Nikola sklamala na celej čiare. Za posledný štvrťrok zarobila len z montáže solárnych panelov pre svojho zakladateľa
Ešte prednedávnom kolovali internetom správy o obrovskom raste hodnoty konkurenčnej spoločnosti Tesly, ktorá dokonca prekonala aj Ford. Podľa nedávneho priznania však spoločnosť za posledné mesiace vykázala príjem iba pár desiatok tisíc. Výnos mala len vďaka inštalácii solárnych panelov pre Trevora Miltona, informuje CNBC.
V júni prekvapila Nikola, ktorá chce byť veľkým konkurentom Tesly, svojou trhovou hodnotou. Vstúpila na akciový trh a stala sa verejnou spoločnosťou, pričom cena akcií rapídna rástla. V priebehu pár dní ešte v júni stúpla o vyše 100 % a prekonala aj trhovú hodnotu Fordu.
Zatiaľ čo taký Ford a Tesla už vyrábajú vozidlá a ponúkajú zákazníkom niečo hmatateľné, Nikola je stále len pri počítačových návrhoch.
Hoci sa hovorí, že by mal prísť pick-up Badger na svet do konca tohto roka, spoločnosť neukázala ani len prvý funkčný prototyp vozidla. Vidieť ho môžeme len ako koncept na fotografiách. Zákazníkov však majú prilákať jeho špecifikácie.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 2,9 sekundy, výkon 455 koní už v základe a dojazd na elektrinu slušných 480 km predsa neznie vôbec zle, však? V skutočnosti Nikola prijíma predobjednávky na tento model vo výške 5000 dolárov.
Bagder je však aktuálne ako „jednorožec“, ľudia o ňom hovoria, ale nikto ho nikdy naživo nevidel. Iné to je už s kamiónmi spoločnosti, ktoré sa aspoň ukázali na pódiu. Aby toho ale nebolo málo, Nikola zažalovala Teslu za krádež dizajnu, ktorým sa mala inšpirovať pri svojom kamióne Semi.
Jediný príjem za posledný štvrťrok zaistil Nikole jej zakladateľ
Vidieť, že Nikola sa snaží Tesle konkurovať vo viacerých oblastiach, a to nielen v prípade výroby elektromobilov a kamiónov. Podobne ako spoločnosť Elona Muska, aj táto firma sa zrejme chce pustiť do biznisu so solárnymi panelmi.
Ako sa však ukázalo, práve solárne panely boli jediným zdrojom príjmov Nikoly za posledný štvrťrok. Získala ho za inštaláciu panelov pre svojho zakladateľa Trevora Miltona. Neinštalovala ale vlastné panely.
Really @nikolatrevor? Audit committee made you pay it back? from @CNBC: Nikola's entire quarterly revenue of $36,000 was from solar installation for the executive chairman https://t.co/quD5jPanFt
— Craig Lawrence (@clawrence) August 5, 2020
Spoločnosť prehlásila, že ani po príchode na burzu neočakáva väčšie zisky až do roku 2021. Ako by aj mohla, keď nepredáva žiadne vozidlá a zdá sa, že doteraz zarába len vďaka svojmu majiteľovi, ktorý je väčšinovým vlastníkom akcií firmy.
Za posledné mesiace pritom cena akcií značne klesla. Pri otvorení trhu 4.júna sa počiatočná cena akcií dostala z 37,55 dolárov za akciu až na 94 dolárov o 5 dní neskôr.
Vozidlá nepredáva, za posledné mesiace nainštalovala len solárne panely
Práve vďaka takémuto rapídnemu rastu ceny tromfla Nikola aj Ford, hoci len nakrátko. Momentálne je cena akcií opäť nižšia a v čase písania článku dosahovala 36,72 dolárov za akciu, pričom trhová hodnota spoločnosti bola 13,92 miliárd dolárov.
Znova sa tak dostala za Teslu, ktorá má aktuálne trhovú hodnotu vyše 270 miliárd dolárov, a aj spomínaný Ford, ktorý dosahuje trhovú hodnotu 27,92 miliárd dolárov.
Milton sa však len s neochotou vyjadril k pochybnostiam, ktoré po oznámení príjmov spoločnosti mali nielen investori.
Na Twitteri informoval, že solárne panely boli pre jeho chatu a dom, keďže chce byť ekologický. Nikola pri montáži pritom nevyužila žiadne vlastné panely, ale montovala solárne panely od LG a Hanwha, informuje InsideEVs.
Nah. It was for my cabin and house. I've been showing that off for a year or two as the builds have been happening getting off grid and going zero emission. Been working on it and paying for it since way before being public. It's almost done finally.
— Trevor Milton (@nikolatrevor) August 5, 2020
Od veľkých ziskov má teda spoločnosť ešte poriadne ďaleko, a pokým nezačne s predajom vozidiel, situácia sa zrejme nezlepší. Pred investovaním do Nikoly varovali investorov aj niektorí analytici, ktorí odporúčajú „chvíľu čakať na neskoršie zisky“ a podľa toho sa potom rozhodovať pri investíciách.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zachytáva uhlík a mení ho na kameň. Island spustil stroj, ktorý môže zachrániť Zem
Švédi prekvapili svet: Vyvinuli zariadenie, ktorý môže odštartovať éru kvantových superpočítačov
Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
Arabi skrývajú vražedné tajomstvo. Futuristické mesto za miliardy už zabilo tisíce ľudí
Smart domácnosť, ktorá dáva zmysel. Vyskúšal som si Samsung SmartThings na vlastnej koži
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Starodávna „superpotravina“ pomáha spaľovať brušný tuk. Podľa lekára ju väčšina ľudí používa nesprávne
Žije na Bali, dane platí doma. 5 chýb Slovákov, ktoré ich stoja tisíce eur pri digitálnom nomádstve (ODBORNÍK)
PREDPOVEĎ: Teploty dosiahnu až 43 °C. Európu zasiahli neznesiteľné horúčavy, v týchto krajinách bude najhoršie
Zlepšuje pamäť až o 15 %: Vedci odhalili skrytý potenciál bylinky, ktorú máš, ale nepoužívaš
Premiér Fico sa odmieta stretnúť so Zelenským: „Ja nemám chuť pripravovať sa na vojnu“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Zabudni na ľudskosť. Takto tvoja zdvorilosť kazí odpovede umelej inteligencie
Žraloky nie sú neporaziteľné. Veda ukazuje, čo ich môže úplne ochromiť
AI zapínajú hlavne mladí. Takto často používajú Slováci ChatGPT a ďalšie nástroje
Ropný kartel OPEC+ chystá ďalší zásah. Od augusta sa ťažba výrazne zvýši
Číňania nalejú 80 miliónov eur do susedného štátu Slovenska. Chcú zvýšiť výrobu elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP