Našli svätý grál elektromobilov. Nové batérie lusknutím prsta pošlú spaľováky do zabudnutia
Batérie do elektromobilov práve zaznamenali obrovský pokrok. Čínska spoločnosť CATL v Šanghaji odhalila svoju novú „kondenzovanú batériu“, ktorá dokáže lusknutím prsta zdvojnásobiť dojazd súčasných elektromobilov. Spoločnosť o tom informovala prostredníctvom tlačovej správy.
Nová batéria má energetickú hustotu až 500 Wh/kg, čo je zhruba dvojnásobok súčasných akumulátorov, ktoré zvyčajne dosahujú najviac 270 Wh/kg, ako uvádza portál EV Box. Tento typ batérie je dokonca podľa CATL ešte bezpečnejší.
Najlepšou správou však je, že nejde o žiaden koncept. Ide o skutočný produkt, ktorého masová výroba má začať už tento rok.
Unikátny prístup
Čínska spoločnosť CATL uviedla, že vo svojej novej kondenzovanej batérii využívajú vysoko vodivé biomimetické kondenzované elektrolyty na konštrukciu adaptívnej sieťovej štruktúry na úrovni mikrónov. Konkrétne materiály a procesy neboli upresnené, no tento nový prístup má umožniť upravovať interakciu medzi jednotlivými článkami batérie.
Výsledkom má byť dvojnásobne vyššia energetická hustota a zvýšená bezpečnosť a stabilita batérie.
„Kondenzovaná batéria navyše integruje celý rad inovatívnych technológií vrátane katódových materiálov s veľmi vysokou hustotou energie, inovatívnych anódových materiálov, separátorov a výrobných procesov, ktoré ponúkajú vynikajúci výkon pri nabíjaní a vybíjaní, ako aj dobrú bezpečnosť,“ uviedla spoločnosť v tlačovej správe.
Revolúcia v elektromobilite
Energetická hustota je jedným zo základných pilierov toho, ako postaviť lákavý elektromobil. Tento nový typ batérie by dokázal pri zachovaní rovnakej hmotnosti hravo zdvojnásobiť dojazd. To znamená, že bežné elektromobily s dojazdom okolo 400 kilometrov by mohli čoskoro prejsť 800 kilometrov.

Zvyšovanie kapacity batérie však môže mať aj negatívny dopad, pretože predĺži čas nabíjania. Aj CATL preto uvádza, že nové batérie budú vhodné skôr na zníženie hmotnosti akumulátorov rovnakej kapacity o polovicu. To sa odrazí na výrazne nižšej spotrebe, pričom čas nabíjania zostane zhruba rovnaký. Dojazd by sa v takomto prípade tiež zvýšil, avšak už nie tak razantne.
Výrobné náklady a ceny nových batérií neboli priblížené, rovnako tak spoločnosť neposkytla veľa informácií ohľadom degradácie. Prezradili však, že na týchto revolučných batériách nepracujú sami.
Chcú ich dať aj do lietadiel
CATL sa vo vývoji spojil so spoločnosťami v leteckom sektore, aby testovali použitie týchto batérií v elektrických lietadlách. Podľa čínskej spoločnosti totiž tieto batérie môžu byť katalyzátorom, ktorý odštartuje elektrifikáciu v letectve a námorníctve.
Do masovej výroby by sa kondenzované batérie CATL mali dostať ešte počas 2023. To znamená, že ich čoskoro môžeme uvidieť aj v elektromobiloch. Vidieť by sme ich mali aj v BMW Neue Klasse, ktoré by na trh malo doraziť v roku 2025.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
