Nepomohli ani desaťtisíce na Facebook reklamu. Zo stránky OĽANO odišiel masívny počet ľudí
Dostať sa k svojim voličom rýchlo a účinne nebolo nikdy ľahšie. Okrem tradičných médií na tento účel využívajú politické strany na Slovensku vo veľkom aj najväčšiu sociálnu sieť sveta, kde si svoje príspevky neváhajú zaplatiť, aby mali čo najväčší dosah.
Suverénne najviac peňazí však na FB reklamu míňa OĽaNO Igora Matoviča, ktorého dôveryhodnosť pritom klesla najviac spomedzi všetkých politických lídrov, informoval v prieskume agentúry Focus pre TV Markíza Denník N.
V týchto štatistikách ho dokonca prebehol aj predseda Smeru-SD Róbert Fico, ktorý však dosiahol výrazný náskok aj v prípade interakcií príspevkov svojej strany na Facebooku.
OĽaNO minulo na reklamu vyše 50-tisíc. Aj tak zaostáva za Smerom
Podľa dát Katedry komunikácie totiž majú príspevky Smeru-SD na najväčšej sociálnej platforme výrazne vyšší počet interakcií, než aké dosahuje Matovičove OĽaNO. To všetko len pri zlomku rozpočtu, ktorý strana vložila do platených reklám. Dostupné dáta tak prezradili, že s príspevkami Smeru-SD interaguje na FB vyše 1,9 milióna ľudí.
Opozičná strana pritom do platených príspevkov na platforme vložila len 4090 eur od začiatku tohto roka. Na každý mesiac tak vychádza priemerná platená reklama za zhruba 340 eur.

Treba však podotknúť, že istú časť výdavkov na FB reklamu minul Smer-SD aj na antivaxerské príspevky, informoval Infosecurity.sk. Práve Ficova strana míňala v lete tohto roka na reklamy proti očkovaniu najviac peňazí. Najviac platených príspevkov proti vakcínam pritom spomedzi členov platil Ľuboš Blaha, ktorý pri 43 postoch minul za každý zhruba do 100 eur.
NEPREHLIADNI
Facebook odstránil Blahove dezinformačné video, v ktorom odhaľoval „hoaxy“ o očkovaní
Na druhej strane však OĽaNO zaplatilo Facebooku za všetku reklamu od začiatku roka až 55 816 eur a mesačne tak priemerne minulo na tento účel približne 4651 eur.
Ani takéto náklady na platené príspevky však Matovičovej strane nepomáhajú dosahovať tak vysoké interakcie, aké má Ficov Smer-SD. Podľa Katedry komunikácie totiž s príspevkami strany OĽaNO interagovalo od začiatku roka „len“ 1,17 milióna ľudí. Rozdiel takmer 734-tisíc interakcií teda nedokázalo OĽaNO dohnať ani násobne vyššími výdavkami za reklamu.

Podľa zdroja je však nutné podotknúť, že celková suma za reklamu môže byť prerozdelená aj do platených príspevkov, ktorých úspešnosť je pre externých pozorovateľov nemerateľná. Môže sa jednať o podporu vyššieho počtu videní u videí, reklamu na Instagrame či prekliky na iné weby, a tak môže byť pomer medzi celkovou sumou za reklamu a počtom interakcií o čosi nižší.
Avšak, o tom, že sa OĽaNO na Facebooku nedarí, vypovedá podľa Katedry komunikácie aj znižujúci sa počet fanúšikov, ktorých má strana na FB za tento rok o zhruba 10-tisíc menej. Momentálne Matovičovu stranu na tejto platforme sleduje 221-tisíc ľudí.

Loading…
Odliv fanúšikov z FB stránky vládnej strany tak môže podčiarkovať fakt, že dôvera vo vládnych lídrov podľa prieskumu agentúry Focus pre TV Markíza výrazne klesá. A s poklesom dôveryhodnosti Igora Matoviča klesá aj úspech stránky OĽaNO na Facebooku.
Matovič si za reklamu neplatí, vyhráva Blaha zo Smeru
Úpadkom popularity Igora Matoviča sa potom v priebehu roka menili aj diskutované témy na sociálnych sieťach. Slováci už zabudli na mafiu a vo veľkom začali riešiť očkovanie. Prispievajú k tomu aj kritické a kontroverzné príspevky zamerané na alebo proti očkovaniu, ktoré zdieľali aj strany opozície.
Veľa sa diskutuje tiež o lockdownoch a opatreniach či kontrole covid passov v prevádzkach. A hoci sa Matovičove OĽaNO stavia na stranu očkovania, prieraz jeho príspevkov o očkovaní nie je taký veľký, ako v prípade príspevkov Smeru, ktorý dlhý čas kritizoval očkovanie a vládne rozhodnutia s ním spojené. Viac detailov sme priniesli v samostatnom článku.
Samotný Igor Matovič však na propagáciu príspevkov zo svojej stránky peniaze nemíňa. V tomto smere je naopak jednoznačným lídrom Ľuboš Blaha, ktorý si neváha zaplatiť za každý svoj FB príspevok a míňa na reklamu najviac peňazí spomedzi všetkých slovenských politikov.
NEPREHLIADNI
Blahov úspech na Facebooku je zaplatený. Propaguje každý svoj status, míňa obrovskú sumu peňazí
Tomu potom odpovedá aj dosah jeho postov, s ktorými tento rok interagovalo až takmer 9 miliónov ľudí. Pre porovnanie mali príspevky Igora Matoviča na FB iba tretinu interakcií a reagovali na nich zhruba 3 milióny ľudí.
Čítajte viac z kategórie: Aplikácie
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Na Slovensko mieri nová TV cez anténu. Pokryje 97 % územia a nebude treba žiadny internet

Sú praktické a kúpiš ich za úžasnú cenu. Našli sme najlepšie smart darčeky na slovenskom trhu

Nová rana pre vodičov. Ak nemáš splnenú túto podmienku, auto ti na STK neprejde

Toto by mal mať každý, kto má mobil. Našli sme „zázračnú fóliu“ s unikátnou vlastnosťou regenerácie

Desiatky staníc teraz rozdávajú úplne zadarmo. Toto všetko si pustíš v decembri (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“

MIMORIADNE: Študent mal plánovať útok na vianočné trhy, bezpečnostné zložky zasahovali
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Transakčná daň končí. Živnostníkov čaká posledná platba

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zatiaľ čo Európa míňa miliardy v USA, Švédi postavili stíhačku s motorom Volvo pre reálnu vojnu
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Výrobcovia sa smejú Slovákom. Do mobilov zabudovali vec, ktorá im zarába miliardy na tvoj úkor
- Ľudia sa nevedia dočkať. Na divákov čaká bitka, akú sme tu nemali celé roky
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Hovorí o ňom celý internet. Nový sci-fi seriál rozpútal šialenstvo, ukazuje desivú realitu
- Ľudia sa nevedia dočkať. Na divákov čaká bitka, akú sme tu nemali celé roky
- Na Slovensko mieri nová TV cez anténu. Pokryje 97 % územia a nebude treba žiadny internet
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Spojenec Slovenska dostal ultimátnu zbraň. „Dračiemu ohňu“ neunikne ani jedna raketa, zasiahne aj mincu
- Zdrvujúca slovenská novinka zbúrala Netflix. Porazila aj hollywoodsky hit za 200 miliónov
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Musk po vyše 20 rokov zmenil názor, SpaceX prichádza na akciový trh so šialenou hodnotou
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“

MIMORIADNE: Študent mal plánovať útok na vianočné trhy, bezpečnostné zložky zasahovali
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Transakčná daň končí. Živnostníkov čaká posledná platba

