Elon Musk je napálený na médiá: Správy o haváriách Tesly sú pritiahnuté za vlasy
Každá nehoda elektromobilu Tesla vzbudzuje veľký záujem médií. Ako stúpa počet predaných kusov, tak stúpa aj ich nehodovosť, pričom v drvivej väčšine prípadov ide o zlyhanie ľudského faktoru.
Elon Musk, ako CEO spoločnosti, vyjadril nespokojnosť s tým, ako médiá informujú o nehodách jeho vozidiel. Každá, aj keď len malá nehoda je automaticky na titulkách všetkých novín a v hlavných správach, pričom o nehodách bežných automobilov so spaľovacím motorom sa takmer ani nehovorí. Pritom len v USA za minulý rok pri nich zomrelo približne 40 000 ľudí.
Hrozivo vyzerajúca nehoda so šťastným koncom
Pred pár dňami sa v štáte Utah udiala hrozivo vyzerajúca nehoda, pri ktorej automobil Tesla Model S vrazil v rýchlosti takmer 100 km/h do požiarneho vozidla, ktoré stálo na semafore na križovatke. Aj keď vozidlo bolo značne zdemolované, vodič vyviazol bez väčších zranení a odniesol si len zlomený členok. Zatiaľ nie je známe, či bola funkcia Autopilota zapnutá alebo nie, no vozidlo ním bolo vybavené.

Nenechaj si ujsť!
Tesla Model X demonštruje svoju silu. Nemá problém potiahnuť 110 tonové lietadlo
Elonovi Muskovi sa však nepáči, ako sú všetci ‚‚hotoví’’ z toho, keď k nejakej podobnej nehode dôjde. Priložil k tomu odkaz na článok vo Washington Post, kde sa daná nehoda rozoberá. Čo je však podľa neho hlavné je to, že došlo k len ľahkým zraneniam. Pri iných vozidlách by pritom v rovnakej rýchlosti boli následky fatálnejšie. Aj to má dokazovať fakt, že automobily Tesla sú najbezpečnejšími na svete.
What’s actually amazing about this accident is that a Model S hit a fire truck at 60mph and the driver only broke an ankle. An impact at that speed usually results in severe injury or death.
— Elon Musk (@elonmusk) May 14, 2018
V jednom treba s Muskom súhlasiť. Určite sa v prípade havárií Tesly nejedná o úplne objektívne spravodajstvo, no nakoľko ide o niečo úplne nové v automobilovom segmente s množstvom funkcií ako Autopilot, v niektorých prípadoch to nemusí byť na škodu. Na základe toho sa môže aspoň zistiť, ako reagovali rôzne aktívne a pasívne bezpečnostné prvky. Stále však platí, že bez ohľadu na to, ako dokáže byť Autopilot v Tesle autonómnym, stále je tu potreba vodiča, ktorý musí byť pripravený kedykoľvek prevziať kontrolu nad vozidlom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Legendárna hra prepísala históriu e-športov. 2000 dronov predviedlo epické finále, aké svet ešte nevidel

Má hodnotu vyše 116 miliárd eur a spasí svet. Veľmoc našla gigantické ložisko vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

EÚ sa dohodla na novom zákone o autách. Budú ešte ekologickejšie, dotkne sa aj jazdeniek
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
