Ľudia ju v aute nenávidia. Vodičov irituje moderná vychytávka, Hyundai sa už vracia k tradícii
S pokročilejšou dobou prichádzajú pokročilejšie vychytávky. Lenže ani pokrok a posun v čase dopredu neznamená, že futuristická novinka si okamžite nájde obdivovateľov a fanúšikov. Práve naopak. Mnoho používateľov pristupuje k novinkám skepticky, čo je v niektorých prípadoch opodstatnené. Portál Motor1 upozornil, že zvlášť jedna vychytávka automobilov extrémne irituje vodičov.
(Ne)praktickosť
Dotykové obrazovky sa na trh dostávali pozvoľnejšie, čo sa týka smartfónov. Mnoho ľudí, aj napriek neskoršiemu boomu, ostalo verných klasickým tlačidlovým mobilom, ktorých je dnes na trhu ako šafránu. Zdá sa, že rovnaký princíp platí aj u vodičov. Tí preferujú omnoho viac fyzické tlačidlá, ako dotykové obrazovky.
Kým mnohé automobilky, ako napríklad Tesla, vsadili na futuristické ovládanie cez veľké dotykové displeje, Hyundai sa rozhodol od tohto trendu mierne odkloniť. Podobne ako Toyota, aj táto juhokórejská značka ponecháva vo svojich vozidlách tradičné fyzické ovládacie prvky, ktoré sú stále žiadané. Napríklad modely Ioniq 5 a Tucson obsahujú viac tlačidiel, než ich predchodcovia.
Podľa prieskumov, ktoré Hyundai uskutočnil, preferujú zákazníci na ovládanie často používaných funkcií klasické tlačidlá a otočné ovládače. Ha Hak-soo, viceprezident Hyundai Design North America, priznáva, že spoločnosť bola spočiatku nadšená z prístupu Tesly, ktorá integrovala všetko do obrovského displeja. No následné testovania s fokusovými skupinami ukázali, že používatelia sú pri výlučne dotykovom ovládaní často frustrovaní a rozptyľovaní.
Jednoznačný dôvod
Dôvod je jednoduchý – ovládať základné funkcie, ako je nastavenie teploty, cez obrazovku si vyžaduje viac pozornosti a môže byť nebezpečné. Fyzické tlačidlá sú vždy na rovnakom mieste, čo umožňuje vodičovi využívať svalovú pamäť a venovať viac pozornosti samotnému šoférovaniu. Ako pripomenul Sang Yup Lee, šéf globálneho dizajnu Hyundai: „Keď šoférujete, je ťažké ovládať dotykový displej. Pevné tlačidlá sú intuitívne a jednoduchšie na ovládanie.“
Niektorí výrobcovia však majú iný pohľad. Zjednodušenie interiéru cez odstránenie tlačidiel je pre nich lákavé aj z hľadiska nákladov – použitie jedného displeja pre rôzne modely je finančne výhodné. Tesla zašla dokonca tak ďaleko, že presunula aj ovládanie prevodovky na displej.
Hyundai však vsádza na rovnováhu – kombináciu moderných technológií a klasických ovládacích prvkov, ktoré uľahčujú šoférovanie a zároveň zvyšujú bezpečnosť na cestách. Tento prístup ukazuje, že aj v ére veľkých dotykových displejov majú tlačidlá stále svoje miesto.
Nový Hyundai Kona Electric má technológie vlajkových lodí
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Je väčší ako 4 olympijské bazény. Európsky štát stavia kolos, ktorý prepláva 80 km úplne bez emisií
Slováci ich autá zbožňujú. Veľká automobilka konečne ukázala svoj najnovší elektromobil
VIDEO: Američania rozpútali peklo. Brutálny útok na robotaxíky nedáva žiadnu logiku
VIDEO: 1500-koňová beštia od Xiaomi porazila Porsche aj Rimac. Predviedla šialenú jazdu
Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Koniec obľúbenej neresti mladých Slovákov: Ministerstvo chystá radikálny zákaz
330 ľudí, tovar za 55 miliónov eur a teplota -24 °C. Na vlastné oči sme videli, ako Lidl zásobuje svoje predajne
Dovolenkový hit tohto roka, o ktorom sa nehovorí: Autentická destinácia prekvapuje nízkymi cenami
Dostávajú 31 385 eur ročne. Dôchodky seniorov na Slovensku sú hlboko pod priemerom EÚ (REBRÍČEK)
VIDEO: Ukrajinské drony zasiahli najväčšiu ruskú továreň na pušný prach
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Vodíkové auto do každej rodiny? Táto „zázračná” súčiastka sľubuje koniec elektromobilov aj spaľovákov
- VIDEO: 1500-koňová beštia od Xiaomi porazila Porsche aj Rimac. Predviedla šialenú jazdu
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
-
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Vodíkové auto do každej rodiny? Táto „zázračná” súčiastka sľubuje koniec elektromobilov aj spaľovákov
- Je tichý, má laser a neprelomný štít. Čína ukázala hybridný tank, ktorý vydesil Západ
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
-
- Je tichý, má laser a neprelomný štít. Čína ukázala hybridný tank, ktorý vydesil Západ
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Vodíkové auto do každej rodiny? Táto „zázračná” súčiastka sľubuje koniec elektromobilov aj spaľovákov
Po pauze je späť. Obľúbený autovlak z Prahy na Slovensko vyráža už 1. júla
Kyberútoky v Nemecku rastú. Každá siedma firma sa stala cieľom hackerov
Ojazdené autá sa predávajú pomalšie, ale drahšie. Priemerná cena prekročila 11 900 eur
Sociálne siete deťom škodia, tvrdí Macron. Chce európsky zákaz pre mladších ako 15 rokov
Británia spúšťa energetickú revolúciu. Nové reaktory prinesú tisíce pracovných miest
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Koniec obľúbenej neresti mladých Slovákov: Ministerstvo chystá radikálny zákaz
330 ľudí, tovar za 55 miliónov eur a teplota -24 °C. Na vlastné oči sme videli, ako Lidl zásobuje svoje predajne
Dovolenkový hit tohto roka, o ktorom sa nehovorí: Autentická destinácia prekvapuje nízkymi cenami
Dostávajú 31 385 eur ročne. Dôchodky seniorov na Slovensku sú hlboko pod priemerom EÚ (REBRÍČEK)
VIDEO: Ukrajinské drony zasiahli najväčšiu ruskú továreň na pušný prach
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené