Nepomohli ani desaťtisíce na Facebook reklamu. Zo stránky OĽANO odišiel masívny počet ľudí
Dostať sa k svojim voličom rýchlo a účinne nebolo nikdy ľahšie. Okrem tradičných médií na tento účel využívajú politické strany na Slovensku vo veľkom aj najväčšiu sociálnu sieť sveta, kde si svoje príspevky neváhajú zaplatiť, aby mali čo najväčší dosah.
Suverénne najviac peňazí však na FB reklamu míňa OĽaNO Igora Matoviča, ktorého dôveryhodnosť pritom klesla najviac spomedzi všetkých politických lídrov, informoval v prieskume agentúry Focus pre TV Markíza Denník N.
V týchto štatistikách ho dokonca prebehol aj predseda Smeru-SD Róbert Fico, ktorý však dosiahol výrazný náskok aj v prípade interakcií príspevkov svojej strany na Facebooku.
OĽaNO minulo na reklamu vyše 50-tisíc. Aj tak zaostáva za Smerom
Podľa dát Katedry komunikácie totiž majú príspevky Smeru-SD na najväčšej sociálnej platforme výrazne vyšší počet interakcií, než aké dosahuje Matovičove OĽaNO. To všetko len pri zlomku rozpočtu, ktorý strana vložila do platených reklám. Dostupné dáta tak prezradili, že s príspevkami Smeru-SD interaguje na FB vyše 1,9 milióna ľudí.
Opozičná strana pritom do platených príspevkov na platforme vložila len 4090 eur od začiatku tohto roka. Na každý mesiac tak vychádza priemerná platená reklama za zhruba 340 eur.
Treba však podotknúť, že istú časť výdavkov na FB reklamu minul Smer-SD aj na antivaxerské príspevky, informoval Infosecurity.sk. Práve Ficova strana míňala v lete tohto roka na reklamy proti očkovaniu najviac peňazí. Najviac platených príspevkov proti vakcínam pritom spomedzi členov platil Ľuboš Blaha, ktorý pri 43 postoch minul za každý zhruba do 100 eur.
NEPREHLIADNI
Facebook odstránil Blahove dezinformačné video, v ktorom odhaľoval „hoaxy“ o očkovaní
Na druhej strane však OĽaNO zaplatilo Facebooku za všetku reklamu od začiatku roka až 55 816 eur a mesačne tak priemerne minulo na tento účel približne 4651 eur.
Ani takéto náklady na platené príspevky však Matovičovej strane nepomáhajú dosahovať tak vysoké interakcie, aké má Ficov Smer-SD. Podľa Katedry komunikácie totiž s príspevkami strany OĽaNO interagovalo od začiatku roka „len“ 1,17 milióna ľudí. Rozdiel takmer 734-tisíc interakcií teda nedokázalo OĽaNO dohnať ani násobne vyššími výdavkami za reklamu.
Podľa zdroja je však nutné podotknúť, že celková suma za reklamu môže byť prerozdelená aj do platených príspevkov, ktorých úspešnosť je pre externých pozorovateľov nemerateľná. Môže sa jednať o podporu vyššieho počtu videní u videí, reklamu na Instagrame či prekliky na iné weby, a tak môže byť pomer medzi celkovou sumou za reklamu a počtom interakcií o čosi nižší.
Avšak, o tom, že sa OĽaNO na Facebooku nedarí, vypovedá podľa Katedry komunikácie aj znižujúci sa počet fanúšikov, ktorých má strana na FB za tento rok o zhruba 10-tisíc menej. Momentálne Matovičovu stranu na tejto platforme sleduje 221-tisíc ľudí.
Loading…
Odliv fanúšikov z FB stránky vládnej strany tak môže podčiarkovať fakt, že dôvera vo vládnych lídrov podľa prieskumu agentúry Focus pre TV Markíza výrazne klesá. A s poklesom dôveryhodnosti Igora Matoviča klesá aj úspech stránky OĽaNO na Facebooku.
Matovič si za reklamu neplatí, vyhráva Blaha zo Smeru
Úpadkom popularity Igora Matoviča sa potom v priebehu roka menili aj diskutované témy na sociálnych sieťach. Slováci už zabudli na mafiu a vo veľkom začali riešiť očkovanie. Prispievajú k tomu aj kritické a kontroverzné príspevky zamerané na alebo proti očkovaniu, ktoré zdieľali aj strany opozície.
Veľa sa diskutuje tiež o lockdownoch a opatreniach či kontrole covid passov v prevádzkach. A hoci sa Matovičove OĽaNO stavia na stranu očkovania, prieraz jeho príspevkov o očkovaní nie je taký veľký, ako v prípade príspevkov Smeru, ktorý dlhý čas kritizoval očkovanie a vládne rozhodnutia s ním spojené. Viac detailov sme priniesli v samostatnom článku.
Samotný Igor Matovič však na propagáciu príspevkov zo svojej stránky peniaze nemíňa. V tomto smere je naopak jednoznačným lídrom Ľuboš Blaha, ktorý si neváha zaplatiť za každý svoj FB príspevok a míňa na reklamu najviac peňazí spomedzi všetkých slovenských politikov.
NEPREHLIADNI
Blahov úspech na Facebooku je zaplatený. Propaguje každý svoj status, míňa obrovskú sumu peňazí
Tomu potom odpovedá aj dosah jeho postov, s ktorými tento rok interagovalo až takmer 9 miliónov ľudí. Pre porovnanie mali príspevky Igora Matoviča na FB iba tretinu interakcií a reagovali na nich zhruba 3 milióny ľudí.
Čítajte viac z kategórie: Aplikácie
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slováci sa zamilovali. Tieto pneumatiky sú absolútnym hitom, vodiči rozmýšľajú logicky
Slovensko sa ho konečne zbavilo. Spojenci demontovali ikonické zariadenie z čias Sovietskeho zväzu
Štát nakupuje ako pre e-športový tím. Armáda SR dostane herné konzoly, hry a VR za vyše 40 000 €
Slováci stále kupujú predražené mobily za stovky eur. Takto ich pritom môžu mať aj za polovicu
Zmizla miliarda z eurofondov, no informatizácia skrachovala. Toto sú najväčšie IT zlyhania v histórii Slovenska
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensku je nelegálna. Známa látka predlžuje život buniek o 57 % a spomaľuje starnutie, zistili vedci
Warren Buffett: Najlepší investor všetkých čias odhaľuje jednoduché pravidlá, ako zbohatnúť
Dôležité uvoľnenie pravidla o 100 ml tekutinách na letiskách: Komisia potvrdila zmenu pre celú EÚ
Hygienici varujú: Tieto populárne letné lokality skrývajú zdravotné riziká (NOVÝ ZOZNAM)
NOVÝ PRIESKUM: Štvrtina Slovákov by pripustila pripojenie k Rusku, 14 % je jednoznačne za
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci sa zamilovali. Tieto pneumatiky sú absolútnym hitom, vodiči rozmýšľajú logicky
- Európa má konečne plán. Našla svoju tajnú zbraň, Nórsko a Grónsko nám pomôžu k sebestačnosti
- Nasadili vrták s extrémnym výkonom. Čína buduje najväčší tunel sveta, razí ho rekordnou rýchlosťou
- Staroveký sen alchymikov sa stane realitou v 21. storočí. Firma chce vyrábať zlato z neuveriteľného prvku
- Najprekliatejší film histórie? Tragédia, pri ktorej zomreli dve deti a hercovi odťalo hlavu, šokuje dodnes
-
- Slováci sa zamilovali. Tieto pneumatiky sú absolútnym hitom, vodiči rozmýšľajú logicky
- Sovietsky rýchlovlak predbehol dobu o 30 rokov. Bol lacnejší než diaľnice a lepší než lietadlo vďaka prekvapivému materiálu
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Ohromne zbohatnú a spasia Európu. Blízko Slovenska našli obrovské ložisko ropy a plynu
- Európa má konečne plán. Našla svoju tajnú zbraň, Nórsko a Grónsko nám pomôžu k sebestačnosti
-
- Prekvapivé zistenia vedcov: Obľúbený nápoj Slovákov obsahuje neviditeľnú hrozbu, o ktorej sme doteraz netušili
- Rusko vyľakalo celý Západ. Multifunkčnou superzbraňou chce dobyť prekvapivú časť sveta
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Ohromne zbohatnú a spasia Európu. Blízko Slovenska našli obrovské ložisko ropy a plynu
AKTUÁLNE: Prísna regulácia EÚ má prvé obete. Meta zakáže politické reklamy na svojich platformách
Internet Starlinku zrazu prestal fungovať. Tisíce ľudí po celom svete zažili rozsiahly globálny výpadok
Nový model Teslu ich nezachránil. Elon Musk má dôvod na obavy, jeho automobilka upadá
Airbus získal obrovskú objednávku od Avolonu. Dodá 90 lietadiel a ďalšie môžu pribudnúť
Japonci prišli s prelomovým genetickým objavom, pomôže ľudom Downov syndróm
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP