Ľudia ju v aute nenávidia. Vodičov irituje moderná vychytávka, Hyundai sa už vracia k tradícii
S pokročilejšou dobou prichádzajú pokročilejšie vychytávky. Lenže ani pokrok a posun v čase dopredu neznamená, že futuristická novinka si okamžite nájde obdivovateľov a fanúšikov. Práve naopak. Mnoho používateľov pristupuje k novinkám skepticky, čo je v niektorých prípadoch opodstatnené. Portál Motor1 upozornil, že zvlášť jedna vychytávka automobilov extrémne irituje vodičov.
(Ne)praktickosť
Dotykové obrazovky sa na trh dostávali pozvoľnejšie, čo sa týka smartfónov. Mnoho ľudí, aj napriek neskoršiemu boomu, ostalo verných klasickým tlačidlovým mobilom, ktorých je dnes na trhu ako šafránu. Zdá sa, že rovnaký princíp platí aj u vodičov. Tí preferujú omnoho viac fyzické tlačidlá, ako dotykové obrazovky.
Kým mnohé automobilky, ako napríklad Tesla, vsadili na futuristické ovládanie cez veľké dotykové displeje, Hyundai sa rozhodol od tohto trendu mierne odkloniť. Podobne ako Toyota, aj táto juhokórejská značka ponecháva vo svojich vozidlách tradičné fyzické ovládacie prvky, ktoré sú stále žiadané. Napríklad modely Ioniq 5 a Tucson obsahujú viac tlačidiel, než ich predchodcovia.

Podľa prieskumov, ktoré Hyundai uskutočnil, preferujú zákazníci na ovládanie často používaných funkcií klasické tlačidlá a otočné ovládače. Ha Hak-soo, viceprezident Hyundai Design North America, priznáva, že spoločnosť bola spočiatku nadšená z prístupu Tesly, ktorá integrovala všetko do obrovského displeja. No následné testovania s fokusovými skupinami ukázali, že používatelia sú pri výlučne dotykovom ovládaní často frustrovaní a rozptyľovaní.
Jednoznačný dôvod
Dôvod je jednoduchý – ovládať základné funkcie, ako je nastavenie teploty, cez obrazovku si vyžaduje viac pozornosti a môže byť nebezpečné. Fyzické tlačidlá sú vždy na rovnakom mieste, čo umožňuje vodičovi využívať svalovú pamäť a venovať viac pozornosti samotnému šoférovaniu. Ako pripomenul Sang Yup Lee, šéf globálneho dizajnu Hyundai: „Keď šoférujete, je ťažké ovládať dotykový displej. Pevné tlačidlá sú intuitívne a jednoduchšie na ovládanie.“

Niektorí výrobcovia však majú iný pohľad. Zjednodušenie interiéru cez odstránenie tlačidiel je pre nich lákavé aj z hľadiska nákladov – použitie jedného displeja pre rôzne modely je finančne výhodné. Tesla zašla dokonca tak ďaleko, že presunula aj ovládanie prevodovky na displej.
Hyundai však vsádza na rovnováhu – kombináciu moderných technológií a klasických ovládacích prvkov, ktoré uľahčujú šoférovanie a zároveň zvyšujú bezpečnosť na cestách. Tento prístup ukazuje, že aj v ére veľkých dotykových displejov majú tlačidlá stále svoje miesto.
Nový Hyundai Kona Electric má technológie vlajkových lodí
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení

Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)

Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

NAŽIVO: Líder PS Šimečka predstavuje tieňovú vládu. Toto je „tím zmeny“

Nové pravidlá dedenia na Slovensku: Deti dostanú menej, byt môžeš zdediť aj po susedovi (PREHĽAD)

Šutaj Eštok prehral súd s „čurillovcami“, musí zaplatiť 90-tisíc eur: „Exekútor mu zablokoval účet“ (REAKCIA MINISTRA)

4 obľúbené potraviny Slovákov ubližujú zdraviu rovnako ako hrsť sladkostí. Výživový kouč varuje pred následkami

Slovenská vláda v tichosti presúva viac než miliardu eur z eurofondov na nové priority. Najväčším víťazom je rezort obrany
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
VEĽKÝ ZLOM: Slovensko sa možno dočká jedného z najväčších energetických projektov v histórii
Blízko Slovenska vyrastie najväčšie centrum AI v Európe. Google bude stáť rekordných 5,5 miliárd eur
Tesla strácha dych a bude horšie. Ich najväčší rival valcuje svet, záplava lacných EV bude enormná
Microsoft stavia „AI mesto budúcnosti“. V európskej krajine investuje 10 miliárd dolárov
Svet sa ocitol na prahu ničivého konfliktu. Jadrové zbrane raketovo pribúdajú, toto hrozí
Až príliš veľa Slovákov sa správa nezodpovedne. Pri kúpe „jazdenky“ opakujeme tú istú chybu
Predseda ÚRSO: Slovensko bude závislé na plyne, len za oveľa vyššiu cenu. Zdražovanie zatiaľ nečaká
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

NAŽIVO: Líder PS Šimečka predstavuje tieňovú vládu. Toto je „tím zmeny“

Nové pravidlá dedenia na Slovensku: Deti dostanú menej, byt môžeš zdediť aj po susedovi (PREHĽAD)

Šutaj Eštok prehral súd s „čurillovcami“, musí zaplatiť 90-tisíc eur: „Exekútor mu zablokoval účet“ (REAKCIA MINISTRA)

4 obľúbené potraviny Slovákov ubližujú zdraviu rovnako ako hrsť sladkostí. Výživový kouč varuje pred následkami




