Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nemecká automobilka BMW (Bayerische Motoren Werke) už predala svoj miliónty elektrický automobil (EV). A plánuje predať do roku 2025 celkovo dva milióny elektromobilov. Vyhlásil to v utorok člen predstavenstva Pieter Nota v rámci okrúhleho stola s novinármi.

Približne 70 % doteraz predaných elektromobilov tvorili hybridy, uviedol Nota. BMW sa domnieva, že hybridné modely budú aj naďalej zohrávať dôležitú úlohu najmä pre zákazníkov bez ľahkého prístupu k nabíjačkám.

BMW posilňuje v oblasti elektromobility

Pokračovanie v modernizácii áut na fosílne palivá bolo ďalším dôležitým krokom k tomu, aby bol priemysel udržateľnejší, povedal Nota. „Len potom môžeme dosiahnuť zmenu v rámci zákazníckej základne,“ dodal.

BMW už dlho stojí za investíciami do celého radu technológií namiesto toho, aby sa zameriavalo iba na batériové elektromobily na zníženie emisií. Je tiež proti paušálnemu zákazu predaja áut so spaľovacím motorom.

Cieľom automobilky je, aby do roku 2030 bolo aspoň 50 % áut predaných na celom svete plne elektrických. Ale výrobca luxusných vozidiel pri mnohých príležitostiach opakovane upozorňuje, že chýbajúca nabíjacia infraštruktúra je hlavnou prekážkou rýchlejšieho prijatia elektrických vozidiel spotrebiteľmi.

BMW

Predaj automobilky BMW v novembri bol mierne pod minuloročnými úrovňami, uviedol Nota, keďže nedostatok čipov stále brzdí výrobu a obmedzuje ponuku vozidiel. Spoločnosť je však aj naďalej presvedčená, že v porovnaní s minulým rokom zaznamená nárast tržieb, uzavrel Nota.

Podľa predošlých informácií chce BMW podľa TASR v priebehu nasledujúcich 10 rokov predávať ročne 10 miliónov čisto elektrických vozidiel, namiesto predtým odhadovaných štyroch miliónov kusov. Aktuálna čipová kríza však mala dopad aj na priebeh výroby konvenčných vozidiel značky.

NEPREHLIADNI
Nemecká automobilka zlomí všetky rekordy. Predstaví elektromobil s dojazdom, z ktorého padneš na zadok

Čipová kríza mala dopad na výbavu áut

BMW bolo totiž nútené odstrániť z výbavy obľúbeného sedanu a niekoľkých SUV modelov dotykové obrazovky, informuje The Verge s odvolaním na informácie fóra Bimmerfest.com a portálu Autoblog.

Informácie o takejto zmene vo výbave potvrdil na spomenutom diskusnom fóre jeho zakladateľ, podľa ktorého sa objavili problémy vo výrobe modelov BMW v 4. kvartáli roka. Aby si automobilka udržala produkčné tempo, bola nútená zmeniť ponuku výbavy a odstrániť dotykovú obrazovku z centrálneho infotainmentu.

Táto zmena zasiahla modely BMW 3. série (G20), 4. série (G22/G23/G24 – okrem i4), Z4 (G29) aj modely X5, X6 a X7 s označením G05/G06/G07 vo všetkých variantoch. Nebolo však potvrdené, či sa jedná o globálny problém značky na všetkých trhoch alebo len o úpravy výbavy na trhu v USA. Viac informácií sme priniesli v samostatnom článku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú