Nepomohli ani desaťtisíce na Facebook reklamu. Zo stránky OĽANO odišiel masívny počet ľudí
Dostať sa k svojim voličom rýchlo a účinne nebolo nikdy ľahšie. Okrem tradičných médií na tento účel využívajú politické strany na Slovensku vo veľkom aj najväčšiu sociálnu sieť sveta, kde si svoje príspevky neváhajú zaplatiť, aby mali čo najväčší dosah.
Suverénne najviac peňazí však na FB reklamu míňa OĽaNO Igora Matoviča, ktorého dôveryhodnosť pritom klesla najviac spomedzi všetkých politických lídrov, informoval v prieskume agentúry Focus pre TV Markíza Denník N.
V týchto štatistikách ho dokonca prebehol aj predseda Smeru-SD Róbert Fico, ktorý však dosiahol výrazný náskok aj v prípade interakcií príspevkov svojej strany na Facebooku.
OĽaNO minulo na reklamu vyše 50-tisíc. Aj tak zaostáva za Smerom
Podľa dát Katedry komunikácie totiž majú príspevky Smeru-SD na najväčšej sociálnej platforme výrazne vyšší počet interakcií, než aké dosahuje Matovičove OĽaNO. To všetko len pri zlomku rozpočtu, ktorý strana vložila do platených reklám. Dostupné dáta tak prezradili, že s príspevkami Smeru-SD interaguje na FB vyše 1,9 milióna ľudí.
Opozičná strana pritom do platených príspevkov na platforme vložila len 4090 eur od začiatku tohto roka. Na každý mesiac tak vychádza priemerná platená reklama za zhruba 340 eur.
Treba však podotknúť, že istú časť výdavkov na FB reklamu minul Smer-SD aj na antivaxerské príspevky, informoval Infosecurity.sk. Práve Ficova strana míňala v lete tohto roka na reklamy proti očkovaniu najviac peňazí. Najviac platených príspevkov proti vakcínam pritom spomedzi členov platil Ľuboš Blaha, ktorý pri 43 postoch minul za každý zhruba do 100 eur.
NEPREHLIADNI
Facebook odstránil Blahove dezinformačné video, v ktorom odhaľoval „hoaxy“ o očkovaní
Na druhej strane však OĽaNO zaplatilo Facebooku za všetku reklamu od začiatku roka až 55 816 eur a mesačne tak priemerne minulo na tento účel približne 4651 eur.
Ani takéto náklady na platené príspevky však Matovičovej strane nepomáhajú dosahovať tak vysoké interakcie, aké má Ficov Smer-SD. Podľa Katedry komunikácie totiž s príspevkami strany OĽaNO interagovalo od začiatku roka „len“ 1,17 milióna ľudí. Rozdiel takmer 734-tisíc interakcií teda nedokázalo OĽaNO dohnať ani násobne vyššími výdavkami za reklamu.
Podľa zdroja je však nutné podotknúť, že celková suma za reklamu môže byť prerozdelená aj do platených príspevkov, ktorých úspešnosť je pre externých pozorovateľov nemerateľná. Môže sa jednať o podporu vyššieho počtu videní u videí, reklamu na Instagrame či prekliky na iné weby, a tak môže byť pomer medzi celkovou sumou za reklamu a počtom interakcií o čosi nižší.
Avšak, o tom, že sa OĽaNO na Facebooku nedarí, vypovedá podľa Katedry komunikácie aj znižujúci sa počet fanúšikov, ktorých má strana na FB za tento rok o zhruba 10-tisíc menej. Momentálne Matovičovu stranu na tejto platforme sleduje 221-tisíc ľudí.
Loading…
Odliv fanúšikov z FB stránky vládnej strany tak môže podčiarkovať fakt, že dôvera vo vládnych lídrov podľa prieskumu agentúry Focus pre TV Markíza výrazne klesá. A s poklesom dôveryhodnosti Igora Matoviča klesá aj úspech stránky OĽaNO na Facebooku.
Matovič si za reklamu neplatí, vyhráva Blaha zo Smeru
Úpadkom popularity Igora Matoviča sa potom v priebehu roka menili aj diskutované témy na sociálnych sieťach. Slováci už zabudli na mafiu a vo veľkom začali riešiť očkovanie. Prispievajú k tomu aj kritické a kontroverzné príspevky zamerané na alebo proti očkovaniu, ktoré zdieľali aj strany opozície.
Veľa sa diskutuje tiež o lockdownoch a opatreniach či kontrole covid passov v prevádzkach. A hoci sa Matovičove OĽaNO stavia na stranu očkovania, prieraz jeho príspevkov o očkovaní nie je taký veľký, ako v prípade príspevkov Smeru, ktorý dlhý čas kritizoval očkovanie a vládne rozhodnutia s ním spojené. Viac detailov sme priniesli v samostatnom článku.
Samotný Igor Matovič však na propagáciu príspevkov zo svojej stránky peniaze nemíňa. V tomto smere je naopak jednoznačným lídrom Ľuboš Blaha, ktorý si neváha zaplatiť za každý svoj FB príspevok a míňa na reklamu najviac peňazí spomedzi všetkých slovenských politikov.
NEPREHLIADNI
Blahov úspech na Facebooku je zaplatený. Propaguje každý svoj status, míňa obrovskú sumu peňazí
Tomu potom odpovedá aj dosah jeho postov, s ktorými tento rok interagovalo až takmer 9 miliónov ľudí. Pre porovnanie mali príspevky Igora Matoviča na FB iba tretinu interakcií a reagovali na nich zhruba 3 milióny ľudí.
Čítajte viac z kategórie: Aplikácie
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prestaň zbytočne platiť. TOP 8 gadgetov, ktoré ti ušetria stovky eur v domácnosti
Nová vlna telefonických podvodov útočí na Slovákov. Neznáme číslo ti môže vybieliť účet, existuje spôsob obrany
Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
Vozidlo ti vyradia z evidencie. Štát našiel spôsob, ako skoncovať so zlozvykom motoristov na Slovensku
Slováci prepadávajú zákernej závislosti a nikto s tým nič nerobí. Odborníci varujú pred celoživotnými následkami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensko sa rúti posledná vlna horúčav. September prinesie výraznú zmenu (PREDPOVEĎ)
Za mesiac si zarobíš 300 eur navyše. Takto som pri investovaní využila umelú inteligenciu
EÚ zakáže zástery, chňapky či poťahy na matrace s toxickými látkami. Spôsobujú rakovinu či neplodnosť
Vedci odhalili skrytý „prepínač tuku“. Aminokyselina môže zmeniť tvoju váhu o desiatky percent
Kaliňák sa postavil za Daniela Bombica: „Je vo väzbe absolútne neprávom,“ tvrdí europoslanec
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
- Vedci rozlúštili pôvod záhadného signálu a ostali bez slov. Nič podobné ešte nevideli
- Vozidlo ti vyradia z evidencie. Štát našiel spôsob, ako skoncovať so zlozvykom motoristov na Slovensku
- Slováci prepadávajú zákernej závislosti a nikto s tým nič nerobí. Odborníci varujú pred celoživotnými následkami
- Trvalo im to cez 100 rokov. Vedci konečne spočítali, čo sa s tebou stane, ak spadneš do čiernej diery
-
- Vozidlo ti vyradia z evidencie. Štát našiel spôsob, ako skoncovať so zlozvykom motoristov na Slovensku
- Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
- Vedci rozlúštili pôvod záhadného signálu a ostali bez slov. Nič podobné ešte nevideli
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Slováci prepadávajú zákernej závislosti a nikto s tým nič nerobí. Odborníci varujú pred celoživotnými následkami
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Ľudstvo má obrovský probém. Po celom svete mizne sladká voda, vedci už poznajú dôvod
- Vozidlo ti vyradia z evidencie. Štát našiel spôsob, ako skoncovať so zlozvykom motoristov na Slovensku
- Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
- Vedci rozlúštili pôvod záhadného signálu a ostali bez slov. Nič podobné ešte nevideli
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP