Najdrahší elektrický Mercedes je už v predaji na Slovensku. Cena dosahuje závratnú výšku
V slovenskom konfigurátori Mercedes-Benz sa už nachádza najluxusnejšie elektrické SUV s označením EQS. EQS SUV prináša po vzore limuzíny s rovnakým názvom tie najšpičkovejšie technológie zabalené v ešte priestrannejšom tele.
Za luxus sa platí a EQS SUV je to najluxusnejšie, čo nemecká prémiová automobilka ponúka. Aj preto jeho cena začína na sume 121 494 €, zatiaľ čo sedan EQS si vieš kúpiť už od 104 970 €.
Dostupné sú tri motorizácie
Zatiaľ sú na slovenskom trhu dostupné tri motorizácie, ktoré sa líšia výkonom, pohonom kolies a tiež celkovým dojazdom na jedno nabitie. Najvyšší dojazd ponúka motorizácia EQS 450+, s ktorou prejdeš podľa WLTP až 639 km.
Model EQS 450 4MOTION ponúka rovnaký výkon 360 koní, avšak tu máme navyše pohon na všetky kolesá za cenu nižšieho dojazdu (602 km podľa WLTP). Najvýkonnejšia verzia EQS 580 4MOTION poskytuje výkon 544 koní a dojazd 594 km podľa WLTP.
Na stovku zrýchli tento kolos v najvýkonnejšej verzii už za 4,6 sekundy, takže nejde len o mimoriadne luxusné a priestranné auto, ale aj o patrične rýchly stroj. Pri konfigurovaní vozidla sa potom veľmi rýchlo dokážeš dostať zo začiatočných 120 000 € aj na 190 000 €.
Zmeny oproti limuzíne sú minimálne
Všetky tri verzie dostali rovnakú, 107 kWh batériu, no v papierovom dojazde podľa cyklu WLTP sa líšia. Vďaka 400 V architektúre je k dispozícii nabíjanie s výkonom až 200 kW. Už za 15 minút na nabíjačke dostaneš do batérie energiu, ktorá vystačí na 250 km dojazdu.
Aj vlajkové elektrické SUV môže byť za príplatok vybavené špičkovou obrazovkou Hyperscreen. Túto hyperobrazovku so systémom MBUX tvorí trojica displejov, ktoré utvárajú celistvý zakrivený panel so šírkou 141 cm, pričom jeho celková plocha predstavuje takmer 2500 cm2.
Displej pre pasažiera, ako aj stredový displej, sú založené na technológii OLED. Aby bol celý systém maximálne plynulý, pobeží na hardvéri, ktorého základom je 8-jadrový procesor a až 24 GB operačnej pamäte RAM. Ak sa na mieste pasažiera nenachádza žiadna osoba, displej sa jednoducho zmení na digitálnu dekoratívnu časť. V základe je k dispozícii konštalácia displejov z triedy S, teda 12,3″ displej pre vodiča a 12,8″ centrálny displej.
Aby bolo toto obrovské, až 512 cm dlhé auto obratné, dostalo rovnako ako limuzína EQS natáčaciu zadnú nápravu. V základe sa vychýli o 4,5 stupňa, za príplatok je to až 10 stupňov.
Nechýbajú tiež funkcie ako parkovací asistent, ktorý dokáže EQS sám zaparkovať, alebo vyparkovať aj bez prítomnosti vodiča. Na cestu svietia špičkové digitálne svetlá. Každé svetlo disponuje 1,3 miliónmi mikro-zrkadiel, vďaka čomu majú svetlá rozlíšenie až 2,6 milióna pixelov. Na cestu tak dokážu premietať rôzne symboly, či zvýrazňovať objekty, alebo jazdný pruh na diaľnici, v ktorom sa má vodič držať.
Aby inžinieri EQS SUV nejak ozvláštnili, vytvorili preň úplne novú interiérovú vôňu s názvom NO.6 Mood. Auto na ceste vďaka SUV karosérii bude pôsobiť ešte opulentnejším dojmom, no všetko ostatné je v podstate prebraté z už dobre známej limuzíny Mercedes EQS.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má priemerny dojazd, no úchvatnú kompaktnosť. Nissan vylepšil elektrický Leaf, cena však poriadne zaskočí
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci hádžu do koša „superpotravinu“: Znižuje tlak, chráni kosti a spomaľuje starnutie
Mrazivá predpoveď expertov: Ruská armáda sa poučila z chýb. Ukrajinu čaká ešte väčšia deštrukcia
Slováci objavili rýchly spôsob, ako sa zbaviť dlhov. Veritelia často nedostanú vôbec nič
Zlomená panva a rozdrvená tvár. Lekári varujú pred najnebezpečnejším zvykom Slovákov v aute
Potravina za pár drobných môže odhaliť rakovinu hrubého čreva. Renomovaný lekár prezradil jednoduchý trik
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
Británia posiela Ukrajine technológiu, ktorá mení vojnu. Na fronte pribúdajú tisíce dronov denne
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP