Nepomohli ani desaťtisíce na Facebook reklamu. Zo stránky OĽANO odišiel masívny počet ľudí
Dostať sa k svojim voličom rýchlo a účinne nebolo nikdy ľahšie. Okrem tradičných médií na tento účel využívajú politické strany na Slovensku vo veľkom aj najväčšiu sociálnu sieť sveta, kde si svoje príspevky neváhajú zaplatiť, aby mali čo najväčší dosah.
Suverénne najviac peňazí však na FB reklamu míňa OĽaNO Igora Matoviča, ktorého dôveryhodnosť pritom klesla najviac spomedzi všetkých politických lídrov, informoval v prieskume agentúry Focus pre TV Markíza Denník N.
V týchto štatistikách ho dokonca prebehol aj predseda Smeru-SD Róbert Fico, ktorý však dosiahol výrazný náskok aj v prípade interakcií príspevkov svojej strany na Facebooku.
OĽaNO minulo na reklamu vyše 50-tisíc. Aj tak zaostáva za Smerom
Podľa dát Katedry komunikácie totiž majú príspevky Smeru-SD na najväčšej sociálnej platforme výrazne vyšší počet interakcií, než aké dosahuje Matovičove OĽaNO. To všetko len pri zlomku rozpočtu, ktorý strana vložila do platených reklám. Dostupné dáta tak prezradili, že s príspevkami Smeru-SD interaguje na FB vyše 1,9 milióna ľudí.
Opozičná strana pritom do platených príspevkov na platforme vložila len 4090 eur od začiatku tohto roka. Na každý mesiac tak vychádza priemerná platená reklama za zhruba 340 eur.

Treba však podotknúť, že istú časť výdavkov na FB reklamu minul Smer-SD aj na antivaxerské príspevky, informoval Infosecurity.sk. Práve Ficova strana míňala v lete tohto roka na reklamy proti očkovaniu najviac peňazí. Najviac platených príspevkov proti vakcínam pritom spomedzi členov platil Ľuboš Blaha, ktorý pri 43 postoch minul za každý zhruba do 100 eur.
NEPREHLIADNI
Facebook odstránil Blahove dezinformačné video, v ktorom odhaľoval „hoaxy“ o očkovaní
Na druhej strane však OĽaNO zaplatilo Facebooku za všetku reklamu od začiatku roka až 55 816 eur a mesačne tak priemerne minulo na tento účel približne 4651 eur.
Ani takéto náklady na platené príspevky však Matovičovej strane nepomáhajú dosahovať tak vysoké interakcie, aké má Ficov Smer-SD. Podľa Katedry komunikácie totiž s príspevkami strany OĽaNO interagovalo od začiatku roka „len“ 1,17 milióna ľudí. Rozdiel takmer 734-tisíc interakcií teda nedokázalo OĽaNO dohnať ani násobne vyššími výdavkami za reklamu.

Podľa zdroja je však nutné podotknúť, že celková suma za reklamu môže byť prerozdelená aj do platených príspevkov, ktorých úspešnosť je pre externých pozorovateľov nemerateľná. Môže sa jednať o podporu vyššieho počtu videní u videí, reklamu na Instagrame či prekliky na iné weby, a tak môže byť pomer medzi celkovou sumou za reklamu a počtom interakcií o čosi nižší.
Avšak, o tom, že sa OĽaNO na Facebooku nedarí, vypovedá podľa Katedry komunikácie aj znižujúci sa počet fanúšikov, ktorých má strana na FB za tento rok o zhruba 10-tisíc menej. Momentálne Matovičovu stranu na tejto platforme sleduje 221-tisíc ľudí.

Loading…
Odliv fanúšikov z FB stránky vládnej strany tak môže podčiarkovať fakt, že dôvera vo vládnych lídrov podľa prieskumu agentúry Focus pre TV Markíza výrazne klesá. A s poklesom dôveryhodnosti Igora Matoviča klesá aj úspech stránky OĽaNO na Facebooku.
Matovič si za reklamu neplatí, vyhráva Blaha zo Smeru
Úpadkom popularity Igora Matoviča sa potom v priebehu roka menili aj diskutované témy na sociálnych sieťach. Slováci už zabudli na mafiu a vo veľkom začali riešiť očkovanie. Prispievajú k tomu aj kritické a kontroverzné príspevky zamerané na alebo proti očkovaniu, ktoré zdieľali aj strany opozície.
Veľa sa diskutuje tiež o lockdownoch a opatreniach či kontrole covid passov v prevádzkach. A hoci sa Matovičove OĽaNO stavia na stranu očkovania, prieraz jeho príspevkov o očkovaní nie je taký veľký, ako v prípade príspevkov Smeru, ktorý dlhý čas kritizoval očkovanie a vládne rozhodnutia s ním spojené. Viac detailov sme priniesli v samostatnom článku.
Samotný Igor Matovič však na propagáciu príspevkov zo svojej stránky peniaze nemíňa. V tomto smere je naopak jednoznačným lídrom Ľuboš Blaha, ktorý si neváha zaplatiť za každý svoj FB príspevok a míňa na reklamu najviac peňazí spomedzi všetkých slovenských politikov.
NEPREHLIADNI
Blahov úspech na Facebooku je zaplatený. Propaguje každý svoj status, míňa obrovskú sumu peňazí
Tomu potom odpovedá aj dosah jeho postov, s ktorými tento rok interagovalo až takmer 9 miliónov ľudí. Pre porovnanie mali príspevky Igora Matoviča na FB iba tretinu interakcií a reagovali na nich zhruba 3 milióny ľudí.
Čítajte viac z kategórie: Aplikácie
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Môžeš prísť o 1 000 eur a dočasne aj o vodičák. Polícia upozorňuje Slovákov na dva hlúpe zlozvyky

Plastom zvoní umieračik. Konečne máme náhradu a vďačíme aj Slovákom

Máš poslednú šancu. Nad Slovenskom sa objaví najväčší a najjasnejší supermesiac za posledné roky

Štát ušetrí Slovákom desiatky eur na STK. Ak spĺňaš túto podmienku, kontrola ťa čaká každé 4 roky

Energetická mafia v Európe. Takto sa miliardári „nabaľujú“ na tvojom účte za elektrinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Juraj a Kristína sa presťahovali na Island: „Na Slovensku sme mali ako benefit Multisport kartu, tu chodíme zadarmo pozorovať veľryby“

Legendárne kúpele bijú na poplach: Liečivý prameň vysychá, spory eskalujú

Tvoje auto možno jazdí zbytočne horšie. Vyriešiť to môže jedna zmena pri tankovaní

Putin tají paláce, jachty aj rodinu: Ruský investigatívny novinár odhalil, prečo o nich zásadne mlčí

Veľká banka hlási problémy: Klienti sa nevedia dostať do svojich účtov ani cez aplikáciu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Má biliónovú hodnotu a zmení ekonomiku celej planéty. Vo vesmíre sa skrýva poklad, odvážlivci pôjdu po neho
- Stromy v džungli oblievali ľadom. Prvý Predátor bol všetkým na smiech, takto prežil vlastnú hanbu
- Chce ním dobyť svet a pokoriť rekordy. Netflix predstavil svoj najväčší seriálový projekt v prvej ukážke
- Plastom zvoní umieračik. Konečne máme náhradu a vďačíme aj Slovákom
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Rusko vyľakalo celý Západ. Multifunkčnou superzbraňou chce dobyť prekvapivú časť sveta
- Chce ním dobyť svet a pokoriť rekordy. Netflix predstavil svoj najväčší seriálový projekt v prvej ukážke
- Má biliónovú hodnotu a zmení ekonomiku celej planéty. Vo vesmíre sa skrýva poklad, odvážlivci pôjdu po neho
- Japonci spustia „neobmedzený” zdroj energie. Z 1 gramu paliva jej vyrobí toľko, čo 8 ton ropy
-
- Rusko vyľakalo celý Západ. Multifunkčnou superzbraňou chce dobyť prekvapivú časť sveta
- Na Slovensko prichádza nový kanál. Ponúkne desiatky filmov a bude úplne bez reklám
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Politici nám klamú, Slovákov dobehne krutá pravda. Ekonóm vysvetlil zdraženie energií, ktoré spôsobí Green Deal
- Slováci budú nadšení. Platené TV stanice teraz môžu sledovať úplne zadarmo
Japonská automobilka hlási stratu 600 miliónov eur. Pripisuje ju clám, má plán, ako sa vrátiť k zisku
Obrovská nádej pre celú Európu: Americký ropný gigant preskúma dôležité ložisko plynu
OFICIÁLNE: Európska únia schválila jednotnú metodiku výpočtu emisií z dopravy
Slovákom prinesú vyššie ceny, Európe tlak. Emisné povolenky pre domácnosti zrejme odložia
Tesla stráca dych, Číňania sú na vzostupe. Trh v Nemecku odhalil pravdu o elektromobiloch v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Juraj a Kristína sa presťahovali na Island: „Na Slovensku sme mali ako benefit Multisport kartu, tu chodíme zadarmo pozorovať veľryby“

Legendárne kúpele bijú na poplach: Liečivý prameň vysychá, spory eskalujú

Tvoje auto možno jazdí zbytočne horšie. Vyriešiť to môže jedna zmena pri tankovaní

Putin tají paláce, jachty aj rodinu: Ruský investigatívny novinár odhalil, prečo o nich zásadne mlčí

