Ľudia ju v aute nenávidia. Vodičov irituje moderná vychytávka, Hyundai sa už vracia k tradícii
S pokročilejšou dobou prichádzajú pokročilejšie vychytávky. Lenže ani pokrok a posun v čase dopredu neznamená, že futuristická novinka si okamžite nájde obdivovateľov a fanúšikov. Práve naopak. Mnoho používateľov pristupuje k novinkám skepticky, čo je v niektorých prípadoch opodstatnené. Portál Motor1 upozornil, že zvlášť jedna vychytávka automobilov extrémne irituje vodičov.
(Ne)praktickosť
Dotykové obrazovky sa na trh dostávali pozvoľnejšie, čo sa týka smartfónov. Mnoho ľudí, aj napriek neskoršiemu boomu, ostalo verných klasickým tlačidlovým mobilom, ktorých je dnes na trhu ako šafránu. Zdá sa, že rovnaký princíp platí aj u vodičov. Tí preferujú omnoho viac fyzické tlačidlá, ako dotykové obrazovky.
Kým mnohé automobilky, ako napríklad Tesla, vsadili na futuristické ovládanie cez veľké dotykové displeje, Hyundai sa rozhodol od tohto trendu mierne odkloniť. Podobne ako Toyota, aj táto juhokórejská značka ponecháva vo svojich vozidlách tradičné fyzické ovládacie prvky, ktoré sú stále žiadané. Napríklad modely Ioniq 5 a Tucson obsahujú viac tlačidiel, než ich predchodcovia.
Podľa prieskumov, ktoré Hyundai uskutočnil, preferujú zákazníci na ovládanie často používaných funkcií klasické tlačidlá a otočné ovládače. Ha Hak-soo, viceprezident Hyundai Design North America, priznáva, že spoločnosť bola spočiatku nadšená z prístupu Tesly, ktorá integrovala všetko do obrovského displeja. No následné testovania s fokusovými skupinami ukázali, že používatelia sú pri výlučne dotykovom ovládaní často frustrovaní a rozptyľovaní.
Jednoznačný dôvod
Dôvod je jednoduchý – ovládať základné funkcie, ako je nastavenie teploty, cez obrazovku si vyžaduje viac pozornosti a môže byť nebezpečné. Fyzické tlačidlá sú vždy na rovnakom mieste, čo umožňuje vodičovi využívať svalovú pamäť a venovať viac pozornosti samotnému šoférovaniu. Ako pripomenul Sang Yup Lee, šéf globálneho dizajnu Hyundai: „Keď šoférujete, je ťažké ovládať dotykový displej. Pevné tlačidlá sú intuitívne a jednoduchšie na ovládanie.“
Niektorí výrobcovia však majú iný pohľad. Zjednodušenie interiéru cez odstránenie tlačidiel je pre nich lákavé aj z hľadiska nákladov – použitie jedného displeja pre rôzne modely je finančne výhodné. Tesla zašla dokonca tak ďaleko, že presunula aj ovládanie prevodovky na displej.
Hyundai však vsádza na rovnováhu – kombináciu moderných technológií a klasických ovládacích prvkov, ktoré uľahčujú šoférovanie a zároveň zvyšujú bezpečnosť na cestách. Tento prístup ukazuje, že aj v ére veľkých dotykových displejov majú tlačidlá stále svoje miesto.
Nový Hyundai Kona Electric má technológie vlajkových lodí
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Toto je rebríček najmenej poruchových áut. Nájdeš medzi nimi aj svoje?
Začína nová éra bezpečnosti elektromobilov. Čína zavádza najprísnejšie pravidlá pre batérie
Hrnuli sa do Európy a nikto ich nekupuje. Čínska automobilka to nevzdáva, vytiahla eso z rukáva
Stačilo by mi tankovať raz za mesiac. 3 týždne som testoval nový Kodiaq, zbúral všetky mýty o nabíjaní
Prejde 1 200 km bez tankovania či nabíjania a má spotrebu 0,97 litra. Toto SUV šokovalo svet
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prvý stupeň výstrahy v 5 krajoch Slovenska: Meteorológovia varujú pred prudkým lejakom, vetrom a krúpami
Masívna záchranná akcia na kanáli Váhu: Hasiči nasadili špeciálne potápačské tímy
Slovenskom sa šíri nebezpečná nákaza: Echinokokóza sa rozvíja ako rakovina, jej liečba je obmedzená
Telo pápeža Františka vystavili vo Vatikáne. Veriaci sa môžu rozlúčiť
Za 7 900 eur máš 1-izbový byt: Štát rozpredáva nepotrebný majetok za rozprávkovú cenu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prejde 1 200 km bez tankovania či nabíjania a má spotrebu 0,97 litra. Toto SUV šokovalo svet
- Stačilo by mi tankovať raz za mesiac. 3 týždne som testoval nový Kodiaq, zbúral všetky mýty o nabíjaní
- Hrnuli sa do Európy a nikto ich nekupuje. Čínska automobilka to nevzdáva, vytiahla eso z rukáva
- Tesla si kope hrob. Do áut vraj úmyselne vkladá vec, ktorá pripravuje o peniaze milióny ľudí
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Prejde 1 200 km bez tankovania či nabíjania a má spotrebu 0,97 litra. Toto SUV šokovalo svet
- Stačilo by mi tankovať raz za mesiac. 3 týždne som testoval nový Kodiaq, zbúral všetky mýty o nabíjaní
- Tesla si kope hrob. Do áut vraj úmyselne vkladá vec, ktorá pripravuje o peniaze milióny ľudí
- S naftou zmizli aj karcinogénne látky. Američania nasadili elektrické vlaky, z ich vedľajších účinkov ostali šokovaní
- Hrnuli sa do Európy a nikto ich nekupuje. Čínska automobilka to nevzdáva, vytiahla eso z rukáva
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
Ukrajina posilňuje armádu. Spojenec im pošle techniku za milióny eur
Tisíce Slovákov môžu platiť za elektrinu zbytočne veľa. Dá sa tomu vyhnúť
Susedná krajina musí bojovať na viacerých frontoch. Dochádza jej kritická surovina
Najväčší automobilový trh sveta zaznamenal rekordné množstvo exportu áut. Clá ignorujú
Rýchlejší internet pre väčšinu Slovákov. O2 pokrýva už takmer 90 % Slovenska 5G sieťou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prvý stupeň výstrahy v 5 krajoch Slovenska: Meteorológovia varujú pred prudkým lejakom, vetrom a krúpami
Masívna záchranná akcia na kanáli Váhu: Hasiči nasadili špeciálne potápačské tímy
Slovenskom sa šíri nebezpečná nákaza: Echinokokóza sa rozvíja ako rakovina, jej liečba je obmedzená
Telo pápeža Františka vystavili vo Vatikáne. Veriaci sa môžu rozlúčiť
Za 7 900 eur máš 1-izbový byt: Štát rozpredáva nepotrebný majetok za rozprávkovú cenu
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené