako dlho však toto testovanie potrvá zatiaľ nie je presne známe, no prebieha vo webovom prostredí stránky, ale aj v mobilnej aplikácii.

Ospravedlňujeme sa za náhle zmeny, ktoré tento test môže priniesť pre organický zásah obsahu na stránkach, alebo v reklamných kampaniach.“ – reakcia Facebooku pre Stratégie.

Mnohé stránky s veľkým počtom fanúšikov však už teraz zaznamenávajú výrazný pokles dosahu ich neplatených príspevkov. To, či Facebook tieto zmeny zachová aj po ukončení testu, sa dozvieme až o niekoľko mesiacov, počas ktorých sa tak s týmito novinkami budeme musieť zmieriť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP