Našli svätý grál elektromobilov. Nové batérie lusknutím prsta pošlú spaľováky do zabudnutia
Batérie do elektromobilov práve zaznamenali obrovský pokrok. Čínska spoločnosť CATL v Šanghaji odhalila svoju novú „kondenzovanú batériu“, ktorá dokáže lusknutím prsta zdvojnásobiť dojazd súčasných elektromobilov. Spoločnosť o tom informovala prostredníctvom tlačovej správy.
Nová batéria má energetickú hustotu až 500 Wh/kg, čo je zhruba dvojnásobok súčasných akumulátorov, ktoré zvyčajne dosahujú najviac 270 Wh/kg, ako uvádza portál EV Box. Tento typ batérie je dokonca podľa CATL ešte bezpečnejší.
Najlepšou správou však je, že nejde o žiaden koncept. Ide o skutočný produkt, ktorého masová výroba má začať už tento rok.
Unikátny prístup
Čínska spoločnosť CATL uviedla, že vo svojej novej kondenzovanej batérii využívajú vysoko vodivé biomimetické kondenzované elektrolyty na konštrukciu adaptívnej sieťovej štruktúry na úrovni mikrónov. Konkrétne materiály a procesy neboli upresnené, no tento nový prístup má umožniť upravovať interakciu medzi jednotlivými článkami batérie.
Výsledkom má byť dvojnásobne vyššia energetická hustota a zvýšená bezpečnosť a stabilita batérie.
„Kondenzovaná batéria navyše integruje celý rad inovatívnych technológií vrátane katódových materiálov s veľmi vysokou hustotou energie, inovatívnych anódových materiálov, separátorov a výrobných procesov, ktoré ponúkajú vynikajúci výkon pri nabíjaní a vybíjaní, ako aj dobrú bezpečnosť,“ uviedla spoločnosť v tlačovej správe.
Revolúcia v elektromobilite
Energetická hustota je jedným zo základných pilierov toho, ako postaviť lákavý elektromobil. Tento nový typ batérie by dokázal pri zachovaní rovnakej hmotnosti hravo zdvojnásobiť dojazd. To znamená, že bežné elektromobily s dojazdom okolo 400 kilometrov by mohli čoskoro prejsť 800 kilometrov.
Zvyšovanie kapacity batérie však môže mať aj negatívny dopad, pretože predĺži čas nabíjania. Aj CATL preto uvádza, že nové batérie budú vhodné skôr na zníženie hmotnosti akumulátorov rovnakej kapacity o polovicu. To sa odrazí na výrazne nižšej spotrebe, pričom čas nabíjania zostane zhruba rovnaký. Dojazd by sa v takomto prípade tiež zvýšil, avšak už nie tak razantne.
Výrobné náklady a ceny nových batérií neboli priblížené, rovnako tak spoločnosť neposkytla veľa informácií ohľadom degradácie. Prezradili však, že na týchto revolučných batériách nepracujú sami.
Chcú ich dať aj do lietadiel
CATL sa vo vývoji spojil so spoločnosťami v leteckom sektore, aby testovali použitie týchto batérií v elektrických lietadlách. Podľa čínskej spoločnosti totiž tieto batérie môžu byť katalyzátorom, ktorý odštartuje elektrifikáciu v letectve a námorníctve.
Do masovej výroby by sa kondenzované batérie CATL mali dostať ešte počas 2023. To znamená, že ich čoskoro môžeme uvidieť aj v elektromobiloch. Vidieť by sme ich mali aj v BMW Neue Klasse, ktoré by na trh malo doraziť v roku 2025.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
Autá budú jazdiť samé a bezpečnejšie, než ľudia. Toyota sa spojila s gigantom, aby skoncovali s nehodami
O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusi nechcú zomierať za Putina. Tisíce vojakov odmietajú bojovať, trestajú ich ako v gulagoch
Starodávna „superpotravina“ pomáha spaľovať brušný tuk. Podľa lekára ju väčšina ľudí používa nesprávne
NÁROČNÝ KVÍZ: Tretia otázka potrápi 99 % Slovákov. Zisti, čo vieš z fascinujúceho sveta biológie
Najnavštevovanejšie destinácie zasiahne extrémne počasie: Krajiny sú v pohotovosti
65-ročný lekár má biologický vek pod 40: „Starnutie je len ďalšia diagnóza, ktorú možno liečiť“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
AI zapínajú hlavne mladí. Takto často používajú Slováci ChatGPT a ďalšie nástroje
Ropný kartel OPEC+ chystá ďalší zásah. Od augusta sa ťažba výrazne zvýši
Číňania nalejú 80 miliónov eur do susedného štátu Slovenska. Chcú zvýšiť výrobu elektromobilov
NASA objavila nový minerál na Marse. Perseverance prepísal históriu geológie
Najhorší máj pre automobilky od roku 1949. Výroba klesla o tretinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP