Najdrahší elektrický Mercedes je už v predaji na Slovensku. Cena dosahuje závratnú výšku
V slovenskom konfigurátori Mercedes-Benz sa už nachádza najluxusnejšie elektrické SUV s označením EQS. EQS SUV prináša po vzore limuzíny s rovnakým názvom tie najšpičkovejšie technológie zabalené v ešte priestrannejšom tele.
Za luxus sa platí a EQS SUV je to najluxusnejšie, čo nemecká prémiová automobilka ponúka. Aj preto jeho cena začína na sume 121 494 €, zatiaľ čo sedan EQS si vieš kúpiť už od 104 970 €.
Dostupné sú tri motorizácie
Zatiaľ sú na slovenskom trhu dostupné tri motorizácie, ktoré sa líšia výkonom, pohonom kolies a tiež celkovým dojazdom na jedno nabitie. Najvyšší dojazd ponúka motorizácia EQS 450+, s ktorou prejdeš podľa WLTP až 639 km.
Model EQS 450 4MOTION ponúka rovnaký výkon 360 koní, avšak tu máme navyše pohon na všetky kolesá za cenu nižšieho dojazdu (602 km podľa WLTP). Najvýkonnejšia verzia EQS 580 4MOTION poskytuje výkon 544 koní a dojazd 594 km podľa WLTP.
Na stovku zrýchli tento kolos v najvýkonnejšej verzii už za 4,6 sekundy, takže nejde len o mimoriadne luxusné a priestranné auto, ale aj o patrične rýchly stroj. Pri konfigurovaní vozidla sa potom veľmi rýchlo dokážeš dostať zo začiatočných 120 000 € aj na 190 000 €.
Zmeny oproti limuzíne sú minimálne
Všetky tri verzie dostali rovnakú, 107 kWh batériu, no v papierovom dojazde podľa cyklu WLTP sa líšia. Vďaka 400 V architektúre je k dispozícii nabíjanie s výkonom až 200 kW. Už za 15 minút na nabíjačke dostaneš do batérie energiu, ktorá vystačí na 250 km dojazdu.
Aj vlajkové elektrické SUV môže byť za príplatok vybavené špičkovou obrazovkou Hyperscreen. Túto hyperobrazovku so systémom MBUX tvorí trojica displejov, ktoré utvárajú celistvý zakrivený panel so šírkou 141 cm, pričom jeho celková plocha predstavuje takmer 2500 cm2.
Displej pre pasažiera, ako aj stredový displej, sú založené na technológii OLED. Aby bol celý systém maximálne plynulý, pobeží na hardvéri, ktorého základom je 8-jadrový procesor a až 24 GB operačnej pamäte RAM. Ak sa na mieste pasažiera nenachádza žiadna osoba, displej sa jednoducho zmení na digitálnu dekoratívnu časť. V základe je k dispozícii konštalácia displejov z triedy S, teda 12,3″ displej pre vodiča a 12,8″ centrálny displej.
Aby bolo toto obrovské, až 512 cm dlhé auto obratné, dostalo rovnako ako limuzína EQS natáčaciu zadnú nápravu. V základe sa vychýli o 4,5 stupňa, za príplatok je to až 10 stupňov.
Nechýbajú tiež funkcie ako parkovací asistent, ktorý dokáže EQS sám zaparkovať, alebo vyparkovať aj bez prítomnosti vodiča. Na cestu svietia špičkové digitálne svetlá. Každé svetlo disponuje 1,3 miliónmi mikro-zrkadiel, vďaka čomu majú svetlá rozlíšenie až 2,6 milióna pixelov. Na cestu tak dokážu premietať rôzne symboly, či zvýrazňovať objekty, alebo jazdný pruh na diaľnici, v ktorom sa má vodič držať.
Aby inžinieri EQS SUV nejak ozvláštnili, vytvorili preň úplne novú interiérovú vôňu s názvom NO.6 Mood. Auto na ceste vďaka SUV karosérii bude pôsobiť ešte opulentnejším dojmom, no všetko ostatné je v podstate prebraté z už dobre známej limuzíny Mercedes EQS.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensko sa rúti posledná vlna horúčav. September prinesie výraznú zmenu (PREDPOVEĎ)
Za mesiac si zarobíš 300 eur navyše. Takto som pri investovaní využila umelú inteligenciu
Attila Végh vráti peniaze SPP za neplnenie zmluvy: „Je to normálna vec,“ tvrdí zápasník
Nepriateľ, ktorý ma brzdí. Psychológ odhalil najväčšie mýty o strachu, ktorým Slováci veria
Vedci odhalili skrytý „prepínač tuku“. Aminokyselina môže zmeniť tvoju váhu o desiatky percent
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Automobilová revolúcia v Rusku? Číňania pohltili trh, do roku 2030 má byť až tretina áut EV
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP