Nepomohli ani desaťtisíce na Facebook reklamu. Zo stránky OĽANO odišiel masívny počet ľudí
Dostať sa k svojim voličom rýchlo a účinne nebolo nikdy ľahšie. Okrem tradičných médií na tento účel využívajú politické strany na Slovensku vo veľkom aj najväčšiu sociálnu sieť sveta, kde si svoje príspevky neváhajú zaplatiť, aby mali čo najväčší dosah.
Suverénne najviac peňazí však na FB reklamu míňa OĽaNO Igora Matoviča, ktorého dôveryhodnosť pritom klesla najviac spomedzi všetkých politických lídrov, informoval v prieskume agentúry Focus pre TV Markíza Denník N.
V týchto štatistikách ho dokonca prebehol aj predseda Smeru-SD Róbert Fico, ktorý však dosiahol výrazný náskok aj v prípade interakcií príspevkov svojej strany na Facebooku.
OĽaNO minulo na reklamu vyše 50-tisíc. Aj tak zaostáva za Smerom
Podľa dát Katedry komunikácie totiž majú príspevky Smeru-SD na najväčšej sociálnej platforme výrazne vyšší počet interakcií, než aké dosahuje Matovičove OĽaNO. To všetko len pri zlomku rozpočtu, ktorý strana vložila do platených reklám. Dostupné dáta tak prezradili, že s príspevkami Smeru-SD interaguje na FB vyše 1,9 milióna ľudí.
Opozičná strana pritom do platených príspevkov na platforme vložila len 4090 eur od začiatku tohto roka. Na každý mesiac tak vychádza priemerná platená reklama za zhruba 340 eur.
Treba však podotknúť, že istú časť výdavkov na FB reklamu minul Smer-SD aj na antivaxerské príspevky, informoval Infosecurity.sk. Práve Ficova strana míňala v lete tohto roka na reklamy proti očkovaniu najviac peňazí. Najviac platených príspevkov proti vakcínam pritom spomedzi členov platil Ľuboš Blaha, ktorý pri 43 postoch minul za každý zhruba do 100 eur.
NEPREHLIADNI
Facebook odstránil Blahove dezinformačné video, v ktorom odhaľoval „hoaxy“ o očkovaní
Na druhej strane však OĽaNO zaplatilo Facebooku za všetku reklamu od začiatku roka až 55 816 eur a mesačne tak priemerne minulo na tento účel približne 4651 eur.
Ani takéto náklady na platené príspevky však Matovičovej strane nepomáhajú dosahovať tak vysoké interakcie, aké má Ficov Smer-SD. Podľa Katedry komunikácie totiž s príspevkami strany OĽaNO interagovalo od začiatku roka „len“ 1,17 milióna ľudí. Rozdiel takmer 734-tisíc interakcií teda nedokázalo OĽaNO dohnať ani násobne vyššími výdavkami za reklamu.
Podľa zdroja je však nutné podotknúť, že celková suma za reklamu môže byť prerozdelená aj do platených príspevkov, ktorých úspešnosť je pre externých pozorovateľov nemerateľná. Môže sa jednať o podporu vyššieho počtu videní u videí, reklamu na Instagrame či prekliky na iné weby, a tak môže byť pomer medzi celkovou sumou za reklamu a počtom interakcií o čosi nižší.
Avšak, o tom, že sa OĽaNO na Facebooku nedarí, vypovedá podľa Katedry komunikácie aj znižujúci sa počet fanúšikov, ktorých má strana na FB za tento rok o zhruba 10-tisíc menej. Momentálne Matovičovu stranu na tejto platforme sleduje 221-tisíc ľudí.
Loading…
Odliv fanúšikov z FB stránky vládnej strany tak môže podčiarkovať fakt, že dôvera vo vládnych lídrov podľa prieskumu agentúry Focus pre TV Markíza výrazne klesá. A s poklesom dôveryhodnosti Igora Matoviča klesá aj úspech stránky OĽaNO na Facebooku.
Matovič si za reklamu neplatí, vyhráva Blaha zo Smeru
Úpadkom popularity Igora Matoviča sa potom v priebehu roka menili aj diskutované témy na sociálnych sieťach. Slováci už zabudli na mafiu a vo veľkom začali riešiť očkovanie. Prispievajú k tomu aj kritické a kontroverzné príspevky zamerané na alebo proti očkovaniu, ktoré zdieľali aj strany opozície.
Veľa sa diskutuje tiež o lockdownoch a opatreniach či kontrole covid passov v prevádzkach. A hoci sa Matovičove OĽaNO stavia na stranu očkovania, prieraz jeho príspevkov o očkovaní nie je taký veľký, ako v prípade príspevkov Smeru, ktorý dlhý čas kritizoval očkovanie a vládne rozhodnutia s ním spojené. Viac detailov sme priniesli v samostatnom článku.
Samotný Igor Matovič však na propagáciu príspevkov zo svojej stránky peniaze nemíňa. V tomto smere je naopak jednoznačným lídrom Ľuboš Blaha, ktorý si neváha zaplatiť za každý svoj FB príspevok a míňa na reklamu najviac peňazí spomedzi všetkých slovenských politikov.
NEPREHLIADNI
Blahov úspech na Facebooku je zaplatený. Propaguje každý svoj status, míňa obrovskú sumu peňazí
Tomu potom odpovedá aj dosah jeho postov, s ktorými tento rok interagovalo až takmer 9 miliónov ľudí. Pre porovnanie mali príspevky Igora Matoviča na FB iba tretinu interakcií a reagovali na nich zhruba 3 milióny ľudí.
Čítajte viac z kategórie: Aplikácie
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudni na elektrickú kolobežku. Táto alternatíva je omnoho praktickejšia a stojí len o trochu viac
Nič výkonnejšie na trhu nenájdeš. Toto je TOP 10 herných smartfónov, ktoré zvládnu akúkoľvek záťaž
EXKLUZÍVNE: Prídeš o prácu kvôli AI? Slovenské firmy a odborníci nám povedali drsnú realitu
Ikonická kampaň Coca-Coly dostala appku, ktorá vytvorí tvoj vlastný meme
Experti exkluzívne: eDOKLADY majú veľkú slabinu. Výpadok katastra bol nič oproti tomu, čo príde teraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ministerstvo práce chystá reformu v dôchodkoch: Zmena má odstrániť doterajšiu nespravodlivosť
Drobná chyba ťa môže stáť celý motor. Zabúdajú na ňu aj skúsení vodiči
Peter rozbehol pri Košiciach biznis na štyroch kolesách: Kľúčom k úspechu nie je cena, ale kvalita
Z bývalej poľnohospodárskej pôdy sa stane „smart city“. Pri Bratislave vyrastie nová mestská zóna
India zaútočí do 36 hodín, tvrdí Pakistan. Krajiny mobilizujú, hrozí vojna
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vedci ostali poriadne prekvapení. Pod ľadovcami v Antarktíde našli záhadné tvary
- NASA objavila neuveriteľný fenomén na Zemi. Gigantická stavba v Číne mení rotáciu planéty
- Netflix odpovedá na The Last of Us. Apokalyptické sci-fi zbiera nadšené ohlasy
- Google začal vymazávať účty Gmail. Takto sa vyhneš strate e-mailov, súborov či fotografií
- Český strašiak vodičov už rozdáva pokuty. Odhalí „neviditeľný” problém áut
-
- Gladiátor 2 aj zvrátená sci-fi novinka. TOP 10 noviniek na Netflixe a ďalších platformách, ktoré nechceš zmeškať
- Netflix odpovedá na The Last of Us. Apokalyptické sci-fi zbiera nadšené ohlasy
- Český strašiak vodičov už rozdáva pokuty. Odhalí „neviditeľný” problém áut
- Vedci ostali poriadne prekvapení. Pod ľadovcami v Antarktíde našli záhadné tvary
- Google začal vymazávať účty Gmail. Takto sa vyhneš strate e-mailov, súborov či fotografií
-
- NASA sleduje emisie CO2 z vesmíru. Najväčší znečisťovateľ v Európe je blízko Slovenska
- Výrazne si nimi skracuješ život. Experti varujú pred nebezpečným druhom potravín, Slováci ho milujú
- Český strašiak vodičov už rozdáva pokuty. Odhalí „neviditeľný” problém áut
- Rusko zradil dlhoročný spojenec. Ukrajine posiela obrovské množstvo zbraní
- Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
Reklama a cloud sa spojili. Tech giganti menia prognózy
Clo môže stáť Boeing miliardy. Ryanair sa obzerá po čínskej alternatíve
Americká automobilka GM znižuje ambície. V hre sú miliardové straty aj colné hrozby
Nemecká automobilka mení stratégiu. Nový model bude vyrábať v USA
MIMORIADNE: Kľúčový štát zrušil zákaz spaľovákov. Vraj na neho tlačili automobilky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ministerstvo práce chystá reformu v dôchodkoch: Zmena má odstrániť doterajšiu nespravodlivosť
Drobná chyba ťa môže stáť celý motor. Zabúdajú na ňu aj skúsení vodiči
Peter rozbehol pri Košiciach biznis na štyroch kolesách: Kľúčom k úspechu nie je cena, ale kvalita
Z bývalej poľnohospodárskej pôdy sa stane „smart city“. Pri Bratislave vyrastie nová mestská zóna
India zaútočí do 36 hodín, tvrdí Pakistan. Krajiny mobilizujú, hrozí vojna
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené